Gå til innhold

Kan noen med peil på 5:2 veilede meg litt? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Linn35
Skrevet

Hei dere,

jeg har fulgt 5:2 i ca 4 uker nå. Første uken gjorde jeg alt etter boka, spiste vanlig, fastet to dager - gikk ned 1,5 kg. Neste uke "fant jeg ut" at jeg burde nok telle kalorier de dagene jeg ikke fastet, dette fordi jeg har lavt stoffskifte og vært undermedisinert en stund, så for å være sikker på at jeg ikke spiste for mye, telte jeg...alle dager.

Uke 2, ned 0.6. Og deretter har det stoppet opp. Ligger på samme vekt hele tiden nå, noe som ikke burde være mulig når jeg kun spiser 500 kalorier 2 dager i uken...og de andre dagene har jeg regnet ut at jeg ligger på ca 1400. Holder meg unna snop, spiser kun litt på lørdager, og de dagene har jeg ligget på ca 1600 kalorier.

Jeg mistenker nå to ting:

1. Jeg blir stresset av å telle kalorier hver eneste dag

2. Jeg spiser for lite alt i alt - 1400 kalorier (pluss, minus) er mindre enn hva min kropp trenger. MEN jeg er på den annen side, redd for å spise altfor mye.

Jeg gjorde det etter boka første uken. Deretter kaloritelling. Leste vel på en blogg om en som gjorde det samme og raste ned i vekt, men hos meg stopper det bare opp.

Det skal sies at jeg begynner få orden på stoffskiftet, fått mer medisiner og skal da ha samme evnen som andre til å ned i vekt.

Jeg er rundt 40 år, 173 høy og veier pr i dag 84 kg. Skal ned til 75, altså 9 kg, noe jeg burde kunne klare innen juli.

HVOR er feilen, vær så snill veilede meg dere som kan dette bedre enn meg....

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du begynner å blande inn medisinering i dietter, er det nesten legen eller annet helsepersonell som må svare på spørsmålene dine.

Generelt vil jeg gi deg som råd og prøve å gå en kveldstur hver kveld (eller trening) for å booste forbrenningen litt.

Anonymous poster hash: 98099...241
Gjest Linn35
Skrevet

Når du begynner å blande inn medisinering i dietter, er det nesten legen eller annet helsepersonell som må svare på spørsmålene dine.

Generelt vil jeg gi deg som råd og prøve å gå en kveldstur hver kveld (eller trening) for å booste forbrenningen litt.

Anonymous poster hash: 98099...241

Skjønner ikke helt hva du mener med at jeg blander inn medisiner i dietten? Disse medisinene må jeg gå på livet ut - jeg prøver bare helt enkelt å forklare at forbrenningen min har vært på en snurr grunnet ekstremt lavt stoffskifte en periode, men at det går bedre nå.

Forøvrig glemte jeg å si at jeg går tur hver eneste dag, minimum 1 time - og jeg trener i tillegg.

Skrevet

Hvis du trener i tillegg må du spise mer enn 1400 kalorier. Jeg er ikke ekspert, men vil tippe det er problemet ditt.

AnonymBruker
Skrevet

Du spiser for lite.

Anonymous poster hash: ac166...f8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi ser bort fra evt stoffskifteproblemer bør du med din vekt ligge på 1600-1700 kcal de dagene du ikke trener og noe mer de dagene du trener.

Hvis du spiser 1400 de andre dagene i 5:2 vil det si at du har et gjennomsnitt på 1150 kcal per dag. Dette er skadelig lite over tid.

Anonymous poster hash: 95693...66b
Gjest Linn35
Skrevet

Hvis du trener i tillegg må du spise mer enn 1400 kalorier. Jeg er ikke ekspert, men vil tippe det er problemet ditt.

Går turer hver dag - alt fra en til to timer, og jeg trener noe i tillegg ja. Tror også det er for lite i grunnen....og det vil jeg ikke. Ønsker ikke tære på kroppen min...

Du spiser for lite.

Anonymous poster hash: ac166...f8a

Ja, det tror jeg også....

Hvis vi ser bort fra evt stoffskifteproblemer bør du med din vekt ligge på 1600-1700 kcal de dagene du ikke trener og noe mer de dagene du trener.

Hvis du spiser 1400 de andre dagene i 5:2 vil det si at du har et gjennomsnitt på 1150 kcal per dag. Dette er skadelig lite over tid.

Anonymous poster hash: 95693...66b

Oi, ja, når du setter det opp slik, så skjønner jeg at det er skadelig. Takk for at du fikk meg til å se det slik. 1150 kalorier daglig er ALTfor lite, kunne ikke falt meg inn å spist så lite, men det er jo faktisk slik det blir...

Jeg skal opp i rundt 1600-1700 en periode nå og se om det hjelper jeg. Takk for råd og forklaringer.

Skrevet

Men, om du gikk ned da du fulgte dietten slik det er ment, hvorfor forsøker du ikke bare det da...?

Gjest Linn35
Skrevet

Men, om du gikk ned da du fulgte dietten slik det er ment, hvorfor forsøker du ikke bare det da...?

Jo, selvsagt... Det skal jeg nok. Men første uken går man nok mest ned grunnet tap av vannvekt, men skal absolutt prøve slik igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...