AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #21 Skrevet 16. april 2015 Du får langt flere muligheter på jobbmarkedet. Anonymous poster hash: 24aca...925
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #22 Skrevet 17. april 2015 Du får langt flere muligheter på jobbmarkedet. Anonymous poster hash: 24aca...925 Ved å ha et MasterCard? Forklar. Anonymous poster hash: 9712f...bb2
Illuminatum Skrevet 17. april 2015 #23 Skrevet 17. april 2015 Hva hadde du tenkt å bruke Mastercard'et til? Master er et kredittkort, Visa er et debetkort Du er 20 år. Har du en jobb og dermed en fast inntekt? Hvis du ikke har det så vil jeg si glem kredittkort inntil du er i jobb. Visa kan like gjerne være et kredittkort. Visa og Mastercard er to amerikanske firmaer med stort sett det samme tilbudet. I Norge har mange banker imidlertid valgt å bundle det med BankAccept kortet som tilbys de fleste og knytter det her opp mot en bankkonto. For ungdom tilbyr man ofte et kort med Visa Electron da de ikke lovlig kan ta opp lån eller kreditter. Selv har jeg Visa kredittkort i tillegg til Bank Accept. 1
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #24 Skrevet 17. april 2015 Tuuusen takk for et veldig hjelpsomt svar Anonymous poster hash: 0b6e3...06c Jeg forventer faktisk at en tjueåring som vurderer å anskaffe seg et kredittkort selv er i stand til å sette seg inn betingelsene og eventuelle fordeler og ulemper med å ha kredittkort. Såpass innsikt i økonomi bør en ha hvis en skal disponere slike kort, ellers er det kort vei til et Luksusfellen-scenario. Anonymous poster hash: 1345d...304 2
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #25 Skrevet 17. april 2015 Hvis du skal ut å reise utenlands er det fordel med Mastercard. Det kan være skummelt å bruke eget visa kort i utlandet. Andre fordeler klarer jeg ikke tenke ut, jeg bruker nesten aldri mitt Mastercard, men hvis jeg må, så betaler jeg fort tilbake. Det dummeste du gjør er å bruke penger du ikke har, og kjøper forbruksvarer med Mastercard. Du setter deg selv i gjeldskrise.... Anonymous poster hash: 043b8...1ba
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #26 Skrevet 17. april 2015 Hvis du skal ut å reise utenlands er det fordel med Mastercard. Det kan være skummelt å bruke eget visa kort i utlandet. Andre fordeler klarer jeg ikke tenke ut, jeg bruker nesten aldri mitt Mastercard, men hvis jeg må, så betaler jeg fort tilbake. Det dummeste du gjør er å bruke penger du ikke har, og kjøper forbruksvarer med Mastercard. Du setter deg selv i gjeldskrise....Anonymous poster hash: 043b8...1ba Er det virkelig så vanlig at folk tror Mastercard er kredittkort, mens Visa er debet? Det har virkelig ingenting med saken å gjøre. Visa har best dekning i verden. Mitt debetkort er tilknyttet Mastercard, mens jeg har Visa kredittkort. Reiser jeg til utlandet eller handler på nett er det tryggere med kredittkort fordi kredittkortselskapet kan kreve tilbake beløp fra utsteder dersom de ikke kan dokumentere din signatur eller tastet pinkode. F.eks. Anonymous poster hash: ca6fa...e2d
Musicman Skrevet 17. april 2015 #27 Skrevet 17. april 2015 De fleste mastercard i norge er kredittkort. Og de fleste visa i norge er debetkort. Men det er ikke alltid slik. Trumf visa er f.eks. et visa kredittkort. Jeg tror også at danske bank har gått over til å bruke mastercard som leverandør av vanlige babankkort, altså debetkort. Fordelen med kredittkort er at du har et sterkere forbrukervern mot svindel og at du får cashback på 1-2% på de fleste handler. På fakturaen må du altså bare betale 99% av det du har brukt.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #28 Skrevet 17. april 2015 De fleste mastercard i norge er kredittkort. Og de fleste visa i norge er debetkort. Men det er ikke alltid slik. Trumf visa er f.eks. et visa kredittkort. Jeg tror også at danske bank har gått over til å bruke mastercard som leverandør av vanlige babankkort, altså debetkort. Fordelen med kredittkort er at du har et sterkere forbrukervern mot svindel og at du får cashback på 1-2% på de fleste handler. På fakturaen må du altså bare betale 99% av det du har brukt. Nei. Mastercard er et kredittkortselskap. Visa er et kredittkortselskap. Et VISA-kort er alltid et kredittkort. Et MC-kort er alltid et kredittkort. Det som derimot finnes er kombikort. Dette er kort med både BankAxept (som er det norsk standard), og en kredittkortdel (fra et kredittselskap som Mastercard eller Visa). Da står det VISA/MC-logo på kortet, i tillegg til BankAxept-logoen. Det er nok det som forvirrer deg. I norge vil det alltid være BankAxept som brukes når du bruker kortet, men siden dette ikke er støttet i utlandet vil VISA/MC-delen brukes i stedet når du handler utenlands. Anonymous poster hash: cef57...a9a
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #29 Skrevet 18. april 2015 Nei. Mastercard er et kredittkortselskap. Visa er et kredittkortselskap. Et VISA-kort er alltid et kredittkort. Et MC-kort er alltid et kredittkort. Det som derimot finnes er kombikort. Dette er kort med både BankAxept (som er det norsk standard), og en kredittkortdel (fra et kredittselskap som Mastercard eller Visa). Da står det VISA/MC-logo på kortet, i tillegg til BankAxept-logoen. Det er nok det som forvirrer deg. I norge vil det alltid være BankAxept som brukes når du bruker kortet, men siden dette ikke er støttet i utlandet vil VISA/MC-delen brukes i stedet når du handler utenlands. Anonymous poster hash: cef57...a9a Når jeg bruker mitt bankacceptkort med Visa i utlandet trekkes pengene direkte fra kortet og det fungerer ikke som et kredittkort. Derimot har jeg et annet Visa-kort som er kredittkort. Anonymous poster hash: 7c8f0...799
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå