Gå til innhold

Har "alle" hunder halsbånd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min hund har ikke halsbånd på seg. Når vi går turer, bruker vi hundesele. Men han er chippet i det minste, i tilfelle han rømmer. Han er 4 år og vi har ikke opplevd å miste ham heldigvis, men bruker "alle andre" halsbånd på hunden sin ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker også sele og har festet en chip med kontaktinfo på samme metallring som vi fester båndet i.

Anonymous poster hash: eef74...c83
AnonymBruker
Skrevet

Hunden vår bruker sele på tur, men også halsbånd med id-brikke.

Anonymous poster hash: 0ad27...6f0

Skrevet

Har på halsbånd i tilfelle sela feiler.

• Liker 1
Gjest Lilleminto
Skrevet

Vi bruker bare sele på vofsa vår, og halsbånd m id brikke og snart GPS sporing ( hun er også Chippet) - halsbånd kun av praktiske årsaker og båndet er ikke festet i halsbåndet

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt sele på skitur, joggetur og sykkeltur. Halsbånd på gåturer og da de gikk fritt. Halsbånd av lær som sitter løst. En av hundene brukte ikke noe da det ikke var båndtvang. Gikk løs og oppførte seg alltid bra uansett hvor vi var og hvem vi møtte. Inne har ingen av hundene på seg noe.

Anonymous poster hash: e65d5...a17
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Bruker sele med flexibånd og halsbånd til kort bånd.

Skrevet

Bruker sele på tur, han er "naken" ellers. Har chip.

En sjelden gang kan det hende vi går tur med halsbånd, men da er det gå fot-trening som gjelder.

Skrevet

Halsbånd drukner på bikkja her, så da er det kun sele som duger med mindre vi konkurerer. Lydighetstrening er som oftest uten sele og halsbånd, noen ganger med. Han er shippet og har ID merke på sela, så jeg ser ikke vitsen med å ha på halsbånd.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker retriever-kobbel, så når hun skal være løs så tar jeg alt av. Da er hun helt "naken". Halsbånd har jeg ikke til henne tror jeg.

Anonymous poster hash: 82945...881
AnonymBruker
Skrevet

Nei da, noen har barn i halsbånd.

35xsk0qzlagnirunwr1w.jpeg

Anonymous poster hash: 97e70...e81
  • Liker 2
Skrevet

Halsbånd bruker jeg bare en sjelden gang på tur (som regel når vi skal trene). Ellers bruker jeg bare sele.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, alle har nok ikke det. Men det er kjekt iblant. Vi har et par forskjellige halsbånd, et som sitter veldig løst som vi bare bruker på kjappe tisseturer eller for å gå ut til bilen, fordi det er raskt og lettvint å ta av og på. Så har vi et som sitter bedre, som ikke vil kunne falle av av seg selv, som jeg har skrevet telefonnummer på og i tillegg har en plakett med navn og telefonnummer. Det bruker vi når vi husker det... Til båndturer bruker vi sele, men det går jo fint an å henge navn og telefonnummer på selen også. Hunden er naturligvis chippet i tillegg, men det er jo mer knotete å få avlest chip enn å lese et telefonnummer som står skrevet på halsbåndet. Innendørs er hun helt "naken", synes det virker mest behagelig å slippe å ha på seg noe konstant.

Jeg har en hund som er nesten teknisk umulig å miste, hun er godt trent og svært opptatt av å passe på at hun ikke mister meg, samt at hun aldri frivillig går mer enn 10 meter unna meg så jeg har henne alltid i syne selv om hun er løs. Derfor er vi ikke super-opptatt av at hun er merket med telefonnummer til enhver tid. Min mor har en helt annen type hunder som fort kunne funnet på å stikke av i den rette settingen, så hun er mye mer nøye med å alltid ha tag med telefonnummer på hundene når de er ute av huset, helst både på halsbånd og sele. For sikkerhets skyld.

Anonymous poster hash: 439c1...57d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun sele, selen har tlf nummer og hunden er chippet. Hadde jeg hatt en hund som stakk av, smatt ut av døren, så hadde jeg nok hatt på et halsbånd med tlf nummer i, men det trengs heldigvis ikke.

Anonymous poster hash: 75f8e...61c

Skrevet

Bruker kun sele, som vi har festet metallbrikke i med telefonnummer. Er selvsagt også chippet. Vil ikke bruke halsbånd pga jeg er redd for nakkeskader og belastninger.

Skrevet

Hunden til kjæresten min har ikke halsbånd. Den har sele (med navn og telefonnummer) og er chippet.

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid på halsbånd med nr og navn på en brikke men bruker selen.

Dersom hunden blir hentet av/levert til Falck må en betale 1000-, for å hente hunden. Da er det jo mye billigere at de som finner den ringer nr som står på halsbåndet selv om gladelig ville betalt mange tusen for å få tilbake bikkja.

Anonymous poster hash: 1d2f2...267

Skrevet

Bruker kun halsbånd (og langt bånd)på korte turer for lettvintsskyld.(tømmetur tidlig morgen og sene kvelder)

Bruker sele på turer.

AnonymBruker
Skrevet

Nei da, noen har barn i halsbånd.

35xsk0qzlagnirunwr1w.jpeg

Anonymous poster hash: 97e70...e81

'Murica?

Anonymous poster hash: 80e38...58d

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun sele, aldri halsbånd. Hunden er chippet og har nr tag på selen

Anonymous poster hash: 2df2b...c72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...