Gå til innhold

Feit mage, hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 161 cm, og veier 63kg. Har veldig stor mage med mye fett rundt.

Har i grunnen ALLTID hatt mye ekstra på magen, og selv som barn hadde jeg det, uansett om jeg var tynn ellers. Jeg har vært nede i 47kg for noen år tilbake, og magen var aldri flat da heller. Noen der ute som kan gi meg noen tips på HVORDAN jeg kan få den vekk? Hva jeg evt bør spise og trene? Har skikkelig komplekser. Vil ned 10kg.....

Er det slik at noen bare alltid vil ha det magefettet? Håper noen kan svare meg på dette.

Anonymous poster hash: 0339e...7fd
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Til info, det er helt normalt at kvinner har fett rundt magen. Sikkert ikke det du ønsker å høre men en flat mage uten fett er faktisk noe som kommer av trening, kosthold, eller å sulte seg. Noen kvinner er også sånn fra naturens siden. I dag er trenden en unaturlig flat mage hos kvinner.

Post et bilde av magen din, eller en bilde av noen som ser tilnærmet lik ut, da blir det lettere for oss å forstå hva du mener.

Skrevet

Har du eplefasong? :) At fettet legger seg på magen, men tynne bein og armer? Det kan også være en grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan leggger jeg inn bilde ? TS

Anonymous poster hash: f5d68...8c0
AnonymBruker
Skrevet

Har du eplefasong? :) At fettet legger seg på magen, men tynne bein og armer? Det kan også være en grunn.

Vet faktisk ikke om jeg har det :( Vil ikke si jeg har tynne ben og armer nei. Bare legger seg ekstra mye på magen føler jeg..

AnonymBruker
Skrevet

Til info, det er helt normalt at kvinner har fett rundt magen. Sikkert ikke det du ønsker å høre men en flat mage uten fett er faktisk noe som kommer av trening, kosthold, eller å sulte seg. Noen kvinner er også sånn fra naturens siden. I dag er trenden en unaturlig flat mage hos kvinner.

Post et bilde av magen din, eller en bilde av noen som ser tilnærmet lik ut, da blir det lettere for oss å forstå hva du mener.

Ja planlegger å starte å trene igjen (Mister fort motivasjonen desverre). Kostholdet mitt er egentlig ganske så greit vil jeg påstå... Vet ikke hvordan man poster bilde her...

Skrevet

Ja planlegger å starte å trene igjen (Mister fort motivasjonen desverre). Kostholdet mitt er egentlig ganske så greit vil jeg påstå... Vet ikke hvordan man poster bilde her... Anonymous poster hash: f5d68...8c0

Trykk "Bruk full editor" nederst ved siden av "Post" når du skriver et innlegg. Finn bildet du har lagret og velg det, og så må du også huske å trykke "Legg ved fil" før du poster for at bildet skal komme med. :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke trener, kan jeg tenker meg at det ligger der. Å bevege seg er viktig for helheten i figuren.

Start med å gå raske turer f.eks 1/2-1 time tja ca hver dag hvis du har tid, så kan du begynne å løpe, f.eks 2-3 ganger i uka og ta styrkeøvelser ( trenger ikke være medlem av noe senter, jeg tar øvelser hjemme, finnes mange øvesler på youtube, du kan bruke noe lette manualer f.eks )

Da tror jeg etterhvert du vil merke at du får mindre mage og mer midje, at kroppen tilpasser seg mer når du beveger deg regelmessig.

Anonymous poster hash: 3c093...9e4
AnonymBruker
Skrevet

Her er bilde av magen. TS

post-37809-0-25512700-1429138784_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

post-37809-0-45486900-1429138924_thumb.j

AnonymBruker
Skrevet

Har trent tidligere også, men fettet sitter jo bomfast. Kan også nevnes at jeg har gått gravid for noen år tilbake. Takk for tips! Tar gjerne i mot flere :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Oh boy... Jenter som operer på sine kjønn, kvinner som føler de er tjukke når de ser helt normale ut... Hva er det for helvete vi lever i?

TS, du har en utrolig fin og vakker, normal mage. Det er viktig å ha litt fett på kroppen. For lite fører til tidligere demens, blant annet, har det vist seg. I tillegg til at kreft og en rekke andre sykdommer har lettere for å feste seg.

Det er viktigere å være i form enn å se slank ut.

Vær stolt! For du har jobbet hardt for å nå dit der du er. Og det skal ingen kimse av!

Ingenting i veien med magen din, den er vakker :)

Anonymous poster hash: b5d01...e24
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er det veldig stor mage? Og det er der "ekstra mye" har lagt seg? I så fall har du ikke 10 kg fett å ta av, kjære deg. Du har en flott, normal kropp. Tren for å vedlikeholde denne. :) Det ser ikke ut til at du bør ta av deg noe særlig.

Anonymous poster hash: 02e18...9aa
  • Liker 11
Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Jeg er en jente på 161 cm, og veier 63kg. Har veldig stor mage med mye fett rundt.Har i grunnen ALLTID hatt mye ekstra på magen, og selv som barn hadde jeg det, uansett om jeg var tynn ellers. Jeg har vært nede i 47kg for noen år tilbake, og magen var aldri flat da heller. Noen der ute som kan gi meg noen tips på HVORDAN jeg kan få den vekk? Hva jeg evt bør spise og trene? Har skikkelig komplekser. Vil ned 10kg.....Er det slik at noen bare alltid vil ha det magefettet? Håper noen kan svare meg på dette. Anonymous poster hash: 0339e...7fd

Du skal iallefall ikke ned i vekt. Det du mangler for å oppnå det du ønsker er muskler. Med et godt og rent kosthold med masse proteiner, fett og komplekse karbohydrater og NOK kalorier(ikke under 1500 kcal på treningsfrie dager og legg deg på 2000 kcal dagene du trener) og 3 solide økter med hard styrke med fullkroppsprogram så vil du merke forskjell innen 6 uker. Du er såpass slank at du bare trenger muskler for å oppnå en mer definert kropp.

PS les denne http://fitnessbloggen.no/styrketrening-for-nybegynnere/

Endret av Runforit
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oi.. Hadde virkelig ikke forventet slike svar.. Kjente jeg ble motivert til å jobbe videre med dette! Og takk for fine tilbakemeldinger :) Føler overhodet ikke det slik selv desverre, har ekstremt komplekser for magen min......

Har veldig liten kunnskap om trening, men prøver meg frem.. Føler jeg ikke klarer å yte nok på trening, for jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre...

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har veldig stor mage med mye fett rundt.

Anonymous poster hash: 0339e...7fd

Dette sitter i hodet ditt. Du har IKKE veldig stor mage med mye fett rundt.

Anonymous poster hash: 6c107...14d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oh boy... Jenter som operer på sine kjønn, kvinner som føler de er tjukke når de ser helt normale ut... Hva er det for helvete vi lever i?

TS, du har en utrolig fin og vakker, normal mage. Det er viktig å ha litt fett på kroppen. For lite fører til tidligere demens, blant annet, har det vist seg. I tillegg til at kreft og en rekke andre sykdommer har lettere for å feste seg.

Det er viktigere å være i form enn å se slank ut.

Vær stolt! For du har jobbet hardt for å nå dit der du er. Og det skal ingen kimse av!

Ingenting i veien med magen din, den er vakker :)

Anonymous poster hash: b5d01...e24

Nå er det slik, ihvertfall for meg, at "normal" er ikke bra nok. Jeg er en del tynnere enn dette. Men er fremdeles ikke fornøyd. Jeg vil ha en flat mage med litt markerte muskler. Bare fordi jeg ønsker å se bedre ut, sier du at det er et helvete vi lever i? Merkelig utsagn synes nå jeg.. Så klart ønsker man jo å forbedre seg. Ikke bare utsendemessig.

Anonymous poster hash: 4f1d1...b9d

AnonymBruker
Skrevet

Flott mage :) du har ikke for mye! Helt normal :)

Anonymous poster hash: f9c6c...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...