Gå til innhold

Geleshots for 25+ stk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, ska feire bursdag i helgen og det kommer 25+ stk. Jeg tenker å lage geleshots, og jeg har allerede kjøpt inn 1 liter vodka og 40 shotteglass. Er det noen som kan oppskriften til slike geleshots? Tenkte å ha de ganske sterke, så mange folk blir jævlig fulle av de >:D

Anonymous poster hash: bd3a5...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenkte å ha de ganske sterke, så mange folk blir jævlig fulle av de >:DAnonymous poster hash: bd3a5...6a7

Hjelpe meg...

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: ca9a4...403

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp pakker med gele, kok det opp med halvparten av vannmengden og når den er avkjølt men ikke stivnet har du i vodka. Hell så i shotte glassene og la det stå i kjøleskapet over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Holder med goldenchanel i oppskriften hennes :)

Regner med at folk skal drikke noe utenom også, for en liter vodka er en liter vodka uansett hva du lager av den. Spiller ingen rolle om geleshottene er sterke eller svake: 25 personer blir ikke fulle av den alkoholmengden. Hvis alle får akkurat like mye, blir det 4 cl på hver; altså nøyaktig samme mengde sprit som i en standard drink man kjøper på et utested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vurdert å kjøpe flere shotteglass, og heller blandet alkoholen litt tynnere. 40 stk på 25+ pers blir jo knapt 1-2 shots til hver, og ikke store festen akkurat.

Ellers er det eneste vesentlige å huske på at alkohol i seg selv fordamper rundt 78 grader celsius, og at det ikke løser opp gelatin. Bruk mao. som goldenchanel sier ca. 50/50 vann/vodka, og ikke tilsett spriten før det er tilstrekkelig avkjølt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare sånn FYI. Det går ikke an å spise seg dritfull på geleshots. Du blir kvalm lenge før du når det punktet :P (har nemlig prøvd som et eksperiment en gang)

Anonymous poster hash: 74785...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...