Gjest seigemann Skrevet 16. april 2015 #1 Skrevet 16. april 2015 (endret) Har noen spørsmål. Jeg e «amatør» fotograf og har tatt en del bilder opp gjennom årene. Når jeg tar oppdrag for folk bruker jeg i snitt 10 timer både på å ta bildene + redigere de. Kunden får med 30 redigerte bilder + resten på en CD så de kan gjøre hva de vil med de. Hvor mye mener dere at jeg kan ta for et slikt oppdrag? Hva vil folk synes er en god pris? Krever jo en del tid og arbeid. Endret 16. april 2015 av seigemann
Kraula Skrevet 17. april 2015 #2 Skrevet 17. april 2015 Spørs på typen oppdrag, hvor flink/effektiv du er. Har du en portefølje?
Gjest seigemann Skrevet 20. april 2015 #3 Skrevet 20. april 2015 Spørs på typen oppdrag, hvor flink/effektiv du er. Har du en portefølje? Her en ett "oppdrag". Tok bilde av en jente, de fikk 30 ferdig redigerte bilder + resten på en cd. Brukte 1-1,5 time på fotografering + ca 8 timer redigering. Under ser du ett noen av bildene. 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 #4 Skrevet 20. april 2015 Du bruker litt vel mye tid på redigering da, men jeg krever 250kr/t. Ville sagt at 150kr/tid er en absolutt bunnotering. Velger sjøl å ha bildene litt lysere (folk som skal ha slikt på veggen har som regel hvite vegger - mindre kontrast).Anonymous poster hash: 465b5...d47
Gjest seigemann Skrevet 20. april 2015 #5 Skrevet 20. april 2015 Du bruker litt vel mye tid på redigering da, men jeg krever 250kr/t. Ville sagt at 150kr/tid er en absolutt bunnotering. Velger sjøl å ha bildene litt lysere (folk som skal ha slikt på veggen har som regel hvite vegger - mindre kontrast).Anonymous poster hash: 465b5...d47 Takk for tips og mening
Kraula Skrevet 20. april 2015 #6 Skrevet 20. april 2015 Jeg vil iallfall si at jeg synes du tar veldig fine portrettbilder! Nå har ikke jeg et barn da, men jeg ser for meg at dersom jeg skulle ha ønsket slike typer bilder så ville jeg vel kanskje betalt 1500-2500 for et oppdrag. Det er bare min mening da, uten at jeg har noe mer grunnlag for å si det enn hvemsomhelstpågaten.
snilla Skrevet 20. april 2015 #7 Skrevet 20. april 2015 Kjempefine bilder synes absolutt ikke du trenger være redd for å ta deg betalt! Hvis du har flere lignende fine bilder å vise til i porteføljen din, er jeg sikker på at mange er villige til å betale en del for både fotografering og redigering.
Gjest seigemann Skrevet 21. april 2015 #8 Skrevet 21. april 2015 Jeg vil iallfall si at jeg synes du tar veldig fine portrettbilder! Nå har ikke jeg et barn da, men jeg ser for meg at dersom jeg skulle ha ønsket slike typer bilder så ville jeg vel kanskje betalt 1500-2500 for et oppdrag. Det er bare min mening da, uten at jeg har noe mer grunnlag for å si det enn hvemsomhelstpågaten. Tusen takk for det, nå ble jeg glad :-)
Gjest seigemann Skrevet 21. april 2015 #9 Skrevet 21. april 2015 Kjempefine bilder synes absolutt ikke du trenger være redd for å ta deg betalt! Hvis du har flere lignende fine bilder å vise til i porteføljen din, er jeg sikker på at mange er villige til å betale en del for både fotografering og redigering. Tuusen takk for det!!! Nå ble jeg glad
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #10 Skrevet 21. april 2015 Ikke legg ut bilder på nett av andres barn!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 6598c...b28 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #11 Skrevet 21. april 2015 Synes du er kjempeflink og bildene viser hvor dyktig du er i det du gjør, så ta betalt etter det. Du bruker mye tid og energi, krefter så ta godt betalt for det.Anonymous poster hash: 97773...1bf 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2015 #12 Skrevet 21. april 2015 Ikke legg ut bilder på nett av andres barn!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 6598c...b28 Ofte når det gjelder slike fotoshoots så må foreldrene til barnet skrive under på en kontrakt der de blant annet spesifiserer om det er greit at fotografen bruker bildene selv, deriblant til å laste opp på nettet. Jeg regner selvfølgelig med at TS har gjort dette og fått tillatelse av foreldrene. Anonymous poster hash: 34689...f7e
Gjest seigemann Skrevet 21. april 2015 #13 Skrevet 21. april 2015 Ikke legg ut bilder på nett av andres barn!!!!!!!!! Anonymous poster hash: 6598c...b28 Det er søsteren min og har har fått full rett av min mot til å legge de ut. 2
Gjest seigemann Skrevet 21. april 2015 #14 Skrevet 21. april 2015 Synes du er kjempeflink og bildene viser hvor dyktig du er i det du gjør, så ta betalt etter det. Du bruker mye tid og energi, krefter så ta godt betalt for det.Anonymous poster hash: 97773...1bf Takk for det :-) kjekt for meg å høre andres meninger!
Gjest seigemann Skrevet 21. april 2015 #15 Skrevet 21. april 2015 Ofte når det gjelder slike fotoshoots så må foreldrene til barnet skrive under på en kontrakt der de blant annet spesifiserer om det er greit at fotografen bruker bildene selv, deriblant til å laste opp på nettet. Jeg regner selvfølgelig med at TS har gjort dette og fått tillatelse av foreldrene. Anonymous poster hash: 34689...f7e Ja, dette er min søster så jeg har selvfølgelig spurt både henne selv og moren min om lov til å legge de ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå