AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Jeg må velge mellom fast og flytende rente på mitt kommunale lån. Men hva er mest fornuftig i dag? Kommer den renra til å synke lavere? Egentlig tviler jeg nå på det men... Nown her som har litt innsikt i hvordan renta i husbanken og kommunen (tenker kun på startlån her) har utviklet seg de siste årene? Har renta gått ned i forhold til for to år siden feks? Anonymous poster hash: 53cb9...881
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Generelt har det lønt seg med flytende rente. Prisen du betaler for fast rente er forutsigbarhet. Nå er vi i den spesielle situasjonen av fastrente er historisk lavt og det er ikke mye å tape på at flytende rente faller videre. Selv har vi fastrente og kommer til å fornye denne avtalen når denne går ut på slutten av året.Anonymous poster hash: 57660...c38
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #3 Skrevet 21. april 2015 Vil dere anbefale fast rente på lånet?Anonymous poster hash: 53cb9...881
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #4 Skrevet 21. april 2015 Foreløpig er det ingen fare sier de som kan dette, for at renta går opp, så da kan du han den flytende, forutsatt at du kan binde renta den dagen den begynner å stige. Kan du ikke binde renta senere, ser du på forskjellene mellom fast og flytende og vurderer hva du har råd til i hele lånets løpetid. Anonymous poster hash: f2b9e...9cb
Musicman Skrevet 23. april 2015 #5 Skrevet 23. april 2015 Man kan ikke bare ha flytende rente til renta begynner å stige, og så bare binde når den begynner å stige. Det vitner om en total mangel på innsikt i hvordan dagens effisiente markeder fungerer.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2015 #6 Skrevet 23. april 2015 Ser noen ikke har helt peiling her, ja, du kan låse renten når den stiger, men da må du betale ekstremt mye for det. Beste, om man skal låse, er når den ligger flatt. Men da risikerer du at renten plutselig synker, og du står igjen med høy rente og dyr avtale... Men har du svært knapp råd, kan det være smart, da du står tryggere i tilfelle..Anonymous poster hash: 332d8...7b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå