AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jo, altså... Nå har jeg googlet, og scrollet meg nedover drøssevis av forum der mennesker har spurt om hva andre mener om det å gifte seg i hemmelighet/ gifte seg i hemmelighet for så å ha fest senere. Og der var det mye negativitet gitt! Er ikke det brudeparets rett? Det er da DE som skal gifte seg. Jeg har vært i bryllup med fest rett etterpå, og en bryllupsfest med middag osv da brudeparet hadde giftet seg tidligere. Begge parene hadde flotte feiringer. Hva mener du? Om jeg noen gang i fremtiden gifter meg, blir det nok akkurat som dette. Bare meg og kjæresten, og en herlig fest senere. Hva mener du?Anonymous poster hash: aab7e...fab 3
Gjest O.G. Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Jeg har selv blitt irritert hvis jeg ikke hørte noe om bryllupet på forhånd men så annonserer de det på Facebook i etterkant. Da er det jo tydelig at de vil ha oppmerksomhet i anledning dagen alikevel da.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Jeg har selv blitt irritert hvis jeg ikke hørte noe om bryllupet på forhånd men så annonserer de det på Facebook i etterkant. Da er det jo tydelig at de vil ha oppmerksomhet i anledning dagen alikevel da. Det er sant. Jeg hadde blitt overrasket om søsteren min hadde annonsert på facebook først, uten å fortelle det personlig. Men sint, nei... Det blir vel også noe annet å publisere giftemål på facebook, enn å invitere til fest med tekst ala "hei, den 22.03.14 giftet vi oss bla bla bla".Anonymous poster hash: 5d026...dcf
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Jeg har selv blitt irritert hvis jeg ikke hørte noe om bryllupet på forhånd men så annonserer de det på Facebook i etterkant. Da er det jo tydelig at de vil ha oppmerksomhet i anledning dagen alikevel da. Man kan jo legge det ut på Facebook i etterkant bare for å informere om at man har giftet seg uten at man ønsker mye oppmerksomhet av den grunn. Det blir liksom samme greia som en annonsering i lokalavisa. Vi giftet oss i stillhet fordi vi ikke ønsket masse tilskuere til noe som for oss var en følelsesmessig stor greie.Anonymous poster hash: 564cf...a86 14
Gjest Sunhands Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Jeg har selv blitt irritert hvis jeg ikke hørte noe om bryllupet på forhånd men så annonserer de det på Facebook i etterkant. Da er det jo tydelig at de vil ha oppmerksomhet i anledning dagen alikevel da. Men er det så merkelig? Man er vel ikke gift i hemmelighet, men holder bryllupsfest i hemmelighet?
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Men er det så merkelig? Man er vel ikke gift i hemmelighet, men holder bryllupsfest i hemmelighet? Nei, for folk må jo ha seg litt oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #7 Skrevet 16. april 2015 Men er det så merkelig? Man er vel ikke gift i hemmelighet, men holder bryllupsfest i hemmelighet? Enig! Det er da for å opplyse om at de nå er gift og at det har skjedd en forandring i sivilstatus. Handler da ikke om å få oppmerksomhet ala "se på meg se på oss! Vi er gift!!! Seeeee på oss!!!" Men greit at de fleste vet om det da det ikke er meningen at ekteskapet i seg selv skal være en hemmlighet. Man gidder da ikke ringe hvert eneste menneske man kjenner for å opplyse om at "hey vi har giftet oss"...Anonymous poster hash: 2efe0...9d7 7
Gjest HeiHade Skrevet 16. april 2015 #8 Skrevet 16. april 2015 Jeg har selv blitt irritert hvis jeg ikke hørte noe om bryllupet på forhånd men så annonserer de det på Facebook i etterkant. Da er det jo tydelig at de vil ha oppmerksomhet i anledning dagen alikevel da. Irritert? Virkelig? Det er da vel helt innafor å ønske et privat bryllup men likevel dele med verden at de er blitt gift? 17
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Irritert? Virkelig? Det er da vel helt innafor å ønske et privat bryllup men likevel dele med verden at de er blitt gift? Egentlig ikke.
Gjest Magdalene Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Vi giftet oss i all hemmelighet, ingen sure miner, men bare gratulasjoner fra de rundt oss 😊 3
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Hvorfor? Hvorfor ikke? Vil ikke folk ha oppmerksomhet i anledning bryllupet kan de gi fanden i å skrive noe om det på Facebook også.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #14 Skrevet 16. april 2015 Egentlig ikke. Javel, så hva mener du man skal gjøre hvis man ønsker å ha et privat bryllup? Leve i hemmelighet som mann og kone livet ut for å ikke fremstå som oppmerksomhetssyke? Du er klar over at bryllup og ekteskap ikke er det samme? Man ønsker kanskje et privat bryllup samtidig som man ønsker at folk vet at man er gift og skal leve sammen resten av livet som ektefolk. Men for deg er det da mye mer naturlig at man sitter i en vennemiddag helt til noen plutselig kommenterer noe ala "dere har jo vært kjærester i over ti år nå! Tenkt på å gifte dere?" Også skal du liksom svare "æh...vi giftet oss for 6 år siden vi...vi har bare ikke sagt noe fordi ingen har spurt"...?! Hallo. Da får du heller være ærlige med deg selv og de rundt deg; du blir irritert fordi DU blir snytt for en fest. DU har lyst på god mat, fest og alt som hører til og setter dermed dine egne behov foran selve brudeparet når du faktisk irriterer deg over at noen annonserer det i ettertid. Anonymous poster hash: 2efe0...9d7 14
Gjest Magdalene Skrevet 16. april 2015 #15 Skrevet 16. april 2015 Vil ikke folk ha oppmerksomhet i anledning bryllupet kan de gi fanden i å skrive noe om det på Facebook også. Det er vel ikke at man ikke vil ha oppmerksomhet i forbindelse med at de har giftet seg, men at man (vi hvertfall) ønsker og syns at selve giftemålet er så privat og intimt at man ikke vil dele det øyeblikket med så mange andre. Når du blir irritert for noe slikt vil jeg si det virker som du har litt problemer med deg selv. Hva er det å irritere seg over? 4
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2015 #16 Skrevet 16. april 2015 Jeg gir ingen oppmerksomhet bare, i praksis betyr det at jeg ikke gratulerer. Ikke verre enn det.
Gjest Magdalene Skrevet 16. april 2015 #17 Skrevet 16. april 2015 Jeg gir ingen oppmerksomhet bare, i praksis betyr det at jeg ikke gratulerer. Ikke verre enn det. Dette sier vel mer om deg enn de som har giftet seg. 17
Gjest O.G. Skrevet 16. april 2015 #18 Skrevet 16. april 2015 Dette sier vel mer om deg enn de som har giftet seg. Hjelpes.
Zzyzx Skrevet 16. april 2015 #19 Skrevet 16. april 2015 Vi skal ha et privat bryllup. Vi kommer til å skifte sivilstatus på FB som eneste "annonsering". Vi har informert de nærmeste om at vi skal gifte oss, og gitt beskjed om at vi ikke ønsker verken oppmerksomhet eller gaver. Så kan folk egentlig synes hva de vil om det, vi gifter oss ikke for at andre skal få noe ut av det. Selv blir jeg jo bare glad på de nygiftes vegne når jeg ser en sånn oppdatering, og stort sett glad for at jeg slapp å forholde meg til et bryllup. 4
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #20 Skrevet 16. april 2015 Hjelpes. Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet mitt Anonymous poster hash: 2efe0...9d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå