Gå til innhold

Hjelp til å kle dette skjørtet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg et skjørt som ser ca slikt ut:

B-Young-25-15-august-2014.jpg

Dette skjørtet ønsker jeg å bruke på jobb, men jeg har en veeeeldig casual jobb. Det er mange kvinner som bruker skjørt der, men jeg føler ikke jeg får det til slik de får til, spesielt ikke siden jeg er en typisk jeans jente. Jeg kan ikke ta på en penere bluse, fordi da blir jeg alt for pyntet i forhold til alle andre på jobb og jeg ønsker å få til å kle meg ned.

Typiske klær jeg har er ca topper og gensere slikt som dette:
15104486_NavyBlazer_470353_001_ProductLa

Klærne må i tillegg være komfy, slik at jeg kan bevege meg og helst dekke skuldre og armer siden det er småkjølig der jeg jobber.

Noen flinke jenter som kan hjelpe meg litt på vei? Har så lyst til å ha på meg skjørtet i morgen siden jeg har bursdag:D

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare kombinert det med en topp eller genser. Jeg har litt trøbbel med å skjønne hva du ber om hjelp til? Fargevalg?

Anonymous poster hash: 04fa9...d6e
Gjest Lille-pus
Skrevet

Blir den litt lang den søte genseren med perlemotivet?

Jeg tror (vet ikke altså, bare tror) det kan bli litt snodig med en lang genser til et skjørt som ikke ser ut til å være så langt at det går nedenfor knærne?

Forøvrig et snasent skjørt :)

Hva med en ensfarvet t-skjorte og en cardigan?

• Liker 1
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Ikke bruk mørkeblått til svart, det er ikke så pent.

Skrevet

Pleier å matche slike skjørt med en ensfarget topp/genser/bluse og putte fronten av genseren litt "oppi skjørtet" slik at det får en casual posete effekt. Går fint an å leke litt mer ulike stofftyper og pene mønstre også.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg bruker sånne type skjørt på en casual måte så pleier jeg å ha en ensfarget, enkel topp til. Den type topp du har postet syns jeg ikke passer, da må du isåfall på stappet den opp skjørtet eller noe.

Utenpå den enkle toppen/genseren har jeg som regel en litt oversiza cardigan.

På føttene har jeg sneakers.

Anonymous poster hash: 3c03d...2ff
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Etter min mening synes jeg ikke skjørtet ser særlig flatterende ut, men mulig det bare er bildet. Er det høytlivsskjørt eller går det bare til hoftene? Genseren var helt OK, men ser litt mer ut som klær man slapper av i. Jeg ville hvertfall aldri ha gått med dette kombinert.

Anonymous poster hash: af542...509
Skrevet

Takk for tips!

Ja, synes slike gensre blir for lange, men det er omtrent bare slike jeg har:p Må kanskje ut å shoppe mer i morgen.

Kjøpte skjørtet og tenkte DET var fint, men tenkte jo ikke lengre med klesvalg. Skjørt og strømpebukse har jeg i orden, men det er overdelen jeg sliter med for at det ikke skal bli for pyntet.

Skal se etter ensfarget t-skjorte og cardigan i morgen :)

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å matche slike skjørt med en ensfarget topp/genser/bluse og putte fronten av genseren litt "oppi skjørtet" slik at det får en casual posete effekt. Går fint an å leke litt mer ulike stofftyper og pene mønstre også.

Dette gjør jeg også. Jeg pleier å ta det inn på den ene siden foran og trekke det litt løst ut slik at det ikke synes så godt. Da blir det med en gang mer hverdagslig.

Anonymous poster hash: af542...509

AnonymBruker
Skrevet

ville brukt hvit overdel, alt fra langermet tynn genser, til t-skjorte til skjorte, tror jeg hadde blitt fint.

Sorte strømper

Litt høye heler tror jeg vil være det beste til dette skjørtet, men da føler du deg kanskje litt for pyntet?

Anonymous poster hash: f909d...77f
Skrevet (endret)

Takk for svar :) skal se hva jeg finner. Har ingenting imot høye hæler, men det passer ikke helt når jeg må stå i mange timer i strekk.:)

Jeg er 24 år. Og de to var ikke meningen å kombinere, det var mer hva jeg har i skapet fra før av.

Endret av Cershae
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg tenker at en litt løstsittende jerseytopp og en avslappet blazer kan bli fint til dette skjørtet, eller en litt penere collegegenser. Kan også fungere med denne typen topp.

Skrevet

Det er såå mye du kan ha til et slikt skjørt! Alt etter hvilket uttrykk du vil gi! En helt enkel stil er jo bare en litt løstsittende t-shorte i f.eks ensfarget hvit som du legger litt ned under skjørtekanten slik at du får en litt markert midje. Så går det jo an å ha en enkel cardigan over, gjerne hvis en vil at noe skal gå nedenfor rompen. For å gjøre uttrykket litt penere skifter du ut t-shorten med en hvit bluse f.eks. Eller bytte ut cardigan med en helt enkel dressjakke

Skrevet

Jeg har den genseren i mintgrønn, og liker å bruke den med et skjørt faktisk. Da stapper jeg genseren nedi skjørtet, lar skjørtet være rundt midjen, også trekker jeg genseren litt opp igjen, ikke mye, bare litt, sånn at den henger litt over bak.

Jeg tror det kunne blitt ganske fint, med den marineblå og det sorte skjørtet :)
Eventuelt kan du jo ha noe over, som en cardigan eller lignende. Og noen smykker og armbånd kan jo også være kult! Skoene kan være litt 'røffe' syntes jeg.

Skrevet

Takk for flotte tips! Dere er helt supre:D skal ta meg en butikkrunde å se etter noe av det dere kommer med etterhvert!:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...