Gå til innhold

Enklere å være med morsomme jenter enn smarte jenter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med morsomme mener jeg de jentene som svever litt, ikke er så seriøse og som er morsomme å være sammen med. Med smarte jenter mener jeg de som utfordrer deg litt mer, er opptatt av å å holde seg oppdatert på samfunnet og stiller kanskje høyere krav til de rundt seg.

Grunnen til at jeg spør er selvsagt fordi jeg er en av disse "smarte" jentene, og jeg føler at jeg virkelig ikke har draget. Vennene mine syns jeg er morsom, men jeg føler at jeg ikke klarer å vise den useriøse siden til gutter og at jeg kanskje blir oppfattet som ganske krevende. Jeg har mastergrad i noe så tørt som historie, men jeg er også veldig interessert i musikk som hip-hop og electronica og går mye på konsert.

Hvordan kan jeg bli en mer morsom jente og fremstå litt mer "useriøs"?

Anonymous poster hash: 44750...0d2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trenger hjelp til det så har du det bare ikke i deg. Tror det å tvinge det fram blir feil.

Kanskje du rett og slett ikke er jovial av natur?

Anonymous poster hash: feb22...c4b

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du trenger hjelp til det så har du det bare ikke i deg. Tror det å tvinge det fram blir feil.

Kanskje du rett og slett ikke er jovial av natur?

Jeg føler absolutt at jeg er det med de som kjenner meg, jeg er bare ikke så flink til å gi det førsteinntrykket. Vil bare bli bedre på å vise at jeg har flere interesser enn andre verdenskrig, liksom. :) Men studier/jobb er jo gjerne det første en snakker om, og jeg føler meg litt forhåndsdømt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler absolutt at jeg er det med de som kjenner meg, jeg er bare ikke så flink til å gi det førsteinntrykket. Vil bare bli bedre på å vise at jeg har flere interesser enn andre verdenskrig, liksom. :) Men studier/jobb er jo gjerne det første en snakker om, og jeg føler meg litt forhåndsdømt.

Jeg synes du burde prate om det du interesserer deg for. Personlig synes jeg historie er veldig interessant! :)

Du vil jo gjerne tiltrekke deg folk ned litt samme interesser også, så det er jo lurt å bare være seg selv!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vær bevisst på å ikke snakke om kjedelige ting og drikk litt for å få opp selvtilliten/humøret.

Anonymous poster hash: 43595...c98

Skrevet (endret)

Man kan være både smart og morsom! Kjæresten påstår ihvertfall at det var det han likte ved meg, og det var blant annet det jeg likte ved ham.

Bare fortsett å gjør det du liker, noen av oss viser flere sider av oss selv etter litt bekjentskap og det funker det også. Menn som har falt for meg ved " første blikk" har ikke satt så pris på mine merkeligheter som de jeg har brukt lengre tid på, fordi de første stort sett har sett på utseendet og smil, men blir overrumplet over en del av interesser og egenskaper som de ikke synes passet helt til utseendet.

Endret av absinthia
  • Liker 3
Skrevet

Prøv å slappe av når du møter nye folk, prøv å ikke tenk så mye og slipp deg litt løs. Det er lettere sagt enn gjort kanskje, men øving gjør mester.

Skrevet

Jeg føler absolutt at jeg er det med de som kjenner meg, jeg er bare ikke så flink til å gi det førsteinntrykket. Vil bare bli bedre på å vise at jeg har flere interesser enn andre verdenskrig, liksom. :)Men studier/jobb er jo gjerne det første en snakker om, og jeg føler meg litt forhåndsdømt.

Har du prøvd å være den som starter samtalen, og spørre om noe helt annet enn jobb og studier? Det er mye lettere å pense en rar/useriøs samtale over på noe 'tyngre' etterhvert enn det motsatte. :)

• Liker 2
Skrevet

Du trenger jo ikke snakke så mye om jobb/studier? Holder det ikke bare å nevne det i en bisetning og styre samtalen inn på et annet tema som musikk/ andre interesser, eller, kanskje det mest effektive av alt, ikke snakk så mye om deg selv,helt i starten, men ha mer fokus på å bli kjent med den andre, still spørsmål, vis interesse for vedkommende.

På den måten finner du ut om dere har felles interesser og om han egentlig er verdt å henge med. Så kan dere snakke om verdenskriger etterpå? 😊

AnonymBruker
Skrevet

Ok, som mann og rimelig intelligent, så har jeg også lurt på dette.

Jeg fant svaret i to ting:

1 - alkohol.
2 - være totalt mongo retardert.

Sistnevnte hjelper. Det å legge alt av analyse vekk, det å legge alt av fakta vekk. Alle regler skal vekk. Du lever deg inn i situasjonen, flirer og latterliggjør det som kan latterliggjøres uten å såre, bruker deg selv for å fremheve humor. Altså bare bli et barn igjen.

Det skjedde i går kveld og de to jentene jeg kjente fra før satt der og lo seg ihjel. De sa at det ikke var så farlig at de ikke hadde trent fordi de fikk trent magemusklene godt den kvelden.

Bare gi faen og gi slipp på deg selv. Videre kan du også bruke ordspill og intelligent humor, men min erfaring er at de færreste skjønner sånt.

Anonymous poster hash: 4e147...818
AnonymBruker
Skrevet

Ha en venninne med deg når du prøver å sjekke opp.

Anonymous poster hash: 43595...c98

Gjest PetterPanne
Skrevet

Jeg går bare etter morsomme jenter. Jeg driter en lang marsj i hvor smart hun er. Er jeg heldig er hun morsom og smart.

Men smarte jenter er etter min mening bare slitsomme. Mange påstår at "du tåler ikke en utfordring". Nei kjære, du er ingen utfordring. Du er bare en slitsom dame. Mange skal også kverrulere om de utroligste ting, korrigere alle feil, prøve å fremheve seg selv som den verdensvante damen hun er. Du vet, siden den mastergraden i sosiologi har gjort henne et overmenneske.

Nei gi meg den morsomme, blide, letter tilbakestående jenta som jobber en 8-16 jobb. Hun som vet hvordan å nyte et øyeblikk og ha det morro.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor velge? Jenter bør være både morsomme og smarte. Faktisk er et visst intelligensnivå nødvendig for å være morsom på en intelligent måte.

Anonymous poster hash: 26b73...960
  • Liker 4
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Det virker litt som du mener at det ene utelukker det andre ts. Smarte damer kan være morsomme også.

Jeg vil påstå at det er lettest å være sammen med smarte damer fordi de er flinke til å lese deg(mannen) og situasjoner generelt og er dermed flinke til å tilpasse seg.

Selverklerte smarte damer som PetterPanne snakker om over, som egentlig ikke er smarte, er slitsomme å forholde seg til. Jeg ville dessuten ikke assosiert det å være seriøs med å være smart ts. Dersom du tar en gruppe seriøse folk og studerer dem vil du nok finne at noen av dem er smarte, mens andre ikke.

Hvis jeg var deg ville jeg nok heller fokusert på det å fremstå som åpen og tilgjengelig, isteden for å prøve å være morsommere. Folk med et godt åpent kroppspråk fremstår langt mer omgjengelig enn folk som går rundt og ser lukket/sur ut. Så ville jeg vist denne humoren du har frem for gutter du liker. Gutter med samme humor som deg vil synes det er morsomt :)

Endret av Minesveiper
Skrevet

Mange smarte damer kan både være "useriøse" og morsomme å være samen med. Dersom du oppfattes krevende av folk du nettopp har møtt, vil jeg påstå du kanskje har en del å jobbe med når de gjelder hvordan du oppfører deg og hva du sier til folk.

• Liker 2
Skrevet

Det går jo fint an å være både smart OG morsom.

I tillegg så er det jo mange som liker smarte damer også, eller som er interesserte i historie, eksen min hadde fått boner om du hadde begynt å snakke om andre verdenskrig på date. Selv blir jeg ofte fascinert av mennesker som er engasjerte i sitt fag og kan fortelle meg masse jeg ikke vet. Du trenger ikke dumme deg ned for å dra menn, det er sexy å være smart (og de som ikke synes det vil du ikke ha uansett).

Så er det jo en fordel å være morsom i tillegg til intelligent da.

Å ha god humor er jo en kunst som ikke alltid er lett å mestre, men å ha godt humør er jo ganske mye enklere. Smil og le og by på deg selv.

• Liker 3
Skrevet

Jeg oppfatter det ikke som om TS mener at man ikke kan være både smart og morsom. Hun er begge deler, men har problemer med å vise den morsomme siden til mennesker hun ikke kjenner godt. Eller har jeg misforstått? :vetikke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Interessante svar. Altså, hvorvidt jeg er morsom er vel opp til de som møter meg, men jeg prøver å få frem at jeg har flere sider enn den akademiske.

Prøver også å få frem, som heller ikke er så lett, at jeg syns det virker som en del gutter syns det er enklere med "enkle og ukompliserte" jenter, og det er kanskje den siden av meg jeg vil få bedre frem på fest. Jeg prøver alltid å snakke om andre ting enn studier/jobb, det er jo så standard, men det blir jo ofte til at man kommer inn på det ganske kjapt.

Jeg tror jeg kan virke krevende i den forstand at jeg liker å diskutere, gjerne med folk som ikke har helt samme mening som meg. Tror ikke jeg er irriterende kverrulant da.

Men det jeg har fått ut av svarene deres er at jeg bare må slappe mer av og drikke litt mer. :) Da prøver jeg det i helga!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever at andre synes jeg er morsom (inkludert min samboer som ler og tuller med meg hver dag) i tillegg til at jeg blir sett på som intelligent og har ofte svært dype samtaler med folk.

Man kan være begge deler :)

Anonymous poster hash: 00ee5...2bc
  • Liker 1
Skrevet

TS her. Interessante svar. Altså, hvorvidt jeg er morsom er vel opp til de som møter meg, men jeg prøver å få frem at jeg har flere sider enn den akademiske.

Prøver også å få frem, som heller ikke er så lett, at jeg syns det virker som en del gutter syns det er enklere med "enkle og ukompliserte" jenter, og det er kanskje den siden av meg jeg vil få bedre frem på fest. Jeg prøver alltid å snakke om andre ting enn studier/jobb, det er jo så standard, men det blir jo ofte til at man kommer inn på det ganske kjapt.

Jeg tror jeg kan virke krevende i den forstand at jeg liker å diskutere, gjerne med folk som ikke har helt samme mening som meg. Tror ikke jeg er irriterende kverrulant da.

Men det jeg har fått ut av svarene deres er at jeg bare må slappe mer av og drikke litt mer. :) Da prøver jeg det i helga!

Ikke drikk mer, men diskuter mindre. Folk oppfatter fort de som diskuterer som kranglete. Snakker av erfaring. Jeg prøver også å unngå å snakke om jobb, men synes ofte det er like greit å snakke om felles jobbrelaterte ting som begge interesserer seg for, hvis man ikke har noen felles interesser. Man KAN ha spennende jobbrelaterte samtaler på fritiden også. Hvor gammel er du, og hva jobber du med?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...