AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Er det noen som har tips til hva man "må" få med seg i Venezia? Gjerne ting som ikke kun tiltrekker seg turister aller helst sentralt. Og gjerne tips til handlegater/butikker og restauranter/cafeer. Har hørt at gondol båtene er dyre. Noen som vet pris?Anonymous poster hash: 8a000...65e
reiseglad Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Egentlig er Venezia en turistfelle, iallfall i sesongen. Stappfullt av folk overalt. "Sukkenes bro" må du få med deg, samt Petersplassen og Peterskirken. Husker ikke pris på gondolleie, 400 kr for 15 minutter? Er det flere som skal være med, blir det jo ikke så dyrt. Shopping gjør du ikke i Venezia.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Egentlig er Venezia en turistfelle, iallfall i sesongen. Stappfullt av folk overalt. "Sukkenes bro" må du få med deg, samt Petersplassen og Peterskirken. Husker ikke pris på gondolleie, 400 kr for 15 minutter? Er det flere som skal være med, blir det jo ikke så dyrt. Shopping gjør du ikke i Venezia. Takk for svar 😊 nei shopping midt i Venezia er ikke helt tingen. Men tenkte områder i nærheten gjerne 😊Anonymous poster hash: 8a000...65e
Aviale Skrevet 17. april 2015 #4 Skrevet 17. april 2015 Er det noen som har tips til hva man "må" få med seg i Venezia? Gjerne ting som ikke kun tiltrekker seg turister aller helst sentralt. Og gjerne tips til handlegater/butikker og restauranter/cafeer. Har hørt at gondol båtene er dyre. Noen som vet pris?Anonymous poster hash: 8a000...65e Du finner turister de fleste steder i Venezia, men gå et par kvartaler unna hovedgatene og antallet vil minke drastisk (min erfaring fra midt i juli). Accademia-broen er veldig fin å se solnedgangen fra, det er der de mest kjente bildene fra Venezia er tatt fra. Gå en tur om kvelden også, det er koselig. Det er en del av opplevelsen å rote seg bort, men pass på å ha et godt kart likevel. Om dere vil ha avveksling fra bylivet kan jeg anbefale en tur til øya Lido, det tar ca 20 min med vannbussen og 10 min gange rett fram så er du på en fin, offentlig strand. Gondolene er dyre, ja, tror de koster rundt 200-400 kr for en halvtime. Et alternativ for å bare krysse det av på lista er å ta gondol på tvers av hovedkanalen, den går fra et par steder som er merket på kartet. Tror dette kosta rundt 5 euro, men tar bare noen få minutter da. Vannbussene er også veldig dyre, tror det kosta rundt 80 kr for en enkeltbillett. Men Venezia er heldigvis så lite at man kan gå de fleste steder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå