Gjest bestis Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 er skikkelig sur nå :-x og lei meg ikke minst. den jeg trodde jeg kunne stole på viser seg å ikke kunne klare å holde på noe idet hele tatt og jeg aner ikke! hvordam jeg skal få sagt til henne at dette er 100% uakseptabelt... kanskje det bare er meg som er rar?? må jo nevne at hun hevder at jeg er hennes bestis også, da hun bla har valgt meg til forlover.. Ok jeg er i et forhold, men for en stund siden ble jeg begeistret for en annen fyr - dette fortalte hun til ei annen venninne som jeg aldri har truffet før! :o (som sikkert alle skjønner ble dette fortalt av meg i fortrolighet til henne..) OK gang nr to - som jeg fikk høre på byen her om dagen.. jeg hadde fyllenerver en periode pga noe jeg trodde jeg hadde sagt til ei venninne av meg (som det viser seg i etter kant at jeg ikke har fortalt) MEN atter en gang fortalte jeg min bestevenninne om hva jeg TRODDE jeg hadde sagt.. Noe hun da, uten lov og uten å spør meg hverken før/eller fortelle senere, løper rett til min venninne og spør om hva jeg egentlig sa (i historien her hører det med at de to ikke kjenner hverandre særlig godt).. Alt ender jo selvfølgelig med at jeg får greie på dette - og sitter her nå å føler meg lurt, bedrat og sviktet... er det jeg som er hårsår??
ZIBRA Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 Synes ikke du er hårsår. Har du fortalt henne om hva du synes om hennes oppførsel? Det må du gjøre. Spør hvorfor hun sagt det videre. Kanskje hun ikke oppfattet det du sagt som noe hun ikke må fortelle videre? Du kan prøve å gi klare beskjed neste gang! Men som sagt, jeg hade også blett irritert av sånn oppførsel av mine venniner...
Catia Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Du bør si til henne at du håper hun føler du er bestevennen og at hun kommer til DEG istedenfor andre....
Gjest Anki Skrevet 23. august 2004 #4 Skrevet 23. august 2004 Synes ikke du er hårsår, men det kan hende hun har er helt annen oppfatning av disse to hendelsene enn det du hadde. Kan hende hun ikke oppfattet at den første tingen var noe hun ikke kunne fortelle videre? Siden du ikke kjenner hun andre hun sa det til, så betyr det kanskje ikke så mye heller om hun vet det? I det andre tilfelle prøvde hun kanskje å finne ut av hva du hadde sagt for å kunne berolige deg med at du ikke hadde gjort det. Men, hun kunne kanskje spart seg for å fortelle hva du var redd du hadde sagt da... Men det viktigste er kommunikasjon - si til henne hvordan du oppfattet dette, og i fremtiden vær sikker på at dere begge har samme oppfatning av hva som er hemmelig og ikke. Jeg kuttet selv kontakten med min beste venninne etter noe hun sa som såret meg helt utrolig. Men etter ett år i tenkeboksen så kom jeg frem til det hun hadde sagt nok var ment på en helt annen måte enn det jeg oppfattet det. Ei heller fikk hun jo sjans til å forsvare seg fordi jeg aldri sa hvorfor jeg egentlig kuttet kontakten. Så jeg tok mot til meg og tok kontakt med henne igjen, angrer ikke, er så glad for at vi igjen er venner! Hun hadde selvsagt ikke ment det så ondt som det kom ut, men samtidig så må vi leve med at vi har forskjellige meninger om mangt, noe som man må ha toleranse for antar jeg. Jeg savnet henne hver dag så lenge vi ikke hadde kontakt, angret på at jeg ikke tok kontakt tidligere! Så si til henne at du blir såret av det hun har gjort, og be henne om å ikke gjøre det igjen.
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #5 Skrevet 23. august 2004 I forhold til meg... Så har jeg en bestevenn... Og hadde ikke han vært 100% til å stole på, hadde han ikke vært min bestevenn! En grunn til at man har bestevenner er jo at man har en person man virkelig stoler på, som man kan fortelle ting til... Å vite at det man sier blir der! Hadde det skjedd gjenntatte ganger at han fortalte videre mine "hemmeligheter" hadde nok forholdet blitt veldig anstrengt, jeg hadde iallfall ikke fortalt han ting som ikke bør komme ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå