Alice123 Skrevet 18. april 2015 #21 Skrevet 18. april 2015 Jeg vet ikke hva som er vanlig hos dere andre, men vi (min mann og jeg) har pleid å gi 500kr pr. hode, altså 1000 kr i gave fra oss. Om vi er med på spleiselag gir vi sånn ca. samme sum (om 8 gjester spleiser på et servise skal det godt la seg gjøre at summen blir akkurat på krona 500 per person). For min del hadde jeg aldri blitt med på spleiselag hvor summer var 2000kr per par! Da skulle i så fall bruden/brudgommen vært i nær familie eller at min mann eller jeg vært forlover. Det har blitt sagt før her og jeg sier det igjen: gjestene har tross alt utlegg ved et bryllup som brudeparet ikke "ser". Det blir fort noen tusenlapper bare i reise og hotell.
peppermyntete Skrevet 18. april 2015 #22 Skrevet 18. april 2015 Aldri i livet om jeg hadde kjøpt en så dyr gave til noen. Jeg hadde kjøpt noe for ca. samme pris som jeg fikk av henne, og min absolutte maxpris hadde vært 1000 kr.
Blådiamant Skrevet 18. april 2015 #23 Skrevet 18. april 2015 Enten spleiser du med andre (1000 per pr.) eller så ville jeg gitt gavekort på butikk der hun kan kjøpe maskina og legge til resten av pengene selv. Skriv i kortet at gavekortet skal brukes på kitchenaid. Og en ting til, hva med han hun skal gifte seg ned? Ønsker han seg rosa kjøkkenmaskin?
Gjest O.G. Skrevet 18. april 2015 #24 Skrevet 18. april 2015 Hun prøver ut sine grenser den bruden der...
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #25 Skrevet 18. april 2015 Hjelp!! Jeg tenker at uavhengig av om dere har god råd eller ikke så er det tanken som teller og ikke prisen. I min verden er 6000kr helt vanvittig i bryllupspresang til venninne.Anonymous poster hash: b8b8b...6e3
Gjest Carmen87 Skrevet 18. april 2015 #26 Skrevet 18. april 2015 Dette høres helt urimelig ut. Vi har også ønsket oss kitchen aid maskin, men har da ikke tenkt en eneste tanke om at én gjest, eller ett par skal kjøpe den alene. Dersom noen (type 6 eller flere par) ønsker å spleise så hadde det vært meget hyggelig, men noe mer enn 1000kr per par er helt vanvittig å ønske seg syns jeg. Mindre dersom man må reise, og betale overnatting til bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #27 Skrevet 19. april 2015 Dette kan da ikke være sant?? Hun der kan ikke være skikkelig navla! nei vet du hva, gi henne noen whiskey glass til prisen av ølglassene du fikk, eller en bakebolle eller to. Makan til frekkhet. Hvorfor i all verden "holder man av gaver" når det finnes automatisk oppdaterte gavelister?! Uansett, er liksom ikke som om hun står i fare for at det plutselig skal komme 6 andre gjester med lys rosa kitchen aid maskiner i gave.. Anonymous poster hash: 082e8...1fb
skruf Skrevet 19. april 2015 #28 Skrevet 19. april 2015 Snakk om å være storforlangende! Hadde sagt til henne at den kjøkkenmaskina er altfor dyr til at du kommer til å kjøpe den som gave, så hun kan gjerne "holde den av" til noen andre. Også har jeg gitt et gavekort på Kitchn til 1000kr.
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #29 Skrevet 19. april 2015 Kjøp noen annet, skulle hun reagere så si at du syntes det ble litt feil å kjøpe noe som ikke er ment til begge to. For brudgommen er neppe like gira på en rosa kjøkkenmaskin som bruden. Anonymous poster hash: f1b2e...0c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå