Gå til innhold

Nav, gi nye opplysninger!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

FY F... for et system!! Prøver å skal gi opplysninger om at jeg ikke har krav på barnetillegg mer, men det er pokker ikke lett! Skjønner veldig godt at folk gir opp! For noen dager siden satt jeg hvertfall 2timer på nav sine sider for å endre opplysninger, etter jævla mye rot og knot, kom jeg frem til et skjema som skulle fylles ut og sendes inn, gjorde dette. Så går jeg inn i dag for å se om jeg har fått tilbakemelding, joda...de hadde fått skjema, men det var helt tomt! Så forsøker pånytt, neida skjema er og blir tomt når det skal sendes inn, skjønner ikke bæra av hvordan jeg skal gjøre det, tlf og brev UTGÅR, av den grunn at jeg vil ha bevis for at jeg faktisk har sendt inn endringer og ikke blir anmeldt for svindel!

Det er jo bare tull på sidene deres, null system, et helvete å finne frem, nå er jeg lei!

Noen her som har endret barnetillegg? Hvordan i allpakka gjorde dere for å sende inn elektronisk?

Anonymous poster hash: 289eb...dfd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når de har mulighet til å ta imot brev synes jeg det er du som er vrang i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 81023...318
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og du har lagret det utfylte skjemaet før du har sendt det inn?

Anonymous poster hash: 7eaaa...1f9

AnonymBruker
Skrevet

Når de har mulighet til å ta imot brev synes jeg det er du som er vrang i dette tilfellet.

Nav roter vekk papirer litt for ofte, så jeg skjønner TS godt.....

TS, ta en telefon og be dem lose deg gjennom prosessen.

Anonymous poster hash: 00522...bc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nav roter vekk papirer litt for ofte, så jeg skjønner TS godt.....

TS, ta en telefon og be dem lose deg gjennom prosessen.

Anonymous poster hash: 00522...bc9

Vel, hvis hun ikke orker å sette seg såpass inn i hvordan hun sender et skjema elektronisk (det er IKKE vanskelig) er alternativet brev.

Og dette med at NAV "ofte" roter bort papirer er tull. Det er få som opplever det, men de roper ofte høyt om det når det skjer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og du har lagret det utfylte skjemaet før du har sendt det inn?

Anonymous poster hash: 7eaaa...1f9

Har det :P greit jeg ikke er en kløpper på data, men at det skal være så vanskelig og så mye rot og knot er jo helt på viddene.

Jeg vrang??? Unnskyld meg men har du sett alle de som har blitt anmeldt for svindel pga rotet bort innsendte papirer? Du vet det at de aller fleste svindelsakene nav har, dreier seg om nettopp dette? Og jeg akter IKKE å komme inn under den statestikken!

Men ringe de og be de lose meg gjennom var smart, takk for tips :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis hun ikke orker å sette seg såpass inn i hvordan hun sender et skjema elektronisk (det er IKKE vanskelig) er alternativet brev.

Og dette med at NAV "ofte" roter bort papirer er tull. Det er få som opplever det, men de roper ofte høyt om det når det skjer.

Ja dette vet sikkert du ALT om! Du kjenner sikkert alle de som er anmeldt og vet at de bare tuller ikke sant?

Har du sendt inn opplysninger til barnetillegg så fortell meg hvordan du gjorde da..... Har brukt noen timer, så tar gjerne imot hjelp av noen som tror de kan det...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja dette vet sikkert du ALT om! Du kjenner sikkert alle de som er anmeldt og vet at de bare tuller ikke sant?

Har du sendt inn opplysninger til barnetillegg så fortell meg hvordan du gjorde da..... Har brukt noen timer, så tar gjerne imot hjelp av noen som tror de kan det...

Nei, jeg vet ikke alt, men tar du summen av alle brev og dokumenter som strømmer gjennom NAV-systemet er andelen som blir borte forsvinnende lav.

