AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jeg ønsker å gå ned 10-15 kg fett, gjerne ved hjelp av ketose. Jeg er ei jente på 24 år, men en hvileforbrenning på 1200-1300 kcal. Trener tre ganger pr uke (ca 30 minutter cardio, pluss 30-60 minutter styrke). Men usikker på hvor mye jeg kan trene ved siden av dietten. Hvor mye kan jeg forvente å gå ned? PT hevder å ha gått ned 7 kg første uke.. Og hvor lenge må jeg gå på denne dietten, og hvordan skal jeg trene/spise for ikke å gå opp i fett etter diett? Håper noen kan prøve å svare meg Anonymous poster hash: a6d55...229
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Hvorfor må du vite dette på forhånd? Du går ned det du går ned på den tiden du bruker. Hvis du går tilbake til gamle vaner, så vil du gå opp igjen i vekt. Hvis du gikk opp i vekt av et kosthold før, så er det vel ganske naturlig at du går opp i vekt igjen hvis du går tilbake til det kostholdet... Det kan være tungt å trene de første ukene fordi kroppen trenger tid til å omsette fett like effektivt som den omsatte sukker før. Men hvis du holder ut, så blir det bedre. Beina mine føltes som om jeg gikk med femkilos lodd på dem. Plutselig en dag merket jeg at det gikk over og jeg følte meg lett som en fjær. Anonymous poster hash: 19129...2d0 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #3 Skrevet 16. april 2015 Hvorfor må du vite dette på forhånd? Du går ned det du går ned på den tiden du bruker. Hvis du går tilbake til gamle vaner, så vil du gå opp igjen i vekt. Hvis du gikk opp i vekt av et kosthold før, så er det vel ganske naturlig at du går opp i vekt igjen hvis du går tilbake til det kostholdet... Det kan være tungt å trene de første ukene fordi kroppen trenger tid til å omsette fett like effektivt som den omsatte sukker før. Men hvis du holder ut, så blir det bedre. Beina mine føltes som om jeg gikk med femkilos lodd på dem. Plutselig en dag merket jeg at det gikk over og jeg følte meg lett som en fjær.Anonymous poster hash: 19129...2d0 Det er rart - trodde det handler om kcal inn/ut? Hvorfor legger jeg på mer fett, hvis jeg ikke spiser mer enn jeg forbrenner (etter endt diett). Tenker å begynne med karbo igjen da gradvis.. Hvor lavt burde jeg ligge med karohydrater, 15g? Takk for svar. Anonymous poster hash: a6d55...229
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Det er rart - trodde det handler om kcal inn/ut? Hvorfor legger jeg på mer fett, hvis jeg ikke spiser mer enn jeg forbrenner (etter endt diett). Tenker å begynne med karbo igjen da gradvis.. Hvor lavt burde jeg ligge med karohydrater, 15g? Takk for svar.Anonymous poster hash: a6d55...229 Hvis du ikke spiser mer enn du forbrenner så legger du ikke på deg. Problemet er at det er ikke så enkelt som lavkaloriteoretikerne skal ha det til. Det er ikke sånn at forbruket ditt er konstant fra dag til dag, eller at du kan regne ut forbruket ditt til nærmeste 100 kcal. Det er til og med slik at hva vi spiser og hvor mye vi spiser påvirker hvor mye vi bruker. Kroppen kan senke temperaturen for å spare energi, øke temperaturen for å bruke mer energi, gjøre deg slapp for å spare energi, gjøre deg rastløs for å bruke mer energi for eksempel. Og hadde det vært så enkelt at det er bare å spise mindre og trene mer så hadde vi ikke hatt en overvektsepidemi. Alle vet vel at det er "bare" å spise mindre og trene mer, men likevel sliter folk med å gjøre det. Fordi man spiser FEIL mat som gjør at man spiser for mye mat og som gjør at man blir slapp. En ond, ond sirkel. Se denne videoen: Greia med lavkarbo er at du skal spise sunt i samspill med kroppen og ikke jobbe imot den. Spis naturlige råvarer og kutt ut de verste karbokildene. Hvor mye du må kutte ut spørs på din kropp og hva du kan leve med. For det viktigste er at du finner noe DU kan leve med. Det er DU som må leve med kostholdet, ikke jeg, ikke naboen din, ikke søstera di. Den beste dietten er den dietten du klarer å følge... Her er en kjapp innledning til LCHF. Ett viktig tips du kanskje ikke har fått: ikke vær redd for fett i maten. Energien på komme fra et sted når du kutter ut karbohydrater. En tommelfingerregel er lite karbohydrater, nok proteiner og så fyller du på med fett til du blir mett. Noen går ned i vekt med letthet på 100g karbohydrater og noen må så lavt som tilnærmet 0g karbohydrater for å gå ned i vekt. Jeg tilhører siste gruppa. Jeg er kraftig insulinresistent. Hvis jeg spiser karbohydrater har jeg normalt blodsukker, men skyhøye verdier av insulin. Og dette insulinet gjør det umulig for meg å gå ned i vekt hvis jeg ikke samtidig sulter meg. Men det går jo ikke i lengden... Da tærer man på muskler og organer og når man begynner å spise igjen så legger man på seg alt igjen og litt til. Been there, done that. Jeg skulle ønske at jeg aldri hadde hørt om Grete Roede, Vektklubben og den jævelskapen der. For det funker dårlig på oss som er overvektige. De aller fleste overvektige er overvektige ford de tåler karbohydrater dårlig. Anonymous poster hash: 19129...2d0 3
Gjest Runforit Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Jeg ønsker å gå ned 10-15 kg fett, gjerne ved hjelp av ketose. Jeg er ei jente på 24 år, men en hvileforbrenning på 1200-1300 kcal. Trener tre ganger pr uke (ca 30 minutter cardio, pluss 30-60 minutter styrke). Men usikker på hvor mye jeg kan trene ved siden av dietten. Hvor mye kan jeg forvente å gå ned? PT hevder å ha gått ned 7 kg første uke.. Og hvor lenge må jeg gå på denne dietten, og hvordan skal jeg trene/spise for ikke å gå opp i fett etter diett? Håper noen kan prøve å svare meg Anonymous poster hash: a6d55...229 7 kg på 1 uke??? Hvor mye veier du?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Nå passer ketose dietten best, til de som er kraftig overvektige. Ikke de som bare skal ned 10 kg. Og det er stor forskjell på hvor mye man går ned. Jeg har selv prøvd ketose dietten, var da 30 kg overvektig, gikk ned 2 kg første uken. Jeg gjorde alt rett, og var i ketose hele tiden. Etter det så gikk jeg opp nøyaktig 400 g, hver uke. Og jeg ble veldig syk. Hadde ikke energi til noe. De fleste som går på ketose dietten, trener ikke hardt ved siden av, og vanskeligst blir utholdenhets trening. For man har jo ikke noe karbohydrater og gå på. Dette er faktisk en ekstrem diett, og at en personlig trener anbefaler noe sånt, synes jeg er rart. Det beste er jo sunn mat og trening. Og du må gjerne kutte ned på karbohydrater, de fleste får i seg for mye av det. Men å kutte det ut, er ikke bra. Anonymous poster hash: 71b67...165 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 7 kg på 1 uke??? Hvor mye veier du? Han sa så... Jeg veier ca 65.Anonymous poster hash: a6d55...229
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Du er 65 kilo og skal ned 15 kilo fett ? Hvor skal du ta de fra ? Eller mente du 165 ? Hvis ikke, er du på bærtur. Anonymous poster hash: 67064...65d
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Jeg gikk på det en stund fordi jeg måtte rekke en innveiing i en idrett jeg driver med. Jeg veier mindre enn deg og gikk ned 2,5 kg den første uka. Dette var jo kun vannvekt, da kroppen ikke leger bandt opp vann. Jeg gikk vel ikke på det lenge nok til ar kroppen skulle stabiliseres, men da jeg holdt på så hadde jeg på ingen måte nok krefter til å trene. Sikker på at du ikke går ned i vekt fordi du bygger muskler? Anonymous poster hash: 5b677...1e7
Gjest Runforit Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Han sa så... Jeg veier ca 65.Anonymous poster hash: a6d55...229 What? Har han laget PT diplomet selv? Du er normalvektig. 7 kg ned på en uke er jo helt banalt. Du burde sparke PT asap for han er jo helt på bærtur. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 En venninne gikk ned 6-7 kilo på fem uker da hun startet med lavkarbo. Vet ikke om hun var i ketose siden det ikke var et strikt regime overfor karbohydrater. Jeg gikk ned 3,5 kg. på ti dager, av de regner jeg med at to kilo var vann. Dette er bare eksempler. Anonymous poster hash: 017b4...581
Gjest Wei Wei Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 En venninne gikk ned 6-7 kilo på fem uker da hun startet med lavkarbo. Vet ikke om hun var i ketose siden det ikke var et strikt regime overfor karbohydrater. Jeg gikk ned 3,5 kg. på ti dager, av de regner jeg med at to kilo var vann. Dette er bare eksempler. Anonymous poster hash: 017b4...581 Veide dere også 65 kg i starten?
