AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #1 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg venter en liten i mai/ juni, og lurer på hva man har i vognen denne tiden av året. Sommerdundyne? Tepper? Vognpose? Ligger barnet på saueskinn? Har så lite greie på disse tingene, så håper noen kan hjelp meg! Anonymous poster hash: 10cfb...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #2 Del Skrevet 16. april 2015 Når jeg fikk i slutten av april hadde jeg lammeskinn og fiberdyne(har aldri hatt dun). Tilpasset heller hva jeg hadde på av klær evt et teppe utifra temperatur og vær. Anonymous poster hash: 8ca26...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mor til en Skrevet 16. april 2015 #3 Del Skrevet 16. april 2015 Tynn sommerdundyne eller bare et bomullspledd hadde jeg. Fødte i juli. Eller så kan du jo eventuelt kjøpe en sommerpose Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lykkelige.meg Skrevet 16. april 2015 #4 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Har brukt vogndyne på sommeren. Har det vært litt i kjøligste laget har jeg lagt på et lite ullteppe i tillegg. Har aldri hatt sommer-vognpose, og har aldri savnet det :-) Endret 16. april 2015 av lykkelige.meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #5 Del Skrevet 16. april 2015 Spørs hvor du bor i landet og hvilken temperatur vi får. Helseteppe er alltiď kjekt å ha, både i vogn og i seng. Anonymous poster hash: 0916b...401 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #6 Del Skrevet 16. april 2015 Takk for svar alle sammen Tror vi går for en tynn dyne i dun, evt. bare helseteppe om det er varmt. Men lurer fortsatt litt på dette om en skal ha lammeskin til å ligge på? Ts. Anonymous poster hash: 10cfb...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #7 Del Skrevet 16. april 2015 Takk for svar alle sammen Tror vi går for en tynn dyne i dun, evt. bare helseteppe om det er varmt. Men lurer fortsatt litt på dette om en skal ha lammeskin til å ligge på? Ts. Anonymous poster hash: 10cfb...8bf På de varme sommerdagene så trenger du ikke lammeskinn. Men på kjølige dager syns jeg det var greit å ha Anonymous poster hash: 8ca26...f2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 16. april 2015 #8 Del Skrevet 16. april 2015 Har brukt vogndyne på sommeren. Har det vært litt i kjøligste laget har jeg lagt på et lite ullteppe i tillegg. Har aldri hatt sommer-vognpose, og har aldri savnet det :-) Både dyne og ullteppe om sommeren? Blir ikke det varmt? Jeg lurer selv veldig på hva jeg skal kle på min tass på fem mnd nå som det er varslet sommertemperaturer til helga, men allerede nå hvor det er 10-12 grader bruker jeg bare et tykt ullpledd og fotpose. Og han er god og varm. Ser at nyfødte kan fryse mer, altså. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 16. april 2015 #9 Del Skrevet 16. april 2015 Både dyne og ullteppe om sommeren? Blir ikke det varmt? Jeg lurer selv veldig på hva jeg skal kle på min tass på fem mnd nå som det er varslet sommertemperaturer til helga, men allerede nå hvor det er 10-12 grader bruker jeg bare et tykt ullpledd og fotpose. Og han er god og varm. Ser at nyfødte kan fryse mer, altså. ;-) Det er da ikke varmere med en tynn dyne og pledd, og fotpose og pledd som du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #10 Del Skrevet 16. april 2015 På de varme sommerdagene så trenger du ikke lammeskinn. Men på kjølige dager syns jeg det var greit å ha Anonymous poster hash: 8ca26...f2b Ok takk for svar Anonymous poster hash: 10cfb...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 16. april 2015 #11 Del Skrevet 16. april 2015 Det er da ikke varmere med en tynn dyne og pledd, og fotpose og pledd som du bruker? Poenget er at jeg bruker pledd+ fotpose nå når det er 10-12 grader nå i april, og lurer på om ikke dyne og pledd blir veldig varmt med sommertemperaturer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ...sunny... Skrevet 16. april 2015 #12 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Poenget er at jeg bruker pledd+ fotpose nå når det er 10-12 grader nå i april, og lurer på om ikke dyne og pledd blir veldig varmt med sommertemperaturer? Skjønner det. Men hun skriver jo at hun bruker en tynn sommerdyne til vanlig på sommeren, og har pledd i tillegg på kalde dager. Kan tross alt fint være 10- 12 grader på sommeren og Endret 16. april 2015 av ...sunny... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 16. april 2015 #13 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg har hørt at lammeskinn skal være bra i varmen også, da det virker varmeregulerende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarone Skrevet 16. april 2015 #14 Del Skrevet 16. april 2015 Skjønner det. Men hun skriver jo at hun bruker en tynn sommerdyne til vanlig på sommeren, og har pledd i tillegg på kalde dager. Kan tross alt fint være 10- 12 grader på sommeren og Ja, det kan jo dessverre være det... Men det er jo forskjell på babyer også. Jeg vet ikke ennå, men tipper at vi blir å bruke bare helseteppe mesteparten av sommeren, babyen er varm av seg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #15 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg har hørt at lammeskinn skal være bra i varmen også, da det virker varmeregulerende. Prøv å sett deg på et lammaskinn selv i solsteiken du, så kan du vurdere om du vil gjøre det med babyen din Anonymous poster hash: 8ca26...f2b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LindaM Skrevet 16. april 2015 #16 Del Skrevet 16. april 2015 (endret) Norsk sommer er jo umulig å forbedre seg på Vi fikk mai-baby i 2012. Det var en forholdsvis kald vår/sommer. Vi hadde sommerdundyne i vogna. Hvis det ble for varmt, la jeg over et helseteppe i stedet. Evt ingenting hvis temperaturen tillot det. Husker det ble mye av og på med dyna Vi brukte forresten ikke lammeskinn før til høsten. Endret 16. april 2015 av LindaM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #17 Del Skrevet 16. april 2015 8 grader og delvis skyet her i dag, hadde min baby med ut med ullbody og strømpebukser, med ullue og fleecejakke med hette.. Og brukte ikke vognpose eller lammeskinn, kun fiberdyne også vindtrekket til vognbaggen. Var varm nok. Men husk at det er forskjell på unger, vogner og vind kan utgjøre forskjell osv Anonymous poster hash: c70e4...527 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
beige Skrevet 16. april 2015 #18 Del Skrevet 16. april 2015 At lammeskinn regulerer kroppsvarmen om sommeren er bare tull. Det er i hvertfall mi erfaring fra jobb(barnehage). Barna som har skinn i vogna er gjennomvåte når de våkner fra duppen sin, selv om de kun har tynt pledd over seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 16. april 2015 #19 Del Skrevet 16. april 2015 Min erfaring er at babyen ble mye mindre klam når hun fikk skinn oppi vogna i sommer, enn når hun lå uten skinnet... Ellers hadde vi dyne og bommulsteppe etter behov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hay Skrevet 16. april 2015 #20 Del Skrevet 16. april 2015 Jeg fikk baby i slutten av mai og hadde bare dyne i vognen Var dritvarmt den sommeren, lå bare i body som regel. Brukte lammeskinn i bunnen på litt kaldere dager + et ullteppe under dyna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå