AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Har du noen tips du vil dele? Jeg er ganske ekstrem på akkurat dette. Sitter nesten konstant med en finger i munn, og biter relativt langt ned. Noen ganger blir det så vondt at jeg må bruke plaster. Jeg blir helt matt av meg selv. Det hjelper ikke med go´negl, bruke neglelakk eller tenke på hvor mange bakterier jeg får i meg.. Anonymous poster hash: bc977...599
peppermyntete Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Jeg tror jeg var rundt 12 når jeg bare bestemte meg for at det skal jeg slutte med. Og så gjorde jeg det. Men jeg vet ikke, bit på noe annet (mykt)? Tyggegummi?
Pinkee Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Misunnelse og neglefil Spiste mer negler enn mat, men ble til slutt så misunnelig på alle med negler, at jeg bestemte meg for å slutte!! Beveget meg aldri en millimeter uten neglefil, følte jeg det var noe på neglene det gikk an å bite i, så filte jeg i stedet. Det tok lang tid, men jeg klarte det til slutt.
Bazinga! Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Jeg bet også negler i noen år. En dag bestemte jeg meg bare for å slutte, og fant motivasjon i se hvor mye neglene vokste etterhvert. Prøvde å slutte flere ganger tidligere, så vet ikke hvorfor jeg fikk det til sist gang.
Minya Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Bli skikkelig sjuk i to uker i strekk like etter et kjipt samboerbrudd og ikke ha ork til å bite. Sånn sluttet jeg. Ikke at jeg anbefaler det, men det var faktisk slik jeg sluttet. Var dausjuk i tillegg til å være noe deprimert etter et skikkelig tøft brudd, så midt i sjukdommen stoppet liksom neglebitingen av seg selv.
Sølvrosen Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Jeg kan ikke skryte på meg å ha noen endelig løsning, siden jeg fortsatt biter litt, men dette er måten jeg har klart å nesten stoppe. 1. Aldri bite mens noen ser det. Det er fryktelig flaut å sitte å bite negler. Det er ekkelt. Folk som ser det vil føle avsky eller le av meg. Ved å tenke dette fikk jeg litt våpen til å sloss mot trengen til å bite blant folk. Som tenåring var det (jeg trodde) andre mente viktig. 2. Ha fine glatte negler hele tiden. Jeg kjenner ekstra sterk trang til å bite neglen er ujevn, flisete eller brukket. Derfor måtte jeg ha med meg neglefiler overalt. Jeg kjøpte en tjuepakk med sandpapirfiler, og spredde dem i penalet, lommeboka, alle jakkelommer, nattbordet, stua, ved pc-en og brukte som bokmerke. Hver gang jeg følte trang til å bite fant jeg den nærmeste fila og filte neglene fine og glatte. 3. Bite andre ting. De første årene ble jeg storforbruker av tyggegummi. Jeg tygget ofte samme tyggis fra måltid til måltid, siden det var tyggingen og ikke smaken jeg trengte. Jeg tygget også blyanter, viskelær og mine egne fingre og hender 4. Gjøre ting med hendene i situasjoner der neglebiting forekommer. Strikking, drodling, tromme på bordet, spille luftpiano, alt som holder hendene aktive samtidig som det krever lite oppmerksomhet. Dermed passer det fint til tv-titting, skole og pc. 5. Lakke neglene. Da kan jeg bite av lakken i steden for neglen. Ikke helt sunt, men det fungerte i dårlige perioder hvis jeg var bevist på å slutte når lakken var borte.
smalls Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 Det eneste som hjalp meg var å begynne å få satt på falske negler. Jeg har bitt negler siden barneskolen. Gud vet hvor mange ganger jeg har tenkt "Nå SKAL jeg slutte" men det nytter aldri. Får jeg rift i neglen eller de fliser seg, så klarer jeg ikke å la hver. Noen ganger gjør jeg det helt ubevisst. Så falske negler var det eneste som funket for meg.
Testosteron Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Jeg tok på neglelakk, og så lot jeg neglene bli skikkelig lange
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #9 Skrevet 15. april 2015 Jeg tror jeg var rundt 12 når jeg bare bestemte meg for at det skal jeg slutte med. Og så gjorde jeg det. Men jeg vet ikke, bit på noe annet (mykt)? Tyggegummi? Tygger negler og tyggis om hverandre, jeg. Nasty, ja Hjelper tydeligvis ikke.. Misunnelse og neglefil Spiste mer negler enn mat, men ble til slutt så misunnelig på alle med negler, at jeg bestemte meg for å slutte!! Beveget meg aldri en millimeter uten neglefil, følte jeg det var noe på neglene det gikk an å bite i, så filte jeg i stedet. Det tok lang tid, men jeg klarte det til slutt. Jeg takler ikke den lyden av neglfilen Jeg bet også negler i noen år. En dag bestemte jeg meg bare for å slutte, og fant motivasjon i se hvor mye neglene vokste etterhvert. Prøvde å slutte flere ganger tidligere, så vet ikke hvorfor jeg fikk det til sist gang. Bli skikkelig sjuk i to uker i strekk like etter et kjipt samboerbrudd og ikke ha ork til å bite. Sånn sluttet jeg. Ikke at jeg anbefaler det, men det var faktisk slik jeg sluttet. Var dausjuk i tillegg til å være noe deprimert etter et skikkelig tøft brudd, så midt i sjukdommen stoppet liksom neglebitingen av seg selv. Fristet ikke Jeg kan ikke skryte på meg å ha noen endelig løsning, siden jeg fortsatt biter litt, men dette er måten jeg har klart å nesten stoppe. 1. Aldri bite mens noen ser det. Det er fryktelig flaut å sitte å bite negler. Det er ekkelt. Folk som ser det vil føle avsky eller le av meg. Ved å tenke dette fikk jeg litt våpen til å sloss mot trengen til å bite blant folk. Som tenåring var det (jeg trodde) andre mente viktig. 2. Ha fine glatte negler hele tiden. Jeg kjenner ekstra sterk trang til å bite neglen er ujevn, flisete eller brukket. Derfor måtte jeg ha med meg neglefiler overalt. Jeg kjøpte en tjuepakk med sandpapirfiler, og spredde dem i penalet, lommeboka, alle jakkelommer, nattbordet, stua, ved pc-en og brukte som bokmerke. Hver gang jeg følte trang til å bite fant jeg den nærmeste fila og filte neglene fine og glatte. 3. Bite andre ting. De første årene ble jeg storforbruker av tyggegummi. Jeg tygget ofte samme tyggis fra måltid til måltid, siden det var tyggingen og ikke smaken jeg trengte. Jeg tygget også blyanter, viskelær og mine egne fingre og hender 4. Gjøre ting med hendene i situasjoner der neglebiting forekommer. Strikking, drodling, tromme på bordet, spille luftpiano, alt som holder hendene aktive samtidig som det krever lite oppmerksomhet. Dermed passer det fint til tv-titting, skole og pc. 5. Lakke neglene. Da kan jeg bite av lakken i steden for neglen. Ikke helt sunt, men det fungerte i dårlige perioder hvis jeg var bevist på å slutte når lakken var borte. Tips 1 skal jeg virkelig begynne og tenke over Det eneste som hjalp meg var å begynne å få satt på falske negler. Jeg har bitt negler siden barneskolen. Gud vet hvor mange ganger jeg har tenkt "Nå SKAL jeg slutte" men det nytter aldri. Får jeg rift i neglen eller de fliser seg, så klarer jeg ikke å la hver. Noen ganger gjør jeg det helt ubevisst. Så falske negler var det eneste som funket for meg. Men sliter ikke det veldig på neglene? Kanskje det blir redningen min.. Jeg tok på neglelakk, og så lot jeg neglene bli skikkelig lange Anonymous poster hash: bc977...599
Gjest Lino Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Finnes det ikke en blank neglelakk med grusom smak, som er laget for å få folk til å slutte å bite negler? Husker venninna mi kjøpte det på apoteket for x antall år siden.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 Finnes det ikke en blank neglelakk med grusom smak, som er laget for å få folk til å slutte å bite negler? Husker venninna mi kjøpte det på apoteket for x antall år siden. Ja, det er den go´neglen eller hva den heter. Men det hjelper ikke for min del. Tenna går som en maskin uansett Anonymous poster hash: bc977...599
Sølvrosen Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 (endret) Finnes det ikke en blank neglelakk med grusom smak, som er laget for å få folk til å slutte å bite negler? Husker venninna mi kjøpte det på apoteket for x antall år siden. Jeg prøvde den. Den smakte egentlig litt godt, selv om den smakte veldig bittert. Hvis målet er å ikke bite hjelper det dårlig å slikke på neglene for å prøve å avgjøre om det egentlig smaker godt eller vondt. Endret 15. april 2015 av Sølvrosen
Gjest Lino Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Jeg prøvde den. Den smakte egentlig litt godt, selv om den smakte veldig bittert. Hvis målet er å ikke bite hjelper det dårlig å slikke på neglene for å prøve å avgjøre om det egentlig smaker godt eller vondt. Haha, ja da er det ikke særlig vits ;D
Gjest Lino Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 Ja, det er den go´neglen eller hva den heter. Men det hjelper ikke for min del. Tenna går som en maskin uansett Anonymous poster hash: bc977...599 Smaker ikke vondt nok?
Gjest Peanut Skrevet 16. april 2015 #16 Skrevet 16. april 2015 Jeg var neglebiter. Så så jeg ei som hadde lange negler og lang hyponychium under, og jeg pleide å dytte ned sistnevnte. Sluttet på dagen. Er flere år siden nå som jeg har gjort noe sånt nå. Vil i hvert fall ikke gjøre det nå- endelig fått lange negler. ^^,
Minya Skrevet 16. april 2015 #17 Skrevet 16. april 2015 Finnes det ikke en blank neglelakk med grusom smak, som er laget for å få folk til å slutte å bite negler? Husker venninna mi kjøpte det på apoteket for x antall år siden. Problemet med den er at du venner deg til det merkeligste, også smaken av Go'negl. Den smaker ikke spesielt mye jævligere enn feks ørevoks (om du har hatt gleden av å glemme at du har klødd deg i øret for så å bite neglen)
smalls Skrevet 16. april 2015 #18 Skrevet 16. april 2015 Jeg får satt på tipper hos negledesigner De du limer på selv (som du kan få kjøpt på Cubus osv) sliter på neglene og er ikke bra I lengden.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #19 Skrevet 16. april 2015 Jeg har alltid bitt negler. Når jeg var yngre, fikk jeg 5,- dagen av mamma om jeg ikke bet, men det varte ikke lenge Nå i voksen alder er det eneste som hjelper å bruke løsnegler. De kan sitte på i ca. 2 uker, å på den tiden har mine egne negler vokst en del. Når jrg ser h or fint det er med lange negler, er jeg flinkere til å ikke røre de og. Men uten løsnegler får jeg jo sldri tid til å se mine egne vokse ut.. Jeg har slutta å bite, men peller mer, og I perioder når jeg peller på mine egne negler, er det bare å sette på løsnegler igjen 😊Anonymous poster hash: 86971...351
Gjest anonym2233 Skrevet 16. april 2015 #20 Skrevet 16. april 2015 Tipset mitt er ikke så veldig mye å skryte av, men : Begynte først og fremst med å holde meg unna en dag, så to dager.. osv. Etter en uke så jeg de hadde vokst litt Gikk til innkjøp av en fin farge av neglelakk. Brukt så neglelakken som en "motivasjon"---» Vil ikke ødelegge lakken, så da skal jeg ikke bite heller. Små grep gjorde at jeg klarte å se de vokse, stelle mer med de. Hver gang trangen kom, valgte jeg å finne fram en neglefil og buffer, og brukte energien på det I tillegg har jeg utstyr for gele/akryl negle system hjemme. Så de siste ukene har jeg lagt på negler(tipper), støpt på, og holdt meg sånn. Da har jeg noe "i veien" for å ikke vite, og heller beundret de fine neglene Lykke til! Du vil klare det, bare bestem deg for det 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå