Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest mye forskjellig på hvor mye man forbrenner ved å gå. Noen sier 200 kalorier på en time, mens andre sier opp mot 500. Det er ganske stor forskjell! Men hvordan regner jeg det ut?

Jeg er 170 høy og veier 69 kg. Hvis jeg gå 5 km/t i 1 time. Hvordan skal jeg sette opp regnestykket?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du forbrenner ca din egen kroppsvekt per km.

Anonymous poster hash: 985bd...e2d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du forbrenner ca din egen kroppsvekt per km.

Det vil si at jeg forbrenner ca 345 kalorier hvis jeg går 5 km ? Jeg trodde ikke man forbrente så mye :o

Jeg har også en app jeg bruker som heter Lifesum. I forhold til vekten min sier den at jeg forbrenner 204 kalorier på 5 km

Endret av Taklampe
Gjest Runforit
Skrevet

Stemmer. Ca egen vekt i kcal per km :)

Skrevet

Jeg forbrenner ca 250 kalorier på min vanlige tur, den er 3,4 km, jeg bruker ca 27 minutter, er 175 høy og veier 67 kilo. Da har jeg med tre omganger med rask løping på ca 100 meter hver, i løpet av turen.

Skrevet

Jeg forbrenner ca 250 kalorier på min vanlige tur, den er 3,4 km, jeg bruker ca 27 minutter, er 175 høy og veier 67 kilo. Da har jeg med tre omganger med rask løping på ca 100 meter hver, i løpet av turen.

Okai, da vil det si at du forbrenner ca din egen vekt per km. Hvor lang tid du har brukt og hvor mye du har løpt har lite å si.

Skrevet

Okai, da vil det si at du forbrenner ca din egen vekt per km. Hvor lang tid du har brukt og hvor mye du har løpt har lite å si.

Ja, det var igrunn det jeg fant ut også ..... greit å vite da :)

AnonymBruker
Skrevet

Er det forskjell om man går 1 km på en flat vei eller 1 km oppover en bratt bakke?

Anonymous poster hash: b963f...e39

AnonymBruker
Skrevet

Etterforbrenningen blir større jo høyere pulsen din er. :) Så i det store bildet får du mer utbytte av å gå i oppoverbakke, kontra bortover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...