Gå til innhold

Overspising/ fråtsing

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som sliter med det? Jeg kan aldri bare spise EN is, eller EN sjokolade.

Når jeg først smaker, må jeg spise til jeg spyr nesten.

Jeg spiser svært lite i hverdagene , og fråtser 1-4 ganger i måneden, alt ettersom.

Er normalt slank, men sliter med å holde på vekta pga disse fråtsingene som gjør at jeg må sulte meg for å oppnå ønsket vekt etter fråtsingene.

En fråtsedag kan bestå av ca 20 ispinner, to store sjokolade plater, en stor pose ostepop, en svær middag med chips og burger.

Ofte kan jeg la maten sige ned litt for å fråtse videre enda mer, smågodt, potetgull og mer is!

Spiser så magen står ut og jeg er så kvalm at natten blir helt ødelagt. Men jeg kaster ikke opp.

Jeg bare spiser for jeg føler at jeg MÅ spise opp alt, og det er ikke kos engang. Det er bare de første bitene som er gode, resten går på autopilot!

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gjør dette.

Om jeg er i en bursdag og spiser et kakestykke MÅ jeg nesten fråtse hele dagen også siden jeg likevel har skeiet ut den dagen!

Er så fryktelig å ha det slik, andre som sliter med dette?

Anonymous poster hash: f75dc...2ce
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Naturlig nok får du denne trangen fordi du er i en ond sirkel der du sulter deg mellom fråtsingen og dermed får et veldig ustabilt blodsukker og en psyke som går i klikke vinkel tilstand fordi du blir desperat etter næring etter sulteperiodene.

Du må rett og slett lære deg å spise skikkelig, nok og næringsrik mat gjennom uken slik at du ikke får behov får å klikke av underernæring.

AnonymBruker
Skrevet

Høres litt ut som at du forsøker å fylle tomhet med mat. - Og det går jo ikke. Kanskje få fastlegen din til å henvise deg til psykolog? Dette sitter nok i hodet, og det er veldig mulig å gjøre noe med :)

Anonymous poster hash: 7f29a...949
Skrevet

Jeg synest ikke dette høres så bra ut. Du må jo ende opp med dårlig samvittighet etterpå? Det er jo tydeleg du gjør siden du føler du må sulte deg selv etterpå. Kjære deg, du må ut av den onde sirkelen. Jeg vil heller råde deg til å spise godt i hverdagen og bli mett, ikke straffe deg etterpå disse utskeielsene med å sulte deg. Kanskje har du også godt av å heller unne deg noe litt godt en gang i uken (fast helgedag) enn å drive å fråtse enormt 1-4 ganger i måneden.

En annen grunn til at du fråtser er jo at du har alt tilgjenlig i huset? Du må rett og slett la være å kjøpe inn alt dette. Bestem deg for kva du kan unne deg på forhånd, kjøp kun det og ikke noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...