Gå til innhold

Ekstremt dårlig smak før i tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor hadde man så SYKT dårlig smak før i tiden? Mellom 1950 og 1980. Både tapet, baderom, møbler og alt annet. Det var skikkelig STYGT sammenlignet med i dag. Noen sier at i fremtiden så vil de si det samme om oss, men det er ikke sant. De hadde mye styggere og mer harry smak før. Hjemmene vil nok se annerledes ut i 2050 enn i dag, men de vil ikke synes at vi hadde stygg smak. Vi kan jo også se at smaken var annerledes på 90-tallet, men det var ikke stygt.

Anonymous poster hash: 82f59...b2d
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et baderom fra nittitallet, og tro meg: Det er blodharry. Ville heller hatt 70-talls oransje og brunt enn det Falcon Crest-helvetet vi har nå.

Så jeg tror du tar feil. Om tretti år synes vi nok at downlights og hvite kjøkkenflater med lange, firkantede metallknotter er harry og stygt. Det er ingen grunn til å tro at vår generasjon er den eneste som har funnet svaret på hva som er pent.

Anonymous poster hash: 1c653...7f4

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener, TS :fnise:

53cd134412fda.jpg

Anonymous poster hash: 8db43...3f8
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen grunn til å tro at vår generasjon er den eneste som har funnet svaret på hva som er pent.

Anonymous poster hash: 1c653...7f4

Jeg tror faktisk det. Vi er den første virkelig smaksbevisste generasjonen. Før i tiden brydde de seg ikke så veldig om hvordan ting så ut, de var mest opptatt av funksjon. Kanskje ikke så rart, for design er en luksusting som man ikke har råd til når man må spinke og spare for å tjene til livets opphold.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener, TS :fnise:

53cd134412fda.jpg

Anonymous poster hash: 8db43...3f8

Haha, ja det er akkurat sånn der jeg tenker på! Hvilket hode tenkte designerme med, liksom? :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror faktisk det. Vi er den første virkelig smaksbevisste generasjonen. Før i tiden brydde de seg ikke så veldig om hvordan ting så ut, de var mest opptatt av funksjon. Kanskje ikke så rart, for design er en luksusting som man ikke har råd til når man må spinke og spare for å tjene til livets opphold.

Jaså? Jeg tror faktisk ikke du har peiling på hva du snakker om.

Anonymous poster hash: 1d48b...299

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet

Jaså? Jeg tror faktisk ikke du har peiling på hva du snakker om.

Anonymous poster hash: 1d48b...299

Time will show.

Skrevet

Har ikke mye til overs for oransje og brune tapeter, men har du sett de vakre utskjæringene som er fra gammelt av? Dette lever fortsatt videre i dag med stor beundring.

F.eks viktoriansk interiør mer tilpasset vår tid. Elegant og vakkert.

Lysekroner er også hentet fra tiden før oss.

Mye klassisk og vakkert er hentet med inspirasjon fra gammelt av. Våre besteforeldre, oldeforeldre og forfedre var da også opptatt av trend, og også de var opptatt av kvalitet og prislapp.

• Liker 9
Skrevet

Det er ingen grunn til å tro at vår generasjon er den eneste som har funnet svaret på hva som er pent.

Neppe - det tror jeg alle generasjoner til alle tider har ment at de har. Selv om de siste tiårene nok har stått i en særstilling når det gjelder å være opphengt i interiør og stil, har mennesket alltid vært opptatt av å ha det pent rundt seg. Det er bare å gå på museum og se på klær og møbler fra en hvilken som helst tidsperiode - estetikk har alltid spilt en rolle.

Da jeg var tenåring på 90-tallet mente jeg at klestrendene da var så nøytrale at man ikke ville kunne kjenne igjen et bilde fra tiden på stilen, i motsetning til f.eks 80-tallet og 20-tallet. Vis meg et bilde fra 90-tallet i dag, og jeg vil, når jeg er ferdig med å le av at vi syntes det var fint - ikke et øyeblikk være i tvil om når det er fra...

• Liker 13
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Du tror de brukte psykedeliske mønstre på tapeten og mikset brunt, oransje og grønt fordi de var mest opptatt av funksjon? Å nei du, det var nok populært fordi mange rett og slett syns det var fint.

Jeg tror vi kan være ganske sikre på at mange moderne hjem i dag vil fremstå som stygge om 20 år. Jeg syns mye av det er stygt allerede.

Jeg husker også at jeg på 90-tallet var helt overbevist om at bukser med lavt liv kom til å være populært for alltid, for det var jo bare superharry med høyt liv på buksa. Husker jeg diskuterte dette med moren min, som mente at lavt liv bare var en tåpelig motesak. Velvel, jeg har ombestemt meg nå, gitt. :fnise:

90-talls interiør er stygt. 80-talls interiør er stygt. 70-talls interiør er, tja, litt kult innimellom, men mye stygt. Samme med 60-tallet. Hvorfor i all verden skulle 2015-interiøret være noe bedre?

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Mener du dagens unge generasjon?

Anonymous poster hash: 56b30...b87

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ELSKER syttitalls- og åttitallsinteriør. Når jeg ser bilder av stua vår cirka 1985 blir jeg superfascinert og smått irritert over at min mor kvittet seg med lampene og nipsen vi hadde da. Jeg husker jeg leste en artikkel for en stund siden om en leilighet som var i slik stil som var til salgs og jeg siklet som bare det da jeg så bildene av interiør og møbler i den.

Så smaken er forskjellig og det som er trendy nå er ikke nødvendigvis det peneste eller det alle liker.

Anonymous poster hash: 1f1a3...0b3
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det som er moderne nå ER jo dritstygt! Heller Falcon crest-stilen da!

Anonymous poster hash: 0f99e...b81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sofa som er mellom 60 og 70 år gammel. Fineste møbelet som finnes.

Anonymous poster hash: 94483...08d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

:skratte:

Takk, den latteren trengte jeg. :)

Anonymous poster hash: c5cba...e46

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en sofa som er mellom 60 og 70 år gammel. Fineste møbelet som finnes.

Anonymous poster hash: 94483...08d

Det har jeg og! :)

Anonymous poster hash: 07673...3df

AnonymBruker
Skrevet

Masse stilig fra 60-tallet. Men nå... Downlights og stygge kjøkken.

Anonymous poster hash: 97180...80f

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...