AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Grep lærere noen gang inn? Anonymous poster hash: cc796...ed2
Calypso Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Jeg hadde én lærer som prøvde så godt hun kunne å gjøre noe men verken mobberne eller deres foreldre gadd å høre på henne. Ellers har jeg kun opplevd at lærerne ignorerte det/ble med på mobbingen.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Nei. Lærerne så vekk eller latet som ingenting. Anonymous poster hash: cb0aa...92e 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Nei. Anonymous poster hash: 32d68...629 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Tvert om. De opprettholdt eller bidro. Hvis 5-10 elever over lengre tid hadde sagt stygge ting, satt ut rykter, utestengt fra lek, eller generelt bare var drittunger, så ble ingenting gjort. X blir mobbet for å være feit. Skolen: Jammen, X er faktisk både høyere og tyngre enn de andre jentene. Kanskje hun kunne vært mer i aktivitet? X blir mobbet for å være stygg. Skolen: ...Det er det ingen som har sagt... Og om noen har sagt det så mener de det ikke. Ferdig med den saken X er den eneste som ikke blir invitert i bursdager Skolen: Barna må få bestemme selv hvem de vil invitere i bursdager. X blir aldri valgt under opptellingen. Ikke bare blir X ikke valgt, men de andre barna krangler om å få slippe å ha X på sitt lag. De vil altså mye heller ha én eller to personer ferre på laget, enn å måtte inkludere X. Skolen: Det er sikkert bare X som misforstår eller overdriver. X opplever at ting forsvinner, finner tingene sine ødelagt tilsynelig gjort med vilje,under gymmen så blir de rene klærne lagt i vasken/toalettet, helt melk-juice eller såpe over, osv. Skolen: X må passe bedre på tingene sine X blir mobbet for å være annerledes Skolen: Jammen X er ikke som de andre barna Skolen kunne også si at det fantes ingen vitner og ting kunne være uhell. Men når jeg ble beskyldt for å ha gjort ting, ofte uten at jeg verken hadde gjort det eller at det fantes vitner som sa at jeg hadde gjort det, så tok de det forgitt at jeg måtte ha vært den som gjorde det. Uansett situasjon var jeg skyldig frem til det motsatte var bevist. De gangene jeg forsvarte meg enten fysisk eller verbalt, ble det full rulle. Gjensitting, ble sendt til rektor, lapp med hjem, innkalling til foreldresamtale, osv. Jeg lærte fort at det ikke nyttet å si i fra. Anonymous poster hash: a26fa...058
absinthia Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 En lærer forsøkte uten hell å gjøre noe med det. Neste klasseforstander mobbet meg så mye at de fleste mobberne sluttet fordi de syntes det ble for ille, de som ikke sluttet, mobbet meg mindre av samme årsak, Dette er en lærer som har mobbet en til to enkeltbarn i hver klasse han har hatt i mer enn 40 år. Kjenner 50 år gamle menn som fantaserer om å treffe ham i et mørkt smug uten tilskuere for å ta igjen for flere års trakassering og damer på alder med min mor som er permanent merket. Fant ut for noen år siden at han ble forsøkt avsatt av rektor og andre lærere, på grunn av at han mobbet elever, men siden han dessverre også var flink til å lære fra seg og gjorde jobben sin på den måten, ble de ikke kvitt ham. Han fungerte spesielt godt som lærer for barn av foreldre med litt status. Alle barna som jeg vet om som han mobbet var barn av bønder, aleneforeldre eller familier som slet litt. Litt off topic, men syntes det var greit å få med den siden av historien. Han " hjalp" meg altså til å bli kvitt noen mobbere, da han plaget meg på en mer utspekulert måte selv.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Ble mobbet siste halvdel av barneskolen og hele ungdomsskolen. Lærerne grep aldri inn direkte når det gjaldt meg, men jeg tror egentlig ikke de fikk med seg hvor ille det var. Mye av denne mobbingen foregikk i det skjulte (ute i friminuttet, langs skoleveien osv.), og jeg sa aldri ifra. Jeg husker imidlertid at klassestyreren vår på barneskolen prøvde å bedre det generelle miljøet i klassen. Hun arrangerte ofte samtaler med kun jentene, kun guttene, hele klassen, med foreldrene, la opp til "samholdsbyggende" aktiviteter osv., men alt forgjeves. Mange av klassekameratene mine var noen slu og utspekulerte jævler, syntes egentlig ganske synd på denne læreren! Anonymous poster hash: 54a63...e2a
Gjest Stringfellow1 Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Nei. Det var aldri noen lærere (eller rektor) som gjorde noe som helst. For eksempel: Dersom en lærer bestemte at det skulle være noe gruppe-arbeid, så var det aldri noen elever som ville samarbeide med meg. Så læreren måtte nesten alltid koble meg sammen med en eller annen gruppe. Men enkelte elever sa til og med høyt og tydelig (slik at alle i klassen hørte det) at dem ikke hadde lyst til å være på samme gruppe som meg. Når en eldre elev kastet masse eplemos rett i ansiktet og håret mitt, så var dette selvfølgelig min feil. For han som gjorde dette, gjorde det sikkert ikke med vilje. Dette var selvfølgelig bare ett hendig uhell, og jeg stod bare i veien heile tiden. Det finnes egentlig ikke noe som heter mobbe-frie skoler. Dersom en rektor (eller lærer) påstår det ikke eksisterer noe mobbing eller trakassering ved deres skole, så vitner dette bare om deres egen inkompetanse både når det gjelder barn / ungdommer, og når det gjelder mobbing.. Jeg husker ett par episoder fra ungdomsskolen. Da gikk jeg i samme klasse som en jente som ble plaget en god del på grunn av utseende og vekt. Det var flere jevnaldrende gutter som pleide å plystre etter henne, før dem begynte å le rått og høyt. Det hjalp fint lite å si fra om dette til noen voksne. Hver eneste gang noen prøvde å si ifra om denne oppførselen, så bortforklarte alle lærerne med at guttene sikkert gjorde dette "bare for å være morsomme". Dette var jo selvfølgelig veldig morsomt for de guttene som holdt på med det, men kanskje ikke fullt så morsomt for jenta som ble utsatt for dette... Dersom lærerne (eller rektor) innrømmet at det faktisk fantes mobbing ved skolen deres, så ville dette også kreve at dem måtte prøve å forhindre mobbingen som fant sted. Så lenge lærerne ikke ser (eller har lyst til å se) ting som skjer rett foran øynene på dem, så slapp dem på en måte også å ta stilling til slike ubehagelige ting.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Niks Anonymous poster hash: 4eb6e...fd2 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #12 Skrevet 18. april 2015 Nei. På vgs ble jeg mobbet, hvorpå læreren lo når det skjedde i klasserommet. Jeg sendte brev til rektor, og læreren ba meg ta det tilbake og så det var meg det var noe galt med. Hun kunne holde meg igjen etter timene før å snakke med meg. En gang spurte hun om jeg gikk til psykolog eller gruppe for mine problemer. Mine problemer??? Jeg var og er en helt normal person, som IKKE godtok å bli mobbet av ei dame på 50 år! Grete, du skulle aldri vært lærer!! Anonymous poster hash: c038b...4d2
Gjest Vevila Skrevet 18. april 2015 #13 Skrevet 18. april 2015 Nei, en del av dem var faktisk redde for å bli mobbet selv, og noen sluttet pga mobbing.
Gjest imperio Skrevet 18. april 2015 #14 Skrevet 18. april 2015 Nei, ikke når det kom til mobbing. Men krangling mellom to venninner, da blandet de seg inn. Hjalp ikke i det hele tatt, så de ga opp etter noen år med "meklingsmøter", da jeg kunne alle spørsmålene utenat så det var ikke noe vits i å skrive under en slik "vennskapskontrakt" - tåpelige forsøk på å stoppe vanlig krangling mellom to venner.
Fredsmegleren Skrevet 18. april 2015 #15 Skrevet 18. april 2015 Nei, endte opp med at foreldrene mine grep inn og snakket med mobberenes foreldre. Til slutt fikk de overtalt mobberne til å ignorere meg helt.
SardintrollReturns Skrevet 18. april 2015 #16 Skrevet 18. april 2015 Nei, lærerne var for feige til å gjøre noe, så jeg måtte ordne opp med bøllefrøene selv. Gjett hvem som måtte sitte igjen og få med brev hjem etter det.....?
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #17 Skrevet 18. april 2015 Ja, men det hjalp ikke. Folk fokuserer for mye på å kjefte på mobberene fremfor å hjelpe mobbeofferet til å få god selvtilitt selv at han eller hun selv kan unngå å bli mobbet. Anonymous poster hash: 0fd63...026
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #18 Skrevet 18. april 2015 Eneste reaksjonen var at ene lærerinnen snakket litt med guttene. Men det forandret selvfølgelig ikke på noe. Husker jeg ble mobbet mens ene læreren bare satt og så på. Helt grusomt. Anonymous poster hash: 8284d...5bb
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #19 Skrevet 18. april 2015 Nei egentlig ikke, moren min ringte og sa at jeg ble mobbet og da sa læreren at jeg måtte tåle såpass, de mente sikkert ikke noe med det. Håper alle som mobbet meg får kreft eller havner i en stygg ulykke. Da skal jeg le. Mitt liv er ødelagt, selv om det er 20 år siden. Jeg har sånn angst for menn at jeg tør knapt gå ut. Jeg lever ikke, jeg eksisterer. Hater mobbing! Anonymous poster hash: cb387...208 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #20 Skrevet 18. april 2015 Eneste reaksjonen var at ene lærerinnen snakket litt med guttene. Men det forandret selvfølgelig ikke på noe. Husker jeg ble mobbet mens ene læreren bare satt og så på. Helt grusomt.Anonymous poster hash: 8284d...5bb Menn er slemme, de er født onde. Anonymous poster hash: cb387...208 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå