AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Jeg kan ikke ha det sånn her lenger. Alt det dreier seg om er å få det til å gå rundt. Aldri noe til overs for ting jeg elsker...; shopping, reise, velvære. Jeg må gjøre noe, og jeg trenger noen å snakke med da jeg liksom ikke kan prate med venner og familie om dette. Alternativer: -få meg en bra betalt jobb -få meg en rik kjæreste Har jeg flere alternativer jeg ikke har tenkt på? Noen ideer til type jobb? Ang golddigger-alternativet tenkte jeg å bruke en av nettdatings-tjenestene... Er det flere som har det som meg? Jeg er så forbanna miserabel i livet mitt, at noe må jeg seriøst gjøre.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7
Gullik Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 1) Få deg en jobb hvor du tjener mer, eventuelt jobb flere timer / ta ekstrajobb. 2) Få ned forbruket. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Hva lever du av i dag, da? Hvor mye har du i inntekt og i faste utgifter? Anonymous poster hash: bffbc...74d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Jeg har ikke noe forbruk. Jeg tjener 20000 i mnd etter skatt. Jeg trenger mye mer for å være lykkelig.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7
Gullik Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Jeg har ikke noe forbruk. Jeg tjener 20000 i mnd etter skatt. Jeg trenger mye mer for å være lykkelig.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7 Hvor mye har du i boutgifter da?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Råder deg til å få deg en jobb der du tjener mer, man skal aldri gjøre seg avhengig av en mann eller et annet menneske. Det er ingen garanti for noe her i livet så det tryggeste er å sørge for seg selv, da vil man alltid klare seg. Anonymous poster hash: b19ba...c8a 2
Gjest Eurodice Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Jeg har ikke noe forbruk. Jeg tjener 20000 i mnd etter skatt. Jeg trenger mye mer for å være lykkelig.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7 I ditt første innlegg skriver du at du aldri har noe til overs. I dette innlegget skriver du at ikke har noe forbruk. Hvordan henger dette sammen? 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Nå sier jeg ikke at du skal få deg en RIK kjæreste, men det er jo en kjensgjerning at man får mer å rutte med om man deler utgiftene med en annen. Det er dyrt å leve som singel i Norge, det merker jeg selv. Men hvis jeg og kjæresten min tilbringer litt tid sammen merker jeg fort at jeg får litt bedre råd. Ikke fordi han sponser meg nødvendigvis, men fordi vi sammen kjøper en stor Norvegia kontra en liten hvis jeg er alene, osv osv. Jeg hadde helt klart hatt bedre råd hvis vi bodde sammen (delt husleie, strøm, internett osv.), men per dags dato er ikke dette aktuelt. Det er ikke snakk om de store summene, men jeg merker det godt. Så får du heller glede deg til dette eventuelt skjer og i mellomtiden gjelder det å være prisbevisst, kjøpe inn mat på tilbud og fryse ned, bake brød, rundstykker o.l. selv og alt mulig annet man kan spare penger på. Bruker du penger på transport? Har du sykkel? Kan du spare inn denne summen nå når det er fint og varmt ved å sykle dit du skal? Hva med matutgifter? Kan du spare inn noe der? Kutte ut brus, for eksempel? Er det mulig for deg å jobbe ekstra der du jobber nå, kan du skaffe deg en ekstrajobb? Hvordan tenker du angående kleskjøp? Jeg har som prinsipp ALDRI å kjøpe noe til fullpris med mindre det er absolutt nødvendig, jeg velger billige alternativer så godt det går (bruker HMs salgsavdeling konsekvent) osv osv osv. Vær kreativ! Selv har jeg en inntekt som er 5000,- lavere enn deg, jeg bor i tillegg ganske dyrt (8400,- i husleie+ 400,- internett + strøm cirka 500,-), allikevel betaler jeg ned i overkant av en tusenlapp på studielånet mitt og lever relativt greit for de pengene jeg har. Jeg gjør det fordi jeg ble nødt til det etter langvarig sykdom og overgang til AAP. Men det går! Du klarer å få mer ut av pengene hvis du går inn for det. Anonymous poster hash: 59893...8b4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 I ditt første innlegg skriver du at du aldri har noe til overs. I dette innlegget skriver du at ikke har noe forbruk. Hvordan henger dette sammen? Der tenkte jeg kanskje feil. Jeg mente forbruk utover faste utgifter... Og alt er kuttet til beinet for å si det sånn. Ny jobb... Skal satse på det. Men har fortsatt lyst på en rik mann:)Anonymous poster hash: 04cdd...8e7
Puny Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 (endret) I ditt første innlegg skriver du at du aldri har noe til overs. I dette innlegget skriver du at ikke har noe forbruk. Hvordan henger dette sammen? det henger vel sammen med at hun bare har 20 000 utbetalt da? Endret 16. april 2015 av Zereta
Puny Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Der tenkte jeg kanskje feil. Jeg mente forbruk utover faste utgifter... Og alt er kuttet til beinet for å si det sånn. Ny jobb... Skal satse på det. Men har fortsatt lyst på en rik mann:)Anonymous poster hash: 04cdd...8e7 Hva er boutgiftene dine? Har du bil? Hvilke andre ting bruker du penger på?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Hvor mange % jobber du pr i dag?Anonymous poster hash: 55030...b1a
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Du må sette opp et regnskap over siste 1-3 måneder (eller mer) og få oversikt over hvor pengene faktisk tar veien. Deretter må du sette opp et realistisk budsjett og følge dette. Du bør også se på måter å øke inntekten og redusere utgiftene. Anonymous poster hash: 43a36...a51
Gjest FuturePrimitive Skrevet 16. april 2015 #14 Skrevet 16. april 2015 Jeg kan ikke ha det sånn her lenger. Alt det dreier seg om er å få det til å gå rundt. Aldri noe til overs for ting jeg elsker...; shopping, reise, velvære. Jeg må gjøre noe, og jeg trenger noen å snakke med da jeg liksom ikke kan prate med venner og familie om dette. Alternativer: -få meg en bra betalt jobb -få meg en rik kjæreste Har jeg flere alternativer jeg ikke har tenkt på? Slutte å ha shopping som favoritthobby Noen ideer til type jobb? Ang golddigger-alternativet tenkte jeg å bruke en av nettdatings-tjenestene... Er det flere som har det som meg? Jeg er så forbanna miserabel i livet mitt, at noe må jeg seriøst gjøre.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7 1
Gjest FuturePrimitive Skrevet 16. april 2015 #15 Skrevet 16. april 2015 Jeg har ikke noe forbruk. Jeg tjener 20000 i mnd etter skatt. Jeg trenger mye mer for å være lykkelig.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7 Du trenger en coach eller en veileder. Du misforstår livet fullstendig.
Gjest Caress Skrevet 16. april 2015 #16 Skrevet 16. april 2015 20 000 i mnd etter skatt er jo mye? Iallfall om du ikke bor dyrt. Finn deg en samboer. Billigere å være to.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #17 Skrevet 16. april 2015 20000 etter skatt mye, sier du? Vel, det er 66% av min tidligere inntekt. Jeg går på AAP grunnet kronisk sykdom. Og til du som sier at jeg misforstår livet: ja, det er mulig. Men folk er vel forskjellig. For å sette det på spissen: hva om Kim kardashian plutselig havnet i min situasjon? Jeg har alltid vært opptatt av å ha greit med penger. Jeg har høy utdannelse, og mens jeg studerte, jobbet jeg deltid og hadde derfor godt med penger. Har i mange år hatt en ektemann og en karriere. Og så kræsjet jeg. Sitter nå på 70 m2, alene, syk, "fattig" og trist.har barn også. Nå blåser jeg i sykdom, og vil allikevel jobbe. Jeg er så langt nede at det er nesten så jeg vil dra til skippergata for å tjene ekstra penger.... Så alle råd mottas med takk. Jeg kan ikke ha det bra med den økonomien jeg har nå.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7
Gjest Eurodice Skrevet 16. april 2015 #18 Skrevet 16. april 2015 20000 etter skatt mye, sier du? Vel, det er 66% av min tidligere inntekt. Jeg går på AAP grunnet kronisk sykdom. Jeg har alltid vært opptatt av å ha greit med penger. Jeg har høy utdannelse, og mens jeg studerte, jobbet jeg deltid og hadde derfor godt med penger. Har i mange år hatt en ektemann og en karriere. Og så kræsjet jeg. Sitter nå på 70 m2, alene, syk, "fattig" og trist.har barn også. Nå blåser jeg i sykdom, og vil allikevel jobbe. Jeg er så langt nede at det er nesten så jeg vil dra til skippergata for å tjene ekstra penger.... Så alle råd mottas med takk. Jeg kan ikke ha det bra med den økonomien jeg har nå.Anonymous poster hash: 04cdd...8e7 Hvilke faste utgifter har du og hvor mye beløper de seg til? Det har du hittil ikke svart på. Hvor mange år er du og barna dine? Har du noe økonomisk ansvar for dem?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #19 Skrevet 16. april 2015 Hvilke faste utgifter har du og hvor mye beløper de seg til? Det har du hittil ikke svart på. Hvor mange år er du og barna dine? Har du noe økonomisk ansvar for dem? Bolig, bil, telefon, Internett, tv, forsikringer, studielån, SFO o.l utgjør ca 15000 pr mnd. Da har jeg 5000 igjen til mat og annet. Ja, jeg har som sagt barn, og det koster jo litt. Litt koster det å ha dyr også. Bilen har jeg cashet ut, og den er billig i drift. Jeg flyttet ut av byen, for å få billigere bolig. Og klær, sminke, hudpleie, frisør, tannlege o.l. Har jeg ikke unnet meg på 2 år. Jeg som egentlig er veldig forfengelig. Jeg bytter på å gå i en stor, hullete joggebukse eller pynte meg med det jeg har. Og enten går jeg uten sminke, eller pynter meg, eller plutselig kjører helt svart, drøy sminke. Føler jeg har en identitetskrise.... Jeg er snart 40 år!!!Anonymous poster hash: 04cdd...8e7
globalagogo Skrevet 16. april 2015 #20 Skrevet 16. april 2015 det henger vel sammen med at hun bare har 20 000 utbetalt da? Er det lite?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå