AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Hei! Dette kan bli et ganske langt og rotete innlegg, jeg beklager det. Jeg er en jente på 16 som alltid har hatt et ganske turbulent forhold til moren min. Bestevenninnen min sin mor er bestevenninnen til mamma og har vært det siden vi var små. Jeg bruker ofte iPaden til mamma, og for en stund siden fikk hun en melding fra moren til venninnen min, og jeg gjorde noe forferdelig og leste meldingene via iPaden. Jeg leste ikke langt opp, men det skulle ikke mye til før jeg forstod at de snakket om oss. Det var utlevering av ting de hadde snappet opp om sexlivet vårt, de kalte oss bortskjemte drittunger, de fortalte ting som hadde blitt fortalt de i fortrolighet og spekulering i hvorvidt vi drakk når vi var ute, og snoking på bilder vi var tagget i på instagram for å finne spritflasker på bordet. Moren min og jeg hadde for et halvårs tid siden en massiv krangel som jeg ikke vil gå mere inn på, men hele situasjonen var utlevert, og husk at jeg ikke leste langt opp, så dette var det snakket mye og lenge om! Spørsmålet mitt er om det er de eller jeg som har gjort noe galt? Jeg vet det var forferdelig galt av meg å lese meldingene og jeg skulle ønske jeg aldri hadde gjort det! Samtidig føler jeg dette som et stort tillitsbrudd fra min mor! Burde jeg fortelle dette til venninnen min? Kan det være en idé å være mer selektiv på hvor mye jeg deler med moren min, eller kan dette vekke mistanke? Tusen takk for alle svar.Anonymous poster hash: bdd74...0ce
HvittHus Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Tja dere er vel like gode tenker jeg. Du begår et tillitsbrudd ved å lese din mors meldinger, og hun har kanskje vært for åpen med sin venninne om deg og dine handlinger. Men så vil jeg gi deg et lite innblikk i det å være forelder. Vi trenger på samme måte som dere unge får tilbakemelding fra deres venner, å få tilbakemelding på vår foreldrerolle og vår foreldreutøvelse fra andre foreldre. Vi er usikre på hva dere unge driver med, om dere drikker, har sex, gjør det bra på skolen etc, og da snakker vi sammen. Hvis du og moren din har et dårlig forhold, er det nok desto viktigere for henne å drøfte din gjøren og laden med sin venninne for å føle seg trygg. Du snakker sikkert med dine venner om hvordan du har det hjemme og hvor strenge foreldrene dine er? På samme måte diskuterer vi foreldre sammen. Å selektere enda mer på hva du forteller din mor vil bare få negative konsekvenser i og med at hun vil bli enda mer bekymret. Jeg synes heller du skal ta en prat med din mor og skvære opp litt i det som har skjedd, og så kan dere sammen prøve å finne tilbake tilliten til hverandre. 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Tja dere er vel like gode tenker jeg. Du begår et tillitsbrudd ved å lese din mors meldinger, og hun har kanskje vært for åpen med sin venninne om deg og dine handlinger. Men så vil jeg gi deg et lite innblikk i det å være forelder. Vi trenger på samme måte som dere unge får tilbakemelding fra deres venner, å få tilbakemelding på vår foreldrerolle og vår foreldreutøvelse fra andre foreldre. Vi er usikre på hva dere unge driver med, om dere drikker, har sex, gjør det bra på skolen etc, og da snakker vi sammen. Hvis du og moren din har et dårlig forhold, er det nok desto viktigere for henne å drøfte din gjøren og laden med sin venninne for å føle seg trygg. Du snakker sikkert med dine venner om hvordan du har det hjemme og hvor strenge foreldrene dine er? På samme måte diskuterer vi foreldre sammen. Å selektere enda mer på hva du forteller din mor vil bare få negative konsekvenser i og med at hun vil bli enda mer bekymret. Jeg synes heller du skal ta en prat med din mor og skvære opp litt i det som har skjedd, og så kan dere sammen prøve å finne tilbake tilliten til hverandre. Takk for at du satt det litt i perspektiv, du har sikkert helt rett. Men jeg vet ikke om jeg tørr å ta det opp med henne, redd for at det vil drive henne lengre bort fra meg. Føler allerede at vi er såpass delt innad i husstanden, skummelt med mer konflikt.Anonymous poster hash: bdd74...0ce
Kosemose Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 tråden ryddet for spekulasjoner Kosmose, mod 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå