Dolly82 Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jeg fikk kyssesyken og har ikke trent, etter jeg var hos legen fikk jeg vite at den ikke var aktiv lengre og jeg kunne trene når jeg var klar.. Begynte mandag og har hatt sykt gangsperr, trente i dag og da jeg tenkte det var lurt med en hviledag, snubla over sjokolade i går så der spiste jeg 500 kcal på null komma niks.. Spiser mindre dritt når jeg trener... Forbrent 613 på mandag og 730 i dag... Poenget mitt er vel hvordan kommer jeg raskest mulig tilbake i form?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 "Postviralt tretthetssyndrom" er ikke så uvanlig etter akkurat dette viruset, og derfor er det veldig viktig at du ikke tar det for hardt i begynnelsen. Olympiatoppen anbefaler korte økter med lavintensiv trening annenhver dag i begynnelsen etter at legen har klarert deg for trening, og veldig gradvis økning etterhvert. Anonymous poster hash: 59f4c...ffb 1
Dolly82 Skrevet 16. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2015 Oki, h or lang tid vil det Evt gå før man får tretthetssyndrom? Jeg var veldig trett før jeg starta trening, men nå føler jeg at jeg endelig er 100%
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Oki, h or lang tid vil det Evt gå før man får tretthetssyndrom? Jeg var veldig trett før jeg starta trening, men nå føler jeg at jeg endelig er 100% Det kan utvikle seg over tid dersom man presser kroppen for hardt. Noen opplever å få det umiddelbart etterpå, hos andre kan det ta uker før de merker da, og da er årsaken ofte overbelastning. Jeg har ikke hatt det selv, og har ikke så veldig mye detaljkunnskap om akkurat dette,men ut i fra hva jeg forstår kan dette med stor sannsynlighet forebygges ved å ha en god balanse mellom aktivitet og hvile. Jeg tror det viktigste er å lytte til kroppen. Jeg anbefaler at du starter i det små, med korte rolige økter, og så ser du på kroppens reaksjoner. Så lenge du får god respons kan du øke gradvis, enten på tid, eller på intensitet. Hvis du merker at du bruker lenger tid på restitusjon, og at forrige økt ble for hard, tar du et skritt tilbake, og bruker litt lenger tid før du går til neste nivå. Hvis jeg ikke husker helt feil, bruker du Fitbit Charge HR? Her har du et godt hjelpemiddel i hvilepulsmålingene. Hvilepulsen øker ofte etter en hard økt, og hvis den ikke går ned, eller øker ytterligere, er det greit med rolige aktiviteter. Om hvilepulsen er stabil, er det bare å kjøre på. Anonymous poster hash: 59f4c...ffb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå