Gå til innhold

Skal Vinga begynne å spise kjøtt igjen?

Gjest anonym

Skal Vinga begynne å spise kjøtt igjen etter fire år som vegetarianer??  

1. 1. Skal Vinga begynne å spise kjøtt igjen etter fire år som vegetarianer??

• Nei, hvorfor det? Sikkert sunnest uten.
      3
    • Nei, det er sunnest å være veggis!
      2
    • Ja, men hold deg unna bacon!
      3
    • Ja! Man trenger litt kjøtt i kostholdet.
      26

Anbefalte innlegg

Gjest Janna

Hei folkens!

Jeg har de siste 4 årene ikke rørt kjøtt. Kun kylling og fisk de siste to årene.

Skal jeg begynne å spise vanlig kjøtt igjen??

Jeg lurer så fælt på dette.... Når vi får barn i huset vil jeg ikke være en mamma som ikke kan smake på glass-maten til ungen fordi det er litt kjøtt i den, osv... Og ungen skal få kjøtt, ingen tvil. Bare ikke så MYE.

Dessuten savner jeg litt å spise spaghetti og kjøttdeig... Og Tacos med krydder-kjøttsaus... samt pizza!! :wink:

Haken ved det hele er at jeg er livredd for å gå unødendig opp i vekt. Det er meget lett å holde vekta når man ikke spiser rødt kjøtt, snop og brus.

Snop og brus har jeg tenkt å bannlyse fortsatt, det er kjøttet jeg tviler på...

Skal jeg? Eller skal jeg ikke? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis rent kjøtt ikke kjøttdeig, pølser og andre blandingsprodukter!

Da legger du ikke på deg, med mindre du eter som en liten tiger...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Da er det gjort :wink:

En stk pizza Grandiosa (porsjonspakning) ligger i magen :wink:

Puh... Det var da ikke så skummelt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må være forsiktig etter så lang tid uten kjøtt, og begynne gradvis, det er ikke sikkert kroppen din tåler det så godt.

Men hvorfor vil du egentlig begynne å spise kjøtt igjen når du har holdt deg unna i så mange år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hope - ikke innlogget

Hei Vinga!

Jeg har selv vært vegetarianer i 4 år, med unntak av fisk, som ikke er kjøtt i og for seg. Har klart meg glimrende, og savner ikke noe som helst!

Hørte du hadde spist Grandiosa... Var det himmelsk? Jaja...

Kjøtt er kjøtt... så en gris bli slaktet i dag på TV, og ble kvalm. Jeg er fortsatt mot jeg da...

Hope

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinga, go for it!

Tenk på alt du kan spise da!

Dessuten ER faktisk kjøttdeig i tacos kjeeempe godt. Man tenker ikke over hva grisen/kua har vert gjennom da!

Om du tenker på det å legge på seg........

Er du redd for å bli "for stor" i svangerskapet. Så lar vær da! Til barnet er født!

Om du vil følge dette råd, så la ungen din få spise kjøtt...

Jeg syntest alltid synd på den gutten i barnehagen som ikke kunne spise hamburgere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tror ikke du har vondt av å spise litt kjøtt innimellom, men noe så ulekkert som grandiosa var nå en forferdelig måte å begynne på!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

En legger nødvendigvis ikke så mye på seg når en begynner å spise kjøtt igjen, det kommer jo helt an på hvor mye du spiser!

Mange lurer seg selv til å tro at de går ned i vekt som vegetarianer, men de fleste ernæringseksperter mener at dette kun er sprøyt! Hadde selv en periode som vegetarianer, og kan ikke si annet enn at jeg savnet kjøtt i kosten og la på meg en masse fordi jeg gumlet så mye annet. Hvis du spiser mye ost og melk i tillegg til vegetarkosten, går vekten helt i værs!

Har utviklet laktoseintoleranse i løpet av de siste årene og ligger nå unna melk og ost, og sparer en del kalorier og usunt fett der. Men jeg vil på ingen måte si at jeg har motvilje mot grønnsakene, de er gode ved siden av biffen min de... *numme* Moralen er derfor; spis kjøtt hvis du føler for det jenten min! Men jeg må si meg enig med gjest, spis noe annet enn Grandiosa, det blir du i allefall feit av! (helfabrikata= :evil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wink: Jeg stemte FOR kjøtt, jeg, Vinga!

Kunne personlig ikke tenke meg å leve uten taco, pizza, lasagne, moussaka, grillmat, woket kjøtt, kjøttkaker, koteletter i tomatsaus og potetstappe til, for ikke å glemme en nydelig indrefilet...svinestek...komler med pølser og bacon...

Herre Jemini, jeg blir bare borte litt...må ha MAT!!! :o

Klem fra Væren, hjemme for å vaske tøy før mer ferie...og mer grillmat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Spis kjøtt du Vinga!! Siden du er gravid så er det sikkert bra for barnet at du har et litt variert kosthold. Det er nok helst hvis du spiser kjøtt i store mengder du legger på deg, og siden du holder deg unna snop og brus (hvordan klarer du det :roll: ????) så går det sikkert bra!!

Jeg jobber i kjøttdisken i en butikk nå og har mistet helt lysten på noe kjøtt (spes. svin). Kjenner lukten av rått kjøtt dagen lang og det stinker grusomt. Da er ikke det første jeg tenker på når jeg kommer hjem å spise kjøtt til middag :-? Kanskje jeg oxo skal bli veggis?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Kjøtt er herved innlemmet i kostholdet på nytt :)

Det var det at jeg er gravid og tanken på ungen som ikke skulle få spise pølser og pizza med mamma som gjorde utslaget :ler:

Nå er jeg klar til å få barn, he he 8)

Har også jobbet i kjøttdisk på super`n (delikatesseavd.), og da var jeg jammen glad jeg var veggis... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om barnet tar skade av at mor er vegetarianer.

*riste på hodet*

Og om du er redd for å legge på deg pga av kjøtt.. ja, hvis det er grunnen din til å ikke spise det synes jeg du skal sette i gang igjen, kylling er jo uansett kjøtt det og.....

Er selv veggis på 9 året og for meg er det helt utenkelig for meg å begynne

å spise det igjen..

Tror ikke kroppen min hadde likt det helt heller jeg.. Fyste faktisk litt på pølser i begynnelsen av svangerskapet :ler:

Men spise pølser *utenkelig*

Skjønner problemstillingingen din med det lille knøttet, om h*n skal spise kjøtt da..

Her i huset kommer lillegutt til å få pølser (hvis han vil ha da...) og annen kjøttmat akkurat som pappan sin, men jeg kommer aldri til å røre kjøtt igjen, det hadde vært helt utenkelig..

Det er så utrolig mye annet å spise at jeg ikke engang tenker over at kjøtt ikke er en del av kostholdet mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...