AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Har en del nye truser, f.eks. hipstere og hotpants, som har mye blonder osv. Står i dem at de skal vaskes på 40 grader, men jeg trodde det var normalt å vaske truser på 60 grader? Vil de bli ødelagt dersom jeg vasker dem på 60 grader? Og vil de ikke bli rene dersom jeg vasker dem på 40 grader? Synes disse er ganske fine, så vil ikke ødelegge dem. Hilsen student med lite peiling på vasking av klær Anonymous poster hash: 12f64...c93
Ingvilddd Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 Jeg pleier å vaske dem på 60 grader, men de "fineste" trusene (både hipstere og string med blonder) har jeg da i vaskepose. Har også noen hipstere i bomull, disse har jeg ikke i vaskepose. Oppelever at trusene holder ganske lenge, selv om jeg kun kjøper billige truser fra H&M og Cubus etc. Selvfølgelig blir noen av dem misfarget etter hvert, men da kjøper jeg heller nye. Føler ikke truser blir rene på 40 grader, men dette er vel smak og behag 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Jeg vasker alltid truser på 60 eller 90 grader uansett hva som står på lappen. Tåler de ikke det, er de ikke av god kvalitet. De trusene jeg har av god kvalitet har tålt slik vask i flere år.Anonymous poster hash: 2a873...45d 5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Jeg pleier å vaske dem på 60 grader, men de "fineste" trusene (både hipstere og string med blonder) har jeg da i vaskepose. Har også noen hipstere i bomull, disse har jeg ikke i vaskepose. Oppelever at trusene holder ganske lenge, selv om jeg kun kjøper billige truser fra H&M og Cubus etc. Selvfølgelig blir noen av dem misfarget etter hvert, men da kjøper jeg heller nye. Føler ikke truser blir rene på 40 grader, men dette er vel smak og behag Det er bevist at de ikke blir rene på 40 grader, så du gjør helt rett. Jeg tenker og slik som deg at det er bedre å kjøpe nye truser nå og da enn å gå rundt i truser som ikke blir rene i vask Anonymous poster hash: 2a873...45d 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Det er bevist at de ikke blir rene på 40 grader, så du gjør helt rett. Jeg tenker og slik som deg at det er bedre å kjøpe nye truser nå og da enn å gå rundt i truser som ikke blir rene i vask Anonymous poster hash: 2a873...45d hehe, det er også bevist at de blir ødelagte av å vaskes på 60 når det står 30 på vaskelappen. Jeg vasker ikke dyre silketruser og blonder på 60... Anonymous poster hash: 7868a...10d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Jeg har en haug med truser med blonder, og jeg vasker dem på 60 grader. Uten vaskepose. aldri opplevd at de blir ødelagte av det.. Anonymous poster hash: 18a49...958 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Selv de "fineste" trusene mine får en 90'vask innimellom. De trenger det og tåler det.Anonymous poster hash: 7fc79...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Har en del truser som bare vaskes på 30 grader. Hvordan blir ikke de helt rene? Henviser dere til en bakteriologisk test eller den slags? Giganten H&M selger jo truser med 30 graders begrensning. Vasker man for varmt, blir strikken slapp/bølgete.Anonymous poster hash: 11b17...fe8 1
Sola de Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Ha dem i en vaskepose, så burde de tåle 60 grader.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Har en del truser som bare vaskes på 30 grader. Hvordan blir ikke de helt rene? Henviser dere til en bakteriologisk test eller den slags? Giganten H&M selger jo truser med 30 graders begrensning. Vasker man for varmt, blir strikken slapp/bølgete.Anonymous poster hash: 11b17...fe8 30 grader dreper ikke bakterier. Har man feks en soppinfeksjon så forblir bakteriene i trusa.Anonymous poster hash: 7fc79...0c4 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 hehe, det er også bevist at de blir ødelagte av å vaskes på 60 når det står 30 på vaskelappen. Jeg vasker ikke dyre silketruser og blonder på 60... Anonymous poster hash: 7868a...10d Hvorfor kjøper du truser som ikke tåler å bli vasket rent? Jeg har dyre truser i blonder som jeg har hatt i flere år og som holder seg like godt når jeg vasker på 60. Hadde ikke orket tanken på å gå rundt med klær jeg visste ikke var rene! Anonymous poster hash: 2a873...45d 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Har en del truser som bare vaskes på 30 grader. Hvordan blir ikke de helt rene? Henviser dere til en bakteriologisk test eller den slags? Giganten H&M selger jo truser med 30 graders begrensning. Vasker man for varmt, blir strikken slapp/bølgete.Anonymous poster hash: [acronym=Full hash:] 11b17...fe8 http://www.kk.no/livsstil/slik-blir-undert%C3%B8yet-skikkelig-rent-23968 På en del undertøy står det at det bør vaskes på 30 eller 40 grader. Men påPlusstid.no skriver leder for Lilleborgs Forbrukerservice, Malin Skaar, at undertøyegentlig må vaskes på 60 grader for å bli hygienisk rent. – Bakterier forsvinner ikke på 30 til 40 grader. Dette er lunkent vann sammenlignet med kroppstemperatur - som er 37 grader, sier hun til KK.no. Det var en periode jeg slet med soppinfeksjon. Så ble jeg mye mer nøye med at undertøyet ikke skal vaskes på kaldere enn 60 og så forsvant soppinfeksjonen. Vi vasker også undertøy sammen med håndklær en del ganger for å fylle opp vaskemaskinen. Jeg hadde ikke orket tanken på at håndklærne var fulle i tarmbakterier og slikt. Anonymous poster hash: 2a873...45d 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Interessant. Hvordan funker det med vaskepose? Hvorfor tåler de høyere temperatur da?Anonymous poster hash: 11b17...fe8 3
peppermyntete Skrevet 17. april 2015 #14 Skrevet 17. april 2015 Jeg kjøper bare billige truser fra kjedebutikker og vasker de alltid på 70 grader. Putter de med blonde i vaskepose for å minske slitasjen. Har aldri vært noe problem med holdbarhet, har noen gamle fra H&M i falsk silke og blonde som har holdt seg like fine i minst fire år nå.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #15 Skrevet 17. april 2015 30 grader dreper ikke bakterier. Har man feks en soppinfeksjon så forblir bakteriene i trusa.Anonymous poster hash: 7fc79...0c4 Sopp og bakterier tilhører to helt ulike grupper mikroorgansimer fordi de har ulike egenskaper både med formering, levesett m.m. Dog er trusevask trådens tema. Før truser blir innkjøpt til hverdagsbruk her i huset så blir vaskeanvisningen undersøkt. Det som ikke kan vaskes på 60 grader blir helle rikke kjøpt. Men her er en mann som tidvis kommer hjem med undertøy som skal vaskes på 30 og 40 grader...Anonymous poster hash: 5143f...07b 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #16 Skrevet 18. april 2015 Hvorfor kjøper du truser som ikke tåler å bli vasket rent? Jeg har dyre truser i blonder som jeg har hatt i flere år og som holder seg like godt når jeg vasker på 60. Hadde ikke orket tanken på å gå rundt med klær jeg visste ikke var rene! Anonymous poster hash: 2a873...45d DE TÅLER DET IKKE! Det er kkke for morroskyld at det står 30 på vaskelappen. Det og da dobble gradene opp til 60 ødelegger dem selvsagt, uansett hvir mange vaskeposer man egger oppi. Jeg har for øvrig INGEN truser i flere år. kaster stort sett alle to ganger i året. Anonymous poster hash: 7868a...10d
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #17 Skrevet 18. april 2015 DE TÅLER DET IKKE! Det er kkke for morroskyld at det står 30 på vaskelappen. Det og da dobble gradene opp til 60 ødelegger dem selvsagt, uansett hvir mange vaskeposer man egger oppi. Jeg har for øvrig INGEN truser i flere år. kaster stort sett alle to ganger i året. Anonymous poster hash: 7868a...10d Kaster du to ganger i året, så enten kjøper du elendig kvalitet, eller vasker feil. Tebk og på hva du forbruker av jordens resurser med et såntkjøp og kast opplegg. Anonymous poster hash: 5143f...07b 4
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #18 Skrevet 18. april 2015 Jeg kjøper stort sett billige trusler (Pierre Robert, Sloggi hipstere etc.), vasker de på minst 60 grader, og de holder i mange år. Blonder eller ei. Både de hvite og svarte trusene blir etter hvert mer gråfarget, men fasong og strikk holder seg stort sett. Anonymous poster hash: 09834...6d9 1
AnonymBruker Skrevet 18. april 2015 #19 Skrevet 18. april 2015 DE TÅLER DET IKKE! Det er kkke for morroskyld at det står 30 på vaskelappen. Det og da dobble gradene opp til 60 ødelegger dem selvsagt, uansett hvir mange vaskeposer man egger oppi. Jeg har for øvrig INGEN truser i flere år. kaster stort sett alle to ganger i året. Anonymous poster hash: 7868a...10d Om du kaster trusene dine 2 ganger i året kan du ihvertfall fint vaske dem på 60 eller 90. Du kan ta med trusene dine hit og så skal jeg sette på en vask. Tåler mine blondetruser 60 og 90 i flere år gjør dine det også uansett hvor høyt du skriker at de ikke gjør det Anonymous poster hash: 2a873...45d 4
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 #20 Skrevet 19. april 2015 Om du kaster trusene dine 2 ganger i året kan du ihvertfall fint vaske dem på 60 eller 90. Du kan ta med trusene dine hit og så skal jeg sette på en vask. Tåler mine blondetruser 60 og 90 i flere år gjør dine det også uansett hvor høyt du skriker at de ikke gjør det Anonymous poster hash: 2a873...45d Vasker jeg de en eneste gang på 60 eller 90er de helt ødelagte, så det kan jeg ikke nei... Det er ikke for morroskyld at vaskelappen sier 30, selvsagt tåler de ikke dobbelt så mye. Anonymous poster hash: 7868a...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå