Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Litt bakgrunn; jeg har holdt smått av og på med vektnedgang siden høsten 2012. Det første året gikk det fint og jeg gikk ned 17-18kg. Men siden da har jeg stått stille og motivasjonen har svingt veldig på grunn av det, så jeg har gått noen kilo ned og noen kilo opp det siste halvannet året på grunn av det. Men i januar bestemte jeg meg for at nå skulle jeg begynne igjen og ikke gi opp! Så siden da har jeg i gjennomsnitt spist 1600 kcal om dagen og trent hardt 3 ganger i uken. Fra januar til påskeferien gikk jeg ned ca 3kg (pinlig lite, men det var i alle fall riktig vei), men så la jeg selvfølgelig på meg alt igjen i løpet av påsken...

Det som er saken nå, er at jeg er invitert i konfirmasjon 3. mai og jeg har kun èn kjole jeg kan bruke, og den er akkurat litt for liten til at den er behagelig å for eksempel sitte i. Siden 3. mai er såpass nærme, og kaloriunderskudd og trening går såå sakte, vurderer jeg nå å gå på suppekur en uke. Jeg har lest litt rundt omkring og vet såklart at man mister vann og muskler, ikke fett, men det er som sagt bare for å kunne gå med den kjolen i en dag.
Så det jeg lurer på er egentlig erfaringer rundt sånne kurer! Hvor mange kilo man går ned er jeg relativt uinteressert i, siden det ikke nødvendigvis har noe å si på hvordan man ser ut, men hvor mange centimeter folk har mistet rundt for eksempel midjen lurer jeg fælt på. Og om noen holdt vekten etter kuren? I så fall hvordan? :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må hvertfall være forberedt på å bli veldig oppblåst! Den suppen består nesten kun av kål, tomater og løk. Måtte slutte etter en dag, jeg har aldri hatt så mye luft i magen som da.

Anonymous poster hash: bede2...8af

Gjest earlgrey
Skrevet

Hvis du vil gå ned rask og effektivt bør du sjekke ut noka/nutrilett/herbalife etc sine suppe og shaker. Jeg gikk ned farlig mye på 3 uker av å bytte ut et par måltider om dagen med disse måltidserstatterene. Men det kommer rask tilbake hvis du ikke står på i ettertid da :)

Skrevet

Hvis du vil gå ned rask og effektivt bør du sjekke ut noka/nutrilett/herbalife etc sine suppe og shaker. Jeg gikk ned farlig mye på 3 uker av å bytte ut et par måltider om dagen med disse måltidserstatterene. Men det kommer rask tilbake hvis du ikke står på i ettertid da :)

Men er ikke de fryktelig dyre? Jeg er student, så har egentlig ingenting til overs, hehe.

Og hva legger du i "stå på i ettertid"? Er det slik jeg holder på til vanlig eller enda strengere?

Skrevet

Finnes mange supper å velge i mellom som er kalorifattige (og som ikke har kål i seg). Det går an å lage hjemmelaget tomatsuppe, kjøttsuppe, soppsuppe (som ikke er kremet), gulasj osv.

Synes suppe er godt jeg, og aldeles en fullverdig middag.

Skrevet (endret)

Finnes mange supper å velge i mellom som er kalorifattige (og som ikke har kål i seg). Det går an å lage hjemmelaget tomatsuppe, kjøttsuppe, soppsuppe (som ikke er kremet), gulasj osv.

Synes suppe er godt jeg, og aldeles en fullverdig middag.

Enig i at suppe er godt! Men akkurat her er det snakk om den meget omstridte "sykehusdietten" (fremgangsmåten står litt nede i denne debatten)

Endret av mijaa
AnonymBruker
Skrevet

Denne har jeg smakt, den er grusom. Dessuten er det kun vannvekt du går ned. Man kan ikke jukse seg ned vekt! Gjør om livsstilen istedenfor å panikkslanke i siste liten. Det holder seg aldri!

Anonymous poster hash: f3284...f0a

• Liker 1
Skrevet

Har levd på noe ala sykehusdietten i 6 uker. Nesten bare Kjøttsuppe med potet gulerot og purre til hvert måltid og ingenting annet en vann til maten.Men det var i sammarbeid med lege siden jeg var veldig dårlig i utgangspunktet. Hadde store fordøyelses problemer så ingenting med slanking for min del. Magen min måtte ha lettfordøyelig mat så jeg kunne spise så mye jeg ville.

Ble dårlig bare jeg så kjøttsuppe de neste månedene etterpå 😂

Mistet sikert en del kg. Men var ikke akkurat i toppform etterpå.

Følte en stund jeg nesten kunne drept for mat med tyggemotstand eller som knaset:)

Ikke akkurat noe jeg ville gjort frivillig igjen hvis det ikke var strengt nødvendig.

Sørg iaf for å få i deg alt av vitaminer og mineraler kroppen trenger.

Og ja som nevnt tidliger ble jeg oppblåst. Følte meg som en skvulpende ballong av væske:)

Skrevet

Denne har jeg smakt, den er grusom. Dessuten er det kun vannvekt du går ned. Man kan ikke jukse seg ned vekt! Gjør om livsstilen istedenfor å panikkslanke i siste liten. Det holder seg aldri!

Anonymous poster hash: f3284...f0a

Har levd på noe ala sykehusdietten i 6 uker. Nesten bare Kjøttsuppe med potet gulerot og purre til hvert måltid og ingenting annet en vann til maten.Men det var i sammarbeid med lege siden jeg var veldig dårlig i utgangspunktet. Hadde store fordøyelses problemer så ingenting med slanking for min del. Magen min måtte ha lettfordøyelig mat så jeg kunne spise så mye jeg ville.

Ble dårlig bare jeg så kjøttsuppe de neste månedene etterpå

Mistet sikert en del kg. Men var ikke akkurat i toppform etterpå.

Følte en stund jeg nesten kunne drept for mat med tyggemotstand eller som knaset:)

Ikke akkurat noe jeg ville gjort frivillig igjen hvis det ikke var strengt nødvendig.

Sørg iaf for å få i deg alt av vitaminer og mineraler kroppen trenger.

Og ja som nevnt tidliger ble jeg oppblåst. Følte meg som en skvulpende ballong av væske:)

Hvis dere hadde lest HI, så hadde dere sett at jeg allerede har lagt om livsstilen og gått ned 18kg, men at jeg nå befinner meg i en situasjon som gjør at jeg nesten må gå ned 2-3 cm rundt midjen til 3. mai for å slippe å stå gjennom en hel konfirmasjon ;) Det er ikke noe jeg har tenkt å gjøre i mer enn en uke, og etter det er det tilbake på litt høyere kaloriunderskudd og trening 3-4 dager i uka :)

Skrevet

Men er ikke de fryktelig dyre? Jeg er student, så har egentlig ingenting til overs, hehe.

Og hva legger du i "stå på i ettertid"? Er det slik jeg holder på til vanlig eller enda strengere?

Jeg er student, har fint råd til NOKA-shaker. Men styr unna midagene deres, de er til å spy av. Men shakene er veldig gode, har drukket dem i over et år nå, og er fortsatt ikke lei. Gikk ned en hel del bare på noen mnd.

Skrevet

Jeg er student, har fint råd til NOKA-shaker. Men styr unna midagene deres, de er til å spy av. Men shakene er veldig gode, har drukket dem i over et år nå, og er fortsatt ikke lei. Gikk ned en hel del bare på noen mnd.

Takk for tipset! Hvor mange måltider byttet du ut med shake?

Nå er det jo ikke snakk om noe langvarig, bare en type hestekur i siste liten. Men det er jo såklart fint om noe av resultatet av kuren blir varende :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kuttet ned på karbohydrater i en uke og forsøkt en eggefaste i 3-5 dager. Etter eggefasten bør du spise striks LCHF (lavkarbo) for å ikke gå opp i vekt igjen.

Anonymous poster hash: c235c...eb4
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville kuttet ned på karbohydrater i en uke og forsøkt en eggefaste i 3-5 dager. Etter eggefasten bør du spise striks LCHF (lavkarbo) for å ikke gå opp i vekt igjen.

Anonymous poster hash: c235c...eb4

Igjen, dette er bare ment som en type hestekur i siste liten, ikke noe jeg skal drive med i en lengre periode. Lavkarbo er uaktuelt å gå på for min del, da jeg ikke er ute etter en restriktiv diett over tid.

Skrevet

Takk for tipset! Hvor mange måltider byttet du ut med shake?

Nå er det jo ikke snakk om noe langvarig, bare en type hestekur i siste liten. Men det er jo såklart fint om noe av resultatet av kuren blir varende :)

Det varierte egentlig litt på hva jeg hadde lyst på, men pleide i hvert fall å drikke en shake til frokost. Men hvis du liker disse shakene kan de i hvert fall hjelpe deg så vekttapet blir varig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare kok vann med grønnsaker (kål, løk, gulerot, purre, stangselleri, paprika). Du kan også ha oppi chili- og ceyennekrydder, det liker jeg i alle fall! Spis grovt knekkebrød med magert pålegg til frokost, lunsj og kvelds. Spis suppa til middag. Ta helst en powerwalk på morgenen før frokost. Og tren/gå en skogstur en times tid etter middag.

Dette funka på meg når jeg skulle ned i vekt,og kiloene raste fort! Foreslår at du finner en diett som passer deg og som ikke gjør at du går å tenker på mat hele tiden (noe sykehusdietten gjør), for da sliter du deg bare ut enda mer psykisk!

Anonymous poster hash: d8a53...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Ekstrem lavkarbo (ketose) er mye mer effektivt og ikke minst enklere å gjennomføre enn supper og shaker

Anonymous poster hash: 6b175...242

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...