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Du er 65 kilo og skal ned 15 kilo fett ? Hvor skal du ta de fra ? Eller mente du 165 ? Hvis ikke, er du på bærtur. Anonymous poster hash: 67064...65d kroppen min består av 22 kg fett... Anonymous poster hash: a6d55...229
Gjest Runforit Skrevet 16. april 2015 #14 Skrevet 16. april 2015 kroppen min består av 22 kg fett... Anonymous poster hash: a6d55...229 Tviler jeg sterkt på.... 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #15 Skrevet 16. april 2015 Tviler jeg sterkt på.... Hvorfor? Har tatt en test som sier det..Anonymous poster hash: a6d55...229
Gjest crem Skrevet 17. april 2015 #16 Skrevet 17. april 2015 Hvorfor? Har tatt en test som sier det..Anonymous poster hash: a6d55...229 22 kg eller 22 % ?
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #17 Skrevet 17. april 2015 Veide dere også 65 kg i starten? Venninnen min er 157 cm høy og spinkel og hun veide rundt 67 kg. Jeg er 160 og veide 73 kg. Men å gå ned tre kilo på ti dager er innenfor normalen når de to første kiloene er vann. Venninnen min brukte fem uker på å gå ned 6 kilo. Anonymous poster hash: 017b4...581
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #18 Skrevet 17. april 2015 Jeg brukte også rundt 5 uker pluss minus på å gå ned 6 kg, inkludert vannvekt. Det er jo rundt regna litt under en kilo i uken og er da ikke uvanlig hvis man er svært overvektig? Nå er jeg tilbake på lavkarbo/ketose og er i ferd med å slippe vannvekten, blir vel en 1-2 kg på den første uken og så får vi vel se:) Synes det høres rart ut at du veier 65 kg og blir satt på ketosediett, at du mener du skal ned 15 kg og at du har tatt en kontroll (in body scan eller?) som sier at du har 22 KILO fett. Du er da langt innenfor normalvektig og det høres ikke spesielt bra ut for deg hverken fysisk eller psykisk å gå ned 15 kilo. 50 kilo, da bør du være ganske lav? Jeg er 165 høy og når jeg veide 75 kg (spilte fotball 6 dager i uken og var i veldig god form) var jeg absolutt slank og så veltrent ut. Alle er forskjellige, men det høres utrolig magert ut TS. Synes du bør ta en tur til legen din før du gjør alvor ut av dette. Forhåpentligvis vil vedkommende fortelle deg at dette ikke er holdbart. Anonymous poster hash: e70a0...c3d
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #19 Skrevet 17. april 2015 Jeg skal ikke blande meg inn i ketosediskusjonen, jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg om dette, men jeg ser at mange reagerer på at trådstarter sier at hun har 22 kg fett. 22 kg fett på en kropp som veier 65 kg tilsvarer en fettprosent på 33-34. Det er dessverre ikke så uvanlig, og jeg er innenfor samme kategori selv. (Mine tall er 61 kg, BMI 22, fettprosent på 31, 18 kg fettmasse) Anonymous poster hash: 5e4c4...e55
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #20 Skrevet 17. april 2015 22 kg eller 22 % ? 22 kg (34%).Anonymous poster hash: a6d55...229
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå