Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #1 Skrevet 23. august 2004 Scrabble er et genialt spill. Men noen ganger står man fast, særlig når det gjelder å få brukt de mest poenginnbringende bokstavene på en ordentlig måte. Eller man trenger argumentasjon for innføring av nye, hittil ukjente ord for de andre deltakerne. Da er denne tråden svaret. Her håper vi (undertegnede, på vegne av vanvittig mange) at du legger inn nye Scrabbleord og forklaring/argumentasjon som gjør ordet til en naturlig del av ethvert spill. For eksempel: Trøffelhelt - egentlig selvforklarende... Eplekødd - skjellsord blant dem som ikke banner til daglig Afirefaen - en helt vanlig jævel (et alternativ til eplekødd) Og husk: Jo flere som bidrar, desto flere svar får vi!
virre Skrevet 23. august 2004 #2 Skrevet 23. august 2004 Å steike! Skumle saker å spille scrabble med deg, ser jeg Her i gården er man så konvensjonelle at vi har satt som krav at det skal stå i en alminnelig ordbok. Men - dette kan jo kanskje bli et appendix til den ordboka vi har? Kommer bare på ett i farta: Orddelingsmonsteret - Sier seg kanskje selv, men det er det dyret som på kort tid har fått hele Norges befolkning til å tro at eplekake skrives eple kake. (Også kjent som Windows' retteprogram...) :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #3 Skrevet 23. august 2004 Orddelingsmonsteret (Også kjent som Windows' retteprogram...) :evil: Du mener Windows rette program?
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2004 #5 Skrevet 23. august 2004 Orddeling er tydeligvis vanskelig for noen. Jeg for min del liker fortsatt lammelår bedre enn lamme lår, og jeg synes det er en vesentlig forskjell mellom redaktørpult på kontoret og redaktør pult på kontoret. Pulefart blir forresten alltid godkjent hos oss.
virre Skrevet 24. august 2004 #6 Skrevet 24. august 2004 Ikke start meg når det gjelder ord deling... :evil: Du som tydeligvis har scrabble-peiling kan kanskje svare på om det heter duppeditt eller dippedutt. Det er et diskusjonstema. Og særlig siden u'en har flere poeng... Lett å bygge fra den grunnleggende "ed"... Rusefyr er selvfølgelig en narkoman. Måles pulefart i sekundmeter?
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #7 Skrevet 24. august 2004 Det heter duppeditt, men hvis du sitter på mange u'er bør du argumentere for at det på nynorsk like gjerne kan hete duppedutt. Rusefyr er forresten også en ålefisker, hankjønn. Rusekjerring er derimot først og fremst en kvinnelig sjåfør som er litt usikker i lyskryss og ved bakkestart... Pulefart måles i lyd pr. minutt...
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2004 #9 Skrevet 24. august 2004 Lett ord å forklare. Løknapping også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå