AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Barnet mitt på 4 år har sluttet å sove på dagtid for lenge siden (1,5 år siden), men i barnehagen hender det at han sover 30 minutter midt på dagen. Barnehageansatte sier at han er så trøtt rundt lunsj, og at han fungerer mye bedre om han får sove litt. Han er i barnehagen fra 9-15, så han har ikke lange dager.. Problemet er at han sovner så sent på kvelden når han har sovet i barnehagen, klokken er ofte 23 før han sovner (sovner normalt senest klokken 20) Nå føler jeg vi har kommet i en ond sirkel, for de siste ukene har han sovet hver dag i barnehagen og han er påfølgende aktiv og ikke trøtt om kveldene... Jeg tok dette opp med barnehagen i dag, men fikk som svar at han er så trøtt til lunsj at han ikke vil spise. Jeg ville de skulle la være at han sov i dag så jeg skal klare å snu det her, men det hadde de ikke klart. Jeg føler at de ønsker at han skal sove, så jeg ikke ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymous poster hash: 5fbb8...314
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Her må du bare sette ned foten mener jeg. Du som forelder bestemmer om/når barnet ditt skal sove. Du kan selvsagt få tips og råd fra de ansatte, men mener du noe annet så skal de høre på deg. Anonymous poster hash: 97bbe...aea
GammelKaktus Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 De fleste barn blir jo litt trøtte rundt lunsjtider i den alderen, men det går jo over. Barnehagen virker jo inkompetent. Men her er det du som bestemmer, og sier du at barnet ikke skal sove så skal det ikke sove. Sliter de med å ta det inn får du ta det opp med styrer. 1
Tante-Sofie Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Det vil jo være en ond sirkel. Barnet sover i bhg, sovner ikke før langt på kveld hjemme, får for kort natt, blir for trøtt i bhg og sånn har du det gående. Min 4-åring får ødelagt søvnen i flere dager fremover om han sover så mye som 10 min. i bhg, heldigvis tar de det på alvor. Dette er det du som bestemmer, og ja, det vil være tøft for barnet ved en overgang, men han har mye mer verdifull søvn på natten enn han har på dagen.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Bruk ei helg der du "snur" dette. Stå opp som til hverdags, finn på mye aktivitet på dagen lørdag og søndag, og få han i seng til rimelig tid søndag kveld. Forlang at han ikke skal sove i bhg. fra mandag av....Anonymous poster hash: 7c219...5bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå