Gå til innhold

Angst før date - Hjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Jeg skal på date neste uke. Kjenner at jeg har litt angst allerede nå. Grunnen til det er at jeg ikke lenger vet hva jeg bør si eller ikke si. Bør jeg holde meg til smalltalk og snakke veldig lite om meg selv? Mtp de andre datene jeg har vært på, virker det som det å være seg selv slår feil. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Kan noen være snill og komme med fornuftige råd? Tusen takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det å være deg selv slår feil, bør du vurdere om du kanskje bør endre noe ved deg selv før du treffer noen flere.. ;)

Skrevet (endret)

Lag en liten liste med ulike tema og spørsmål du kan bruke,(ikke at du skal ta listen med på date altså;) men bare lag en for deg selv som du kan se på før daten).

Jeg synes personlig at man på første date bør holde en lett tone,med "ufarlige" tema som f.eks.musikk, uteliv,ferier og reiser,utdanning,jobb,trening,hobbyer,filmer,tv-serier osv...Jeg unngår konsekvent å snakke om altfor alvorlige og triste tema.

Har vært på noen førstedater der han har lagt ut om avdøde foreldre,slemme ekser og psykiske problemer.Det er greit nok så lenge man ikke prater om det så lenge,men personlig tar jeg aldri opp slike triste ting så tidlig.Noen har også gått rett på sak og spurt hvor mange barn jeg vil ha,antall tidligere kjærester o.lign.Det blir også litt feil å ta opp så tidlig,slik jeg ser det.

Endret av Sandie
AnonymBruker
Skrevet

Øv deg på å være mer spontan, ellers vil du måtte gå gjennom den samme prosessen hele tiden.

Anonymous poster hash: 5ceac...d5f

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Lag en liten liste med ulike tema og spørsmål du kan bruke,(ikke at du skal ta listen med på date altså;) men bare lag en for deg selv som du kan se på før daten).

Jeg synes personlig at man på første date bør holde en lett tone,med "ufarlige" tema som f.eks.musikk, uteliv,ferier og reiser,utdanning,jobb,trening,hobbyer,filmer,tv-serier osv...Jeg unngår konsekvent å snakke om altfor alvorlige og triste tema.

Har vært på noen førstedater der han har lagt ut om avdøde foreldre,slemme ekser og psykiske problemer.Det er greit nok så lenge man ikke prater om det så lenge,men personlig tar jeg aldri opp slike triste ting så tidlig.Noen har også gått rett på sak og spurt hvor mange barn jeg vil ha,antall tidligere kjærester o.lign.Det blir også litt feil å ta opp så tidlig,slik jeg ser det.

Takk for et meget fornuftig svar, Sandie! Helt enig med deg. Det er det jeg har gjort fram til nå men det har hendt at jeg har fått andre typer spørsmål. Det jeg har tenkt å gjøre framover er å snakke minst mulig og smile mye/flørte.

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Øv deg på å være mer spontan, ellers vil du måtte gå gjennom den samme prosessen hele tiden.Anonymous poster hash: 5ceac...d5f

Jeg er alltid spontan på en date. Mannfolk liker ikke spontane damer.

Skrevet

Takk for et meget fornuftig svar, Sandie! Helt enig med deg. Det er det jeg har gjort fram til nå men det har hendt at jeg har fått andre typer spørsmål. Det jeg har tenkt å gjøre framover er å snakke minst mulig og smile mye/flørte.

Ja,lurt å holde tonen litt "overfladisk" i starten.Flørte litt og fokusere på å ha det moro.Da blir ikke forventningspresset på første date så stort :) Får du veldig personlige spørsmål kan du jo bare spørre hvorfor de spør om det,og si du synes det blir for tidlig å snakke om.

Skrevet

Jeg er alltid spontan på en date. Mannfolk liker ikke spontane damer.

Å joda. Du har bare datet feil menn.

Du virker egentlig som en interessant person AnonGangerTo, så jeg lurer litt på, hva slags mannfolk du egentlig har vært på date med.

Hvordan fant du disse mennene og hva var det med dem som gjorde at du valgte akkurat dem?

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Å joda. Du har bare datet feil menn.

Du virker egentlig som en interessant person AnonGangerTo, så jeg lurer litt på, hva slags mannfolk du egentlig har vært på date med.

Hvordan fant du disse mennene og hva var det med dem som gjorde at du valgte akkurat dem?

Åpenbart at jeg har datet feil menn.

Tusen hjertelig takk for komplimenten, Uredd! Du har rett i at jeg er en interessant person med allsidige interesser, m.fl.

Resten av svarene får du på PM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...