Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sunt/usunt er egentlig avokado? Har prøvd å lese litt på nett men blir virkelig ikke klok på det. Er det usunt å f.eks spise avokado på knekkebrødet hver dag?

Anonymous poster hash: 67a53...1ce

Skrevet

Masse sunt fett. Bare å spise, men det bør jo ikke inntas i mengder om man skal ned i vekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei. Vil ned i vekt så burde kutte ut avokadoen da..

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg elsker avokado. Er tynn som strek(når jeg ikke er gravid :P)

Fett er ikke farlig, det er kalori inn/ut som teller.

• Liker 3
Skrevet

Okei. Vil ned i vekt så burde kutte ut avokadoen da..

Nei, hallo. Du trenger jo fett. Og avocado er en finfin kilde til det sunne fettet.

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet

En annen positiv effekt er at avocado er høyst mettende.

Har du avocado på en stykke skikkelig grovt brød, sammen med rent kjøtt/fjørfe eller fisk så metter det lenge, - i tillegg til å være veldig godt.

Skrevet

Jeg synes ikke avocado smaker noe godt - men det er kjempesunt, bare pass på mengdene om du slanker deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avokado inneholder endel kalorier, men samtidig er den proppet av det sunne fettet.

Bare pass på menhaden så går det bra, du trenger ikke spise 4stk om dagen liksom..

Men avokado i salat, f.eks sammen med egg, eller som pålegg på knekkebrød er sunt og veldig mettende :)

Jeg spiser avokado til lunsj hver dag, og den holder meg god og mett frem til middag.

Anonymous poster hash: d5e63...af3
Skrevet

En avokado innenholder ca. 200 kalorier? Jeg pleier å spise to rugsprø med en halv avocado fordelt på dem med pepper og litt sitronsaft på! Kjempegodt, metter godt og man er under 200 kalorier hvis man skal tenke på dem :)

Skrevet

Jeg bruker avocado i min faste grønne frokost-smoothie. Har i hvertfall ikke lagt på meg av det ;) Er vel det totale kalori inn-ut som teller uansett :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser gjerne to-tre avocadoer til frokost. Et saltdryss og et pepperdryss og jeg er i himmelen.

Anonymous poster hash: 6159e...38a
AnonymBruker
Skrevet

Off topic, men spiser folk avokado fordi de faktisk synes det er godt, eller gjør dere det kun fordi det er sunt?

Anonymous poster hash: 5170d...301
AnonymBruker
Skrevet

Off topic, men spiser folk avokado fordi de faktisk synes det er godt, eller gjør dere det kun fordi det er sunt?

Jeg elsker smaken av avokado!

Anonymous poster hash: f6f0f...fcb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er knallgodt! I salat, på skiven, i tacoen ikke minst.

Anonymous poster hash: 43368...5de

Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg synes ikke avocado smaker noe godt - men det er kjempesunt, bare pass på mengdene om du slanker deg.

Helt enig - smaker såpe :)

Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

If i don't like it I don't swallow.

Skrevet

Begge deler. Det er godt med rett tilbehør. For eksempel på spekemat eller i salat. Men jeg syns ikke noe om å spise REN avokado for seg selv, det må være med noe. Og aller helst som guacamole.

Skrevet

Avocado med reker og sitron er helt fantastisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Avokado er jo bare knallgodt! Pleier å ha det som matpakke mange ganger, er jo bare å dele den og spise slik den er med litt salt og pepper på, eller sitronpepper, eller kaviar, majones, reker, smøreost, eller eller eller...

Mulighetene er mange.

Anonymous poster hash: 54b43...86e
Skrevet

Det er sunt fett, og flere sunne fettstoffer hjelper med å unngå farlig magefett. Bare spis!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...