AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Vet noen om dette stemmer? Far sier jeg skylder han en helg fri siden han hadde de i påska (var min helg men jeg hadde de i påska i fjor). Nå krever han at jeg tar de neste helg siden han måtte ha de ekstra i påska... Anonymous poster hash: ed27c...f9b
Gjest celine Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Hæh? Det er vel ikke noe fasit på sånt? Hos oss går ferier foran vanlige helger. Er det min helg, men fars påske, blir ungene hos far. Men det er vel sånt som er forskjellig fra situasjon til situasjon. Hos oss går diskusjonene motsatt vei - det er om å gjøre å ha barna mest mulig, ikke ha flest mulig frihelger. Så dette blir, for meg, litt sært.. 6
Kontormus Skrevet 17. april 2015 #3 Skrevet 17. april 2015 Enig i at ferier rangerer høyere enn helger eller at helgen inngår i høytiden som man jo har annethvert år. Får dårlige vibber av folk som skal krangle om å slippe barna... 7
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Jeg har de gjerne jeg, men bare skjønner ikke helt argumentet hans... Høres ut som det var gørrtungt for han å ha de en ekstra helg... :X Anonymous poster hash: ed27c...f9b
Tante-Sofie Skrevet 17. april 2015 #5 Skrevet 17. april 2015 Så om han har de 3 uker sommerferie, skal han måtte ha igjen 10 helger da? Hos oss er ferien selvfølgelig utenom vanlig samvær. Men vi er også der at vi vil ha mest mulig tid med ungene. 4
Kontormus Skrevet 17. april 2015 #6 Skrevet 17. april 2015 Jeg har de gjerne jeg, men bare skjønner ikke helt argumentet hans... Høres ut som det var gørrtungt for han å ha de en ekstra helg... :XAnonymous poster hash: ed27c...f9b Jeg mente jo ikke at du var den som var kranglete, men jeg oppfatter han slik siden han mener du "skylder han en helg" 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #7 Skrevet 17. april 2015 Man setter vel at feks pappa skal ha helger i like uker, mamma i ulike uker, el.l.?Skal dere bytte helg da? eller skal han bare ikke ha ungene før neste gang det er hans helg? Anonymous poster hash: f28c8...5e0
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 Vi har de tre uker hver i sommerferien.. Så det er jo greit... Men nå er han gørrsur for at jeg ikke kan ha de for han neste helg for da har han planer... Sa jeg gjerne kan ta de for han en annen helg men akkurat neste helg passet det ikke.. Å da fikk jeg beskjed om at jeg fikk ordne barnevakt for han siden jeg skyldte han en helg pga påska.... :o Anonymous poster hash: ed27c...f9b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Man setter vel at feks pappa skal ha helger i like uker, mamma i ulike uker, el.l.?Skal dere bytte helg da? eller skal han bare ikke ha ungene før neste gang det er hans helg?Anonymous poster hash: f28c8...5e0 Han har de i ulike uker (helg)... Å påska var i lik uke altså min helg men pga påska så var det hans tur til å ha de... Sø da mener han at jeg må ta barna for han neste helg når det er hans tur... Anonymous poster hash: ed27c...f9b
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Enkel måte for han å slippe og avlyse planer eller skaffe barnevakt sjøl... Anonymous poster hash: 8bba6...b41
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #11 Skrevet 17. april 2015 Stakkars barn Anonymous poster hash: b71e0...322 1
Fireflies Skrevet 17. april 2015 #12 Skrevet 17. april 2015 Jeg kunne forstått om han hadde spurt om du kunne tatt dem en ekstra helg, siden han trenger å jobbe. Jeg kan bare ikke fatte og begripe at noen folk bare krever at ungene brått ikke skal være hos dem en helg. Det er bare helt ubegripelig.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Så om han har de 3 uker sommerferie, skal han måtte ha igjen 10 helger da? Hos oss er ferien selvfølgelig utenom vanlig samvær. Men vi er også der at vi vil ha mest mulig tid med ungene. Enig med første avsnitt her, det blir like dumt å si dette som å si at du skal ha en ekstra helg på grunn av ferien som var. Ferie går over helger, og denne pappaen virket til å ha en merkelig tankegang... Vil han ikke ha barna sine hos seg til hver mulighet han får? Anonymous poster hash: 9dba5...656
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Ferier er utenom vanlig samvær, hos de fleste. Anonymous poster hash: fbb9c...935 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 Vet noen om dette stemmer? Far sier jeg skylder han en helg fri siden han hadde de i påska (var min helg men jeg hadde de i påska i fjor). Nå krever han at jeg tar de neste helg siden han måtte ha de ekstra i påska... Anonymous poster hash: ed27c...f9b Finnes ikke regelverk for private avtaler mellom dere to! Høres ut som om dere har barna i påsken annethvert år? Isåfall, hva klager han over?! Er jo fin tur neste år. Maken til dust.Anonymous poster hash: 6c0aa...cf4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Du får si at du gjerne tar barna 100 % dersom han ser på dem som en slik byrde! Stakkars unger, de legger merke til mye mer enn hva vi voksne tror...Anonymous poster hash: d810e...9c2 4
Peter007 Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Slik jeg forstår er det ingen forskrifter son regulerer dette. Er tidspunkt for samvær over om en ikke har avtalt annet. Avtale på forhånd er vel ri grei ordning? Om noen bryter avtalen ofte må en forhandle ny avtale ønsker. Eneste sanksjon er vel å endre bidrag gjennom NAV mpr avtaler brytes angående samvær. 1
skruf Skrevet 18. april 2015 #18 Skrevet 18. april 2015 Jeg sliter litt med å forstå logikken her... han skal ha barnefri (hater det ordet!) på ei helg som er opprinnelig han si helg til å ha barna pga han fikk ei ekstra helg i påsken som følge av feriesamvær..... men feriesamvær kommer jo utenom vanlig samvær. En annen ting: hvis du tar barna nå på han si helg så vil jo barna da gå tre uker uten å se faren sin hvis han ikke skal ha de igjen før det er hans neste samværshelg. For hvis han tar påfølgende helg igjen så blir det jo kluss i samværsturnusen og dere får omvendte helger mot hva dere har nå.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #19 Skrevet 18. april 2015 Jeg sliter litt med å forstå logikken her... han skal ha barnefri (hater det ordet!) på ei helg som er opprinnelig han si helg til å ha barna pga han fikk ei ekstra helg i påsken som følge av feriesamvær..... men feriesamvær kommer jo utenom vanlig samvær. En annen ting: hvis du tar barna nå på han si helg så vil jo barna da gå tre uker uten å se faren sin hvis han ikke skal ha de igjen før det er hans neste samværshelg. For hvis han tar påfølgende helg igjen så blir det jo kluss i samværsturnusen og dere får omvendte helger mot hva dere har nå. Hvis de bytter helger får både mor og far to helger på rad hver. Men ut fra det ts skriver så virker det som at far skal gå tre uker uten barna, ja.Anonymous poster hash: 3995c...a02
skruf Skrevet 18. april 2015 #20 Skrevet 18. april 2015 Hvis de bytter helger får både mor og far to helger på rad hver. Men ut fra det ts skriver så virker det som at far skal gå tre uker uten barna, ja.Anonymous poster hash: 3995c...a02 Off, stakkars barn.....virker som om faren synes det er et ork å ha barna. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå