Gå til innhold

Stesønn som mobber!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stegutten på 14 har blitt tatt i mobbing på skolen fem ganger. Forige uke ringte de fra skolen for femte gang..

Dette er ett stort problem..

Men det største er at gutten aldri får konsekvenser! Jeg holder på å irritere meg grønn over begge foreldre som gang på gang lar han slippe billig unna med litt tilsnakk.. Dagen etterpå er alt som før og han får dra på filmkveld, ungdomsklubb, kjærestebesøk osv..

Og jeg som er stemor har ingenting jeg skulle sagt.. Jeg ble mobbet selv og hadde gitt gutten en fin bukett med konsekvenser om det var snakk om mitt eget barn..

Anonymous poster hash: 3382a...5ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Stegutten på 14 har blitt tatt i mobbing på skolen fem ganger. Forige uke ringte de fra skolen for femte gang..

Men det største er at gutten aldri får konsekvenser! Jeg holder på å irritere meg grønn over begge foreldre som gang på gang lar han slippe billig unna med litt tilsnakk.. Dagen etterpå er alt som før og han får dra på filmkveld, ungdomsklubb, kjærestebesøk osv..

Og jeg som er stemor har ingenting jeg skulle sagt.. Jeg ble mobbet selv og hadde gitt gutten en fin bukett med konsekvenser om det var snakk om mitt eget barn..

RING BARNEVÆRNET.:) Dette er helt håpløst, du burde dumpe mannen din om de ikke skjerper inn oppdragelsen hannes! Plutselig har stesønn din mobbet mitt barn, og da blir det liv..

Anonymous poster hash: cde6f...60b

Gjest Chloe87
Skrevet

Aner foreldrene hvor mye mobbing kan ødelegge et menneske?

Jeg som voksen sliter fortsatt.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan unnskylder foreldrene han?

Anonymous poster hash: a34ae...3a5

AnonymBruker
Skrevet

Vel, mulig du har funnet deg en sløv mann som er konfliktsky?

Dette har ikke du noe med. Overlat ansvaret til de rette: foreldrene.

Anonymous poster hash: 2502e...5c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Åja! Jeg blander meg ikke i oppdragelsen nei.. Det får mor å far stå for.. Men dette er frustrerende.. Spesiellt når jeg kjenner foreldrene til den som blir mobbet..

De unnskylder ikke det han har gjort, men de bare snakker til han om at det ikke er rett og sier at de blir skuffet.. Thats it.. Så er det glemt! Jeg mener at når dette skjer såppass ofte, så bør de gjøre noe, gi konsekvenser.. Søsteren min ble tatt for mobbing en! Gang og fikk husarest en uke.. Hun gjorde det aldri igjen..

Anonymous poster hash: 6cf8b...8b1

• Liker 2
Skrevet

Hadde det vært mitt barn hadde jeg gitt beskjed ( første hang det skjedde) at skjer det igjen så tar jeg fri fra jobben og blir med på skolen som barnevakt. For siden han mobber trenger han tydeligvis barnevakt.

Vanskelig når du er steforelder. Kan du ta en skikkelig prat med mannen din og få han til å skjønne at i ytterste konsekvens så kan sønnen få liv på samvittigheten ?

• Liker 5
Gjest Snuppi
Skrevet

Vi har alle et ansvar å forhindre og forebygge mobbing!

Ts har så absolutt et ansvar å se til at guttungen som bor under hennes tak, ikke ødelegger livet til andre barn og unge.

Skrevet

En mobber skjønner ikke hva ofrene må gjennomgå. Hva de gjør med ofrene, hva hendelsene gjør med ofrene som personer, og hvordan sliter i ettertid. Ingen, absolutt ingen, som ikke selv har fått kjenne mobbing på kroppen vet hvor ille det er!! Jeg er selv et mobbe-offer. Man prøver å legge det bak seg, men det er alltid med i bagasjen likevel.

Stå på TS! Bra at skolen tar tak i det, men hadde vært enda bedre om hans foreldre også tok mer tak i det. En gutt som han har ikke noe på den skolen å gjøre. Bør flyttes ut av sitt trygge miljø, til en skole hvor han ikke kjenner noen andre, eller et prosjekt, eller...ja. Ikke vondt ment. Dessverre skjer det altfor ofte at det er ofrene som bytter skole, mens mobberne fortsetter der de er.

AnonymBruker
Skrevet

En mobber skjønner ikke hva ofrene må gjennomgå. Hva de gjør med ofrene, hva hendelsene gjør med ofrene som personer, og hvordan sliter i ettertid. Ingen, absolutt ingen, som ikke selv har fått kjenne mobbing på kroppen vet hvor ille det er!! Jeg er selv et mobbe-offer. Man prøver å legge det bak seg, men det er alltid med i bagasjen likevel.

Stå på TS! Bra at skolen tar tak i det, men hadde vært enda bedre om hans foreldre også tok mer tak i det. En gutt som han har ikke noe på den skolen å gjøre. Bør flyttes ut av sitt trygge miljø, til en skole hvor han ikke kjenner noen andre, eller et prosjekt, eller...ja. Ikke vondt ment. Dessverre skjer det altfor ofte at det er ofrene som bytter skole, mens mobberne fortsetter der de er.

Etter gutten gråt og var lei seg har foreldrene begynt å gå over på at det er læreren som tar ting for lett.. Jeg prøvde å snakke med samboeren min. Fortalte at det verste er at de lar han få manipulere de med litt gråt, for så å skylde på andre.. Når han er blitt tatt fem ganger så ligger det noe i dette..

Da ble han sint og i forsvar med en gang.. Så her er det best å holde seg unna føler jeg.. Men utrolig irriterende at de bare skal gi etter og gi andre skylden.. Dette er jo et ganske typisk scenario også!!

I og med at jeg har blitt mobbet selv, så tar jeg dette veldig hardt! Og er det noe som irriterer meg er slike som tror at barna deres aldri kan gjøre andre vondt..

Og så har jeg skaffet meg en sånn selv!

Slitsomt!

AnonymBruker
Skrevet

Han burde absolutt blitt fulgt hjem til denne gutten av foreldrene sine, for å unnskylde seg, og love at dette aldri skal gjenta seg.

Hva sier far når du tar det opp med han?

Må være trasig for gutten å ha så dårlige foreldre :(

AnonymBruker
Skrevet

Dette er det dummeste argumentet jeg hører.

For det første: Det er ikke alltid at foreldrene er de rette.

For det andre: Vi har ALLE et ansvar når vi vet om barn som er i trøbbel, også selvforskylt trøbbel.

TS: Ta det opp anonymt med barnevernet. Da kan du få råd og veiledning på hvordan du skal gå frem.

Anonymous poster hash: 72c80...12f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var ditt barn som ble mobbet, hadde du hatt samme holdning da? Ift at stemor ikke må blande seg?

• Liker 1
Skrevet

Om du har et relativt godt forhold til stesønnen din så kan du jo fortelle om din egen opplevelse. Hvor gammel er han, egentlig?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter fremdeles etter mobbing i oppveksten og hadde dumpet mannen for dette. Jeg hadde ikke kunnet respektere eller like ham. Det han gjør er å bidra til å knuse en ung sjel og det er utilgivelig.

Anonymous poster hash: 48a99...5dc

Gjest Vampen
Skrevet

Hadde det vært mitt barn hadde jeg gitt beskjed ( første hang det skjedde) at skjer det igjen så tar jeg fri fra jobben og blir med på skolen som barnevakt. For siden han mobber trenger han tydeligvis barnevakt.

Vanskelig når du er steforelder. Kan du ta en skikkelig prat med mannen din og få han til å skjønne at i ytterste konsekvens så kan sønnen få liv på samvittigheten ?

Å ha mot eller far hengende etter seg til man klarer å oppføre seg, er fantastisk effektivt. ;) På ungdomsskolen er det for en nær døden-opplevelse å regne, så det har en knakende god preventiv effekt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fot en drittgutt. Han fortjener to tette og en badehette!

Anonymous poster hash: 59e20...578

AnonymBruker
Skrevet

Fot en drittgutt. Han fortjener to tette og en badehette!

Det var ikke noe fint å si.. Er du mobber selv?

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke noe fint å si.. Er du mobber selv?

Nei, jeg er mobbeoffer og alle mobbere er onde fortjener tyn.

AnonymBruker
Skrevet

Ungdomsklubb? Finnes de fortsatt??

Anonymous poster hash: 2886c...f41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...