Gå til innhold

Honning/lønnesirup/agavesirup?

Gjest earlgrey

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey

Jeg er så usikker på hva som er det beste alternativet?

Sånn som jeg har forstått det er det mindre kalorier/karbohydrater i sirup enn honning. I tillegg har honning mer vitaminer enn sirup, men sirup har igjen mer vitaminer enn honning. Så personlig ville jeg gått for sirup? Men hva er forskjellen på lønne/agavesirup?

Lurer også på om den lønnesirupen som selges i dagligvarebutikken inneholder like mye mineraler som de "eksklusive" typene??

Prøver å lese meg opp på dette men blir ikke helt klok :fnise: noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sukker. Med så små mengder som man vanligvis bruker (og bør bruke, pga kaloriene), har næringsinnholdet lite å si. Bruk det som passer smaksmessig til det du skal bruke det til.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Det sunneste skal visstnok være yaconsirup. Aner ikke hvorfor og har ikke smakt det, men det skal visst være sunnere pga lav GI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkesjokolade har lavere GI enn vannmelon, men det betyr ikke at vannmelon er mindre sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Vel, ifølge det jeg har lest inneholder lønnesirup både jern, sink, kalsium og magnesium (faktisk hele 165% av anbefalt daglig inntak pr 100g), og da er det jo ganske næringsrikt :) men må jo selvfølgelig passe på litt grunnet sukkerinnholdet ja.

Men egentlig lurer jeg bare på hva som er det beste alternativet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...