Gå til innhold

Slitsomt å være skilsmissebarn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skilsmissebarn føler ofte at de ikke bor noe sted. De lever i en koffert og føler seg som en kasteball mellom mor og far. Bør det innføres regler om at kun én av foreldrene står som hoedforsørger, og at 80% av tiden tilbringes der, slik at barnet kan få mer ro i sjelen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/foreldre-og-barn/jeg-foeler-at-jeg-bor-i-en-bag-og-aldri-har-styr-paa-tingene-mine/a/23433668/

Rebekka har det slik, men hun er heldigvis så gammel at hun snart flytter for seg selv. Utrolig skjønn jente, forresten.

Anonymous poster hash: 18163...2d0
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tull.

Du snakker om en uant mindre størrelse.

Flere og flere barn får "Delt bosted og 50/50": foreldrene vil det beste og bor i gangavstand fra hverandre. Mest mulig/alt utstyr, klær og ting his begge foreldre og selvsagt bare en sykkel og en ryggsekk:-)

Men gangavstand...og når foreldrene ikke er i konflikt - og er venner - og det IKKE er en annen partner eller barn med i bildet: fungerer supert!

Anonymous poster hash: 26088...539

AnonymBruker
Skrevet

Jeg som mange andre som har vokst opp med skilte foreldre, føler ikke det. En må gjøre det som er best for ens eget barn og vi kan ikke lage slike regler du foreslår fordi alle barn er ulike og har ulike behov

Anonymous poster hash: 647ec...ab8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skilsmissebarn føler ofte at de ikke bor noe sted. De lever i en koffert og føler seg som en kasteball mellom mor og far. Bør det innføres regler om at kun én av foreldrene står som hoedforsørger, og at 80% av tiden tilbringes der, slik at barnet kan få mer ro i sjelen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/foreldre-og-barn/jeg-foeler-at-jeg-bor-i-en-bag-og-aldri-har-styr-paa-tingene-mine/a/23433668/

Rebekka har det slik, men hun er heldigvis så gammel at hun snart flytter for seg selv. Utrolig skjønn jente, forresten.

Anonymous poster hash: 18163...2d0

Veldig vakker jente, enig!

De som har såkalt Delt bosted og 50/50 og bor i nærheten i samme nabolag har det gjerne bra.

Det står også faktisk i artikkelen: avisen fremhever det verste...og det som er bra står med liten skrift:

"Delt bosted og 50/50 fungerer ofte svært bra når foreldrene ikke har konflikt og bor i gangavstand til hverandre".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du lest hele?

"Psykolog og professor på Høgskolen i Bergen, Frode Thuen, understreker at fordeling av omsorg for barna etter en skilsmisse kan gjøres på mange måter, men at det generelt funker best med delt omsorg. Han støtter derfor 50/50-ordningen."

Anonymous poster hash: b7c70...b5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel mye an på hvordan ting blir gjort. En jeg kjenner har det slik at de bare bor ti minutt unna hverandre selv om de er skilt. Ungen er fremdeles i barnehagealder, så da har den fast bopæl hjemme hos mora enn så lenge, men foreldrene har likevel en ordning som gjør at de samarbeider om barnet.

Anonymous poster hash: 9c62a...722
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel mye an på hvordan ting blir gjort. En jeg kjenner har det slik at de bare bor ti minutt unna hverandre selv om de er skilt. Ungen er fremdeles i barnehagealder, så da har den fast bopæl hjemme hos mora enn så lenge, men foreldrene har likevel en ordning som gjør at de samarbeider om barnet.

Anonymous poster hash: 9c62a...722

Vel, skulle bare mangle.

10 min.unna med bil - eller til fots?

Gangavstand er det ideelle.

Kjenner en pedagogisk leder i en større privat barnehage og hun har 15 års erfaring. Hun har fortalt at det er flere tilfeller av barn som "lider" som har gifte eller samboende foreldre enn barn som har delt bosted og 50/50.

Hun fortalte at de barna som har delt bosted og 50/50 er harmoniske, blide og sunne barn mens flere andre som har foreldre som bor under samme tak bor med konflikter og uro.

Avisene burde heller fokusere på de stakkarslig barn som bor med foreldre som bor under samme tak med høyt konfliktnivå og uro: ikke bra for barna!

Skrevet

Jeg har foreldre som "holdt sammen for barna" og vil tro det er mye bedre å ha skilte foreldre og "flytte" frem og tilbake (som ved 50/50 ordning) enn å vokse opp med foreldre som ikke har det bra sammen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...