MarianneE Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 Jeg skal lage pavlova til helga og ikke et vondt ord (virkelig ikke) om vaniljekrem og pisket fløte men hva annet er godt på? Fikk tips om kesam lime og pisket fløte oppå. Kanskje noen har flere forslag?
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 (endret) Kesam er en fersk-ost. Ikke putt den på en Pavlova. Ost har ingenting på marengs å gjøre. Men du kan forsøke deg på å bruke yoghurt og folde dette inn i krem som er pisket av fløte og litt melis. Endret 16. april 2015 av Tøytigern
MarianneE Skrevet 16. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2015 Jeg vet at kesam er ost, så jeg klødde meg litt i hodet.... 1
venus_ Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Hvorfor kan man ikke ha kesam på pavlova bare fordi det er en ost? Hvis du ikke vil gå for det kan jo du prøve på lemon curd i tillegg til krem.
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Hvorfor kan man ikke ha kesam på pavlova bare fordi det er en ost? Hvis du ikke vil gå for det kan jo du prøve på lemon curd i tillegg til krem. Fordi eggehviter, sukker og ost ikke er en høydare.
venus_ Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Lime-kesam på pavlova er en høydare, har du smakt det? Kan ikke man ha mascarpone på pavlova heller da mener du? 2
Ella1 Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Kandisert sitronskall Superenkelt å lage, både ser og smaker lekkert sammen med frukt og bær. 1
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Lime-kesam på pavlova er en høydare, har du smakt det? Kan ikke man ha mascarpone på pavlova heller da mener du? Nei.
venus_ Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Nei. Da går du glipp av noe. Hva med tiramisu, kan ikke man ha ost sammen med eggehvitene og sukkeret der heller? 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Nei. Det kan du jo mene som du vil om. Folk flest er uenige med deg. Pavlova med vaniljekrem har jeg aldri smakt, men det er jo en kjent sak at dette er den kipe "fattigmanns"versjonen av mascarponetopping. Til ts: lemon curd? Bare kremfløte? Sjokoladekrem? Du kan toppe pavlova med hva som helst. Bare husk at den settes sammen ved servering. Anonymous poster hash: 7387a...a42
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 Da går du glipp av noe. Hva med tiramisu, kan ikke man ha ost sammen med eggehvitene og sukkeret der heller? I en tiramisu benyttes savaiordi kjeks dynket i espressokaffe, brandy og marsala... Det benyttes ikke alkohol i en Pavlova. I en tiramisu pisker man også eggegulene inn i osten. I en Pavlova pisker man eggehviter og sukker. Den er en marengs med topping, som ikke skal ha en så kraftig ingrediens som proteinrik ost, da det er meningen å være en sukkerbombe. Osten vil ødelegge hele hensikten med å servere en Pavlova. Da får man heller servere en fromasj, når det er dette man vil ha. Mascarpone er en ingrediens i tiramisu. Kesam er ikke en ingrediens i en Pavlova.
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Det kan du jo mene som du vil om. Folk flest er uenige med deg. Pavlova med vaniljekrem har jeg aldri smakt, men det er jo en kjent sak at dette er den kipe "fattigmanns"versjonen av mascarponetopping. Til ts: lemon curd? Bare kremfløte? Sjokoladekrem? Du kan toppe pavlova med hva som helst. Bare husk at den settes sammen ved servering. Anonymous poster hash: 7387a...a42 Folk flest? Hvem da? Deg?
venus_ Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 I en tiramisu benyttes savaiordi kjeks dynket i espressokaffe, brandy og marsala... Det benyttes ikke alkohol i en Pavlova. I en tiramisu pisker man også eggegulene inn i osten. I en Pavlova pisker man eggehviter og sukker. Den er en marengs med topping, som ikke skal ha en så kraftig ingrediens som proteinrik ost, da det er meningen å være en sukkerbombe. Osten vil ødelegge hele hensikten med å servere en Pavlova. Da får man heller servere en fromasj, når det er dette man vil ha. Mascarpone er en ingrediens i tiramisu. Kesam er ikke en ingrediens i en Pavlova. Fyllet er en del av en pavlova, og der er ikke noe fasitsvar på hva som skal brukes. Altså kan man bruke ost om det er godt.
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #14 Skrevet 16. april 2015 Fyllet er en del av en pavlova, og der er ikke noe fasitsvar på hva som skal brukes. Altså kan man bruke ost om det er godt. Nå tøyser du fælt. Fyllet består tradisjonelt av eggekrem i midten av kaken, og man topper kaken med fløtekrem og bær. Ost har ingenting i en Pavlova å gjøre og fyllet er ikke "valgfritt" så lenge man legger det på marengs... Men du har selvsagt rett.
venus_ Skrevet 16. april 2015 #15 Skrevet 16. april 2015 Nå tøyser du fælt. Fyllet består tradisjonelt av eggekrem i midten av kaken, og man topper kaken med fløtekrem og bær. Ost har ingenting i en Pavlova å gjøre og fyllet er ikke "valgfritt" så lenge man legger det på marengs... Ok, da har vi nok svært forskjellig syn på den saken. Jeg er ikke en person som følger oppskrifter osv slavisk, foretrekker å spise de sammensetningene jeg selv synes er best. Men du har selvsagt rett. Sjæl.
MarianneE Skrevet 16. april 2015 Forfatter #16 Skrevet 16. april 2015 Dere småkrangler over kakefyll asså. Just saying.... 😉 3
Gjest Lille-pus Skrevet 16. april 2015 #17 Skrevet 16. april 2015 (endret) Jeg synes pavlova er aller best uten det übersøte 'dolokket' av marengs.... Marengs og jeg har aldri vært gode venner. Ekte tiramisu derimot er jeg veldig glad i Endret 16. april 2015 av Lille-pus
venus_ Skrevet 16. april 2015 #18 Skrevet 16. april 2015 Dere småkrangler over kakefyll asså. Just saying.... Jeg krangler over Tøytigerns bastanthet på hva andre kan ha på kaken sin
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #19 Skrevet 16. april 2015 Jeg synes pavlova er aller best uten det übersøte 'dolokket' av marengs.... Marengs og jeg har aldri vært gode venner. Ekte tiramisu derimot er jeg veldig glad i Hva blir egentlig pavlova uten marengs? Anonymous poster hash: 1c4c3...d0e 3
MarianneE Skrevet 16. april 2015 Forfatter #20 Skrevet 16. april 2015 Hva blir egentlig pavlova uten marengs?Anonymous poster hash: 1c4c3...d0e Krem og pynt.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå