AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Da jeg giftet meg fikk vi to slike pakke med ølglass fra min venninne https://www.kitchn.no/nettbutikk/dekketoy/glass-krus/ol/25355/og syntes det var helt greit tenkte ikke over det da, uten om at hun hadde bursdag måneden før og hadde veldig dyre gaveønsker, kjøpte gave til 700kr. Tenkte muligens hun slet med økonomi, selv om jeg vet hun og mannen tjener godt. Nå skal hun gifte seg og hun ønsker seg en sånn kjøkkenmaskin fra kitchen aid, lys rosa.. den koster jo nesten 6000 kr!! Jeg har god økonomi og det vet jeg hun har og, men 6000kr er vel litt vel mye? Og det virket veldig som om hun forventet å få den av meg ettersom hennes ord var "jeg skal ikke ønske meg den av andre, bare av deg". Hadde dere kjøpt den?? Anonymous poster hash: 075a4...1c4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Da jeg giftet meg fikk vi to slike pakke med ølglass fra min venninnehttps://www.kitchn.no/nettbutikk/dekketoy/glass-krus/ol/25355/og syntes det var helt greit tenkte ikke over det da, uten om at hun hadde bursdag måneden før og hadde veldig dyre gaveønsker, kjøpte gave til 700kr. Tenkte muligens hun slet med økonomi, selv om jeg vet hun og mannen tjener godt. Nå skal hun gifte seg og hun ønsker seg en sånn kjøkkenmaskin fra kitchen aid, lys rosa.. den koster jo nesten 6000 kr!! Jeg har god økonomi og det vet jeg hun har og, men 6000kr er vel litt vel mye? Og det virket veldig som om hun forventet å få den av meg ettersom hennes ord var "jeg skal ikke ønske meg den av andre, bare av deg". Hadde dere kjøpt den?? Anonymous poster hash: 075a4...1c4 Hadde IKKE kjøpt den. Hadde tatt det for en spøk , ledd høyt og sagt yeah right! Slike tråde forunder meg alltid. Det er jo temmelig sært gjort av din venninne og synes det er rart at du ikke har merket "tendensen" tidligere.Anonymous poster hash: 0c699...f58
melatonin Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 NOOOOWAY!! En veldig god venninne hadde fått en flott og fin gave altså, men 6000 blir jo veldig mye! Så på den på nett nå, og ligger en i hvit til mindre pris, men og det var litt i øverste laget. Evt spleiset med tre andre par for å kjøpe den rosa.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Hadde IKKE kjøpt den. Hadde tatt det for en spøk , ledd høyt og sagt yeah right! Slike tråde forunder meg alltid. Det er jo temmelig sært gjort av din venninne og synes det er rart at du ikke har merket "tendensen" tidligere.Anonymous poster hash: 0c699...f58 Hun har aldri gjort slik før. Har bare vært de to gangene som jeg har nevnt her. Hun har alltid vært veldig jordnær og ikke høy på pæra sånn hun virker nå.. Anonymous poster hash: 075a4...1c4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Huh? Sykt dyrt. Jeg har pleid å gi for maks 1000 til venninner, litt mer når jeg har vært forlover. Anonymous poster hash: e1313...e83
Gjest økonomifrue Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Nå er det vel ikke meningen at du skal kjøpe den til dem? Antar hun har flere ønsker? Vi har fått beskjed at vi må ha noen dyre ønsker på lista vår til dem som ønsker å gi noe vi ikke selv velger og kjøpe og som har en relativt høy verdi,.,
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Nå er det vel ikke meningen at du skal kjøpe den til dem? Antar hun har flere ønsker? Vi har fått beskjed at vi må ha noen dyre ønsker på lista vår til dem som ønsker å gi noe vi ikke selv velger og kjøpe og som har en relativt høy verdi,., Hun hadde holdt av den til meg på en måte, ville ikke ønske seg den av andre.. Så klart hun har andre ønsker, og vil jo kjøpe noe annet til henne. Evt gi dem gavekort slik at de ka legge i resten selv tenkte jeg. Anonymous poster hash: 075a4...1c4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Wow. Hadde kjøpte noe annet. Hadde sett på det litt annerledes hvis hun hadde gitt deg en så dyr gave til deres bryllup, men når hun ikke engang bikket 1000 kr, så synes jeg ikke at du skal få dårlig samvittighet for å ikke kjøpe noe til 6000. Fortsatt ganske frekt å be om en gave som er såpass dyr, og "holde den av" kun til deg.. spesielt Anonymous poster hash: c49b8...d77
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 https://www.flust.no/kjoekken/kjoekkenapparater/kjoekkenmaskin/kitchenaid-classic-kjoekkenmaskin-hvit/ Og hadde i hvertfall ikke kjøpt flere tusen dyrere kun for en farge heller Anonymous poster hash: c49b8...d77
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Jeg hadde aldri i verden brukt så mye penger på en bryllupsgave!!
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Kan du ikke si at "er det noe annet du ønsker deg? For den maskinen er nok litt for dyr :)" Fy søren...tenk å holde deg av til deg:O Makan! Kan dere være flere par som går sammen? Anonymous poster hash: 0cadd...c70
Ginny Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Haha, aldri i verden! Hadde dere enda hatt for vane å bruke flerfoldige tusen på hverandres gaver, av en eller annen grunn, hadde jeg skjønt det. Men det har dere jo tydeligvis ikke, og jeg ser ikke hvordan hun kan tro at hun skal få gave til 6000 fra deg.. Nei, finn noe på lista eller be om et annet ønske. 400 er helt grei pris for gave, opp mot 1000 etter hvor nære dere er. Men ikke 6000..
Tirkes Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Søsken er de eneste som har fått så dyre bryllupsgave av oss.. Og vi pleier å gi mye.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #14 Skrevet 16. april 2015 Kan du ikke si at "er det noe annet du ønsker deg? For den maskinen er nok litt for dyr :)" Fy søren...tenk å holde deg av til deg:O Makan! Kan dere være flere par som går sammen?Anonymous poster hash: 0cadd...c70 Vurdert å spørre 2 andre par som skal i samme bryllup om å spleise. Anonymous poster hash: 075a4...1c4
Gjest Margit Spat Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 Vurdert å spørre 2 andre par som skal i samme bryllup om å spleise. Anonymous poster hash: 075a4...1c4 Selv da ville jeg synes det ble for dyrt. Vi gir ikke gave for 2000 kr som par i bryllup med mindre det er til søsken. Vi har ikke dårlig råd, men vi tar ikke av på gavefronten av den grunn.
Ginny Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Eventuelt kan du jo spørre flere par, hvis dere er mange nok så blir det jo en mer overkommelig pris
Alice123 Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Jeg hadde satt i gang spleiselag med noen av de andre gjestene (vennegjengen?). Aldri i verden om jeg hadde kjøpt gave til 6K alene.
Gjest O.G. Skrevet 18. april 2015 #18 Skrevet 18. april 2015 Jeg hadde satt i gang spleiselag med noen av de andre gjestene (vennegjengen?). Aldri i verden om jeg hadde kjøpt gave til 6K alene. Enig.
Gjest Gjest_Idja Skrevet 18. april 2015 #19 Skrevet 18. april 2015 Vurdert å spørre 2 andre par som skal i samme bryllup om å spleise.Anonymous poster hash: 075a4...1c4 To andre par? Jeg hadde lett etter FEM andre par. Litt frekt å spørre et annet par om de vil legge 2000 i bryllupsgave... 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #20 Skrevet 18. april 2015 To andre par? Jeg hadde lett etter FEM andre par. Litt frekt å spørre et annet par om de vil legge 2000 i bryllupsgave... Enig! 1000 per par holder synes jegAnonymous poster hash: 0cadd...c70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå