Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 Ostekake er farlig godt... Men jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med bunnen. Av og til blir den nesten for hard. Hvor mye smør og kjeks bruker dere? Jeg foretrekker å blande det i food-prosessor, hvis det skulle ha noe å si. (Og er det bare jeg som kan spise uendelige mengder av denne kaken..?)
silja Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 svigermor sverger alltid til nøttebunn da hun synes kjeksbunnen er så vanskelig å få til, men synes den lagt i fra er så god som kjeksbunn! min beste bunn lager jeg slik: 110gr smeltet smør og 250gr knuste digestive kjeks. Kjeksene har jeg i det siste knust med stavmixeren - funker fint det, da blir den jo veldig finmalt egentlig da. Pleier aldri å få problemer med for hard eller løs bunn, må bare holde meg til opskrifta og ikke tilstette mer av den ene eller andre om jeg synes det virker rart, for etter avkjøling er den alltid så fin atte *fikk vel lyst på ostekake nå*
Arkana Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Jeg synes de fleste oppskrifter har for lite smør i. Jeg bruker 250 g kjeks og ca 110 g smør. Jeg foretrekker Bixit-kjeks i ostekakebunn. Prøvde en gang Maryland cookies og det ble kjempegodt!
Gjest gjest1 Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 110 gram smør og 250 gram kjeks ser ut til å være tingen Prøver det ikveld
Gjest Madden Skrevet 23. august 2004 #6 Skrevet 23. august 2004 Jeg har opplevd at bunnen har blitt for hard hvis jeg har brukt for mye smør i....men 250 gr. kjeks til 110 gr smør er ca. det forholdet jeg også bruker og det fungerer helt fint..jeg knuser kjeksene i en plastpose som jeg dæljer løs på med det jeg har for hånden (tresleiver osv...)kjempefin måte å bli kvitt aggresjon på!!
silja Skrevet 23. august 2004 #7 Skrevet 23. august 2004 jeg knuser kjeksene i en plastpose som jeg dæljer løs på med det jeg har for hånden (tresleiver osv...)kjempefin måte å bli kvitt aggresjon på!! kjevle funker fint, legg gjerne kjeksene i dobbel plastpose og sett i gang med kjevla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå