AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #1 Skrevet 17. april 2015 Skal gifte oss sommeren 2017, er det for tidlig å bestille kirke nå? Anonymous poster hash: 4bd32...52c
Brud2014 Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Det må du nesten spørre kirken om Vet ikke om kirker har lister så langt fram i tid, men hvis de har det og du blir lykkelig over å bestille kirken tidlig så er det vel bare å gjøre det? Jeg bestilte kirke nesten halvannet år før vi skulle gifte oss, bare noen få dager etter forlovelsen for det gjorde det mer virkelig for meg
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #3 Skrevet 18. april 2015 Jeg bestilte fire måneder før vielsen, men nå er vi litt spontane så da forlovelsen var et faktum, så satt vi datoen ganske fort. Men det er jo bedre å være for tidlig enn for sent ute, så du kan vel bare høre med presten i kirken dere vil vies i 😊Anonymous poster hash: e35d6...019
Gjest Carmen87 Skrevet 18. april 2015 #4 Skrevet 18. april 2015 I Oslo får man ikke bestille så tidlig. Da kan du bestille 12 måneder før dersom du sokner til kirken dere skal vies i, og 9 måneder før dersom det er en annen kirke enn den dere sokner til. Men det kan meget mulig hende at det er annerledes andre steder i landet. Det kan også lønne seg å vente med å velger kirke til dere vet hvor festen / middagen skal holdes. Kanskje det er en fin kirke i nærheten av festlokalet, eller kanskje den dere i utgangspunktet ville bruke er unødvendig langt unna festlokalet?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #5 Skrevet 19. april 2015 Bestill så fort du kan, både kirke og festlokale. Vi gifter oss utenfor sesong og måtte foreslå mange datoer før både kirke og festlokaet var ledig(bestilt 18 mnd før) Anonymous poster hash: aa277...f62
funginger Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Noen kirker er veldig populære, så da får du ringe å høre hvor tidlig du kan reservere. Ellers får man jo alltid skaffa seg en "time". Kanskje ikke i drømmekirka, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå