Gå til innhold

returrett fra man bestiller eller henter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

mulig det er et dumt spørsmål, men når det gjelder netthandel; regnes returretten fra man bestiller eller fra man henter pakken?

Anonymous poster hash: e0495...920
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

noen som vet?

Skrevet

det må være fra du har hentet pakken, siden man vanligvis har to ukers hentefrist og leveringstiden varierer.Eller?

Skrevet

Hvis pakken er med sporing så kan butikken se når pakken er hentet, og to uker fra da. Ellers så er det to uker fra pakken er sendt og det står på pakkeseddelen. Driver nettbutikk selv og er i hvert fall slik vi gjør det. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis pakken er med sporing så kan butikken se når pakken er hentet, og to uker fra da. Ellers så er det to uker fra pakken er sendt og det står på pakkeseddelen. Driver nettbutikk selv og er i hvert fall slik vi gjør det. :)

skjønte ikke helt hva du mente her.. Nettbutikken har 30 dagers returrett. Jeg har hentet pakken innen hentefristen, nå er det returretten jeg lurer på, om den regnes fra pakken er bestilt eller om jeg har 30 dager fra den dagen jeg hentet pakken:)

Skrevet

Man har 14 dagers angrefrist, og det er selvsagt fra man mottar pakken. Man kan jo ikke angre før man ser hva man får?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis butikken har 30 dagers returrett kommer det helt an på hva butikkens vilkår sier. Men uansett hvilke vilkår nettbutikken setter har du 14 dagers angrefrist. Dette er lovbestemt (under visse vilkår, se link), og ikke noe nettbutikken kan komme unna med liten skrift e.l.

Anonymous poster hash: 663d2...24a
AnonymBruker
Skrevet

det er nettopp derfor jeg spør, det står bare 30 dagers returrett, ikke om dette regnes fra man bestiller eller fra man har hentet

Men det er vel mest logisk at det er fra man har hentet, siden leveringstiden varierer fra 3-7 dager og returretten da ville blitt kortere for de som får pakken etter 7 dager, enn de som får den etter 3 dager feks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...