Ingen systemer hvor mennesker er involvert er feilfrie, men å ikke gidde å sende brev til NAV og si det er fordi de roter bort papirer så ofte blir for meg helt idiotisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vet ikke alt, men tar du summen av alle brev og dokumenter som strømmer gjennom NAV-systemet er andelen som blir borte forsvinnende lav. Ingen systemer hvor mennesker er involvert er feilfrie, men å ikke gidde å sende brev til NAV og si det er fordi de roter bort papirer så ofte blir for meg helt idiotisk. Anonymous poster hash: 81023...318

Jeg har opplevd det. Vet om mange andre også. Svært personlige dokumenter med diagnoser og livshistorie. Gudene vet hvor de havnet. Også alle dokumenter på mine arbeidstiltak ble som ved et mirakel borte vekk den dagen jeg måtte søke uføre. Tilfeldig? Heldigvis er jeg en som har kopier av ALT.

Anonymous poster hash: d1be8...3e2

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg vet ikke alt, men tar du summen av alle brev og dokumenter som strømmer gjennom NAV-systemet er andelen som blir borte forsvinnende lav.

Ingen systemer hvor mennesker er involvert er feilfrie, men å ikke gidde å sende brev til NAV og si det er fordi de roter bort papirer så ofte blir for meg helt idiotisk.

Ok, så om det hadde gjeldt deg så hadde det vært helt greit du ble anmeldt for noe som ikke er din skyld? fantastisk :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så om det hadde gjeldt deg så hadde det vært helt greit du ble anmeldt for noe som ikke er din skyld? fantastisk :P

Pleier NAV å anmelde deg ofte for trygdesvindel siden du insisterer på at det kommer til å skje denne gangen?

Skrevet

Når man sender inn skjema til Nav, vil det bli scannet ved ankomst, og det scannede resultatet kan du se på nav-siden din.

Får du ikke til å sende skjemaet elektronisk, sender du pr brev og sjekker etter en ukes tid om det ligger inne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

FY F... for et system!! Prøver å skal gi opplysninger om at jeg ikke har krav på barnetillegg mer, men det er pokker ikke lett! Skjønner veldig godt at folk gir opp! For noen dager siden satt jeg hvertfall 2timer på nav sine sider for å endre opplysninger, etter jævla mye rot og knot, kom jeg frem til et skjema som skulle fylles ut og sendes inn, gjorde dette. Så går jeg inn i dag for å se om jeg har fått tilbakemelding, joda...de hadde fått skjema, men det var helt tomt! Så forsøker pånytt, neida skjema er og blir tomt når det skal sendes inn, skjønner ikke bæra av hvordan jeg skal gjøre det, tlf og brev UTGÅR, av den grunn at jeg vil ha bevis for at jeg faktisk har sendt inn endringer og ikke blir anmeldt for svindel! Det er jo bare tull på sidene deres, null system, et helvete å finne frem, nå er jeg lei! Noen her som har endret barnetillegg? Hvordan i allpakka gjorde dere for å sende inn elektronisk? Anonymous poster hash: 289eb...dfd

Jeg bare ringte inn og sa i fra også ble det stoppet påfølgende måned.

Anonymous poster hash: a4ff5...bbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv ut skjemaet på gammeldags papir.

Fyll det evt. Ut før du skriver det ut, eller bruk penn med blått blekk. Husk å ta en kopi, som du beholder selv.

Finn først en gammeldags papirkonvolutt, gå og kjøp et frimerke med riktig porto, og finn en rød postkasse og legg den frankerte konvolutten med papirsøknaden oppi postkassa.

Problemet ditt er løst!

Anonymous poster hash: ca45c...d27

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du klarte å miste legepapirene til samboer hele 3 ganger etter hverandre. Så at det er mye rot med papirer er ikke tull.

Anonymous poster hash: 24300...93d

AnonymBruker
Skrevet

Du klarte å miste legepapirene til samboer hele 3 ganger etter hverandre. Så at det er mye rot med papirer er ikke tull.

Anonymous poster hash: 24300...93d

Anekdotisk bevis.

Som allerede skrevet, i et system hvor mennesker er involvert vil det alltid skje feil, men at NAV er overrepresentert her er feil. De mottar såpass mange brev og dokumenter at feilmarginen kan anses som lav.

Skrevet

Hvilken nettleser bruker du for å fylle ut skjemaet. Min erfaring er at det eneste som funker er IE.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...