Gå til innhold

Tyrkia (Alanya)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det å gjøre der? Og hvordan er prisene? Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: 8b7a5...a6b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke Analya litt harry..? Kjenner flere som har vært der, det var helt jævlig mye mas og tyrkerne var så frekke.

Anonymous poster hash: 988d3...fda
Skrevet

Hva er det å gjøre der? Og hvordan er prisene? Noen som vet? :)

Anonymous poster hash: 8b7a5...a6b

Vel, Alanya er en typisk turistplass (med stor t). Jeg er ofte i Alanya da min kjære har nær familie som bor her. Så noen erfaringer har jeg jo gjort meg, både positive og negative.

Det er egentlig masse å finne på, det er bare til å bruke fantasien, f eks:

- Båttur. Det finnes flere som tilbyr båtturer også på kvelden.

- Strender m/flere ulike typer vannsport

- Byen har et badeland, men jeg er usikker på hvor det er, jeg har ikke vært der selv enda

- Man kan dra på lengre utflukter (snakk med evt. turoperatør du/dere velger), både dagsturer samt turer m/overnatting til like turistattraksjoner (dette må du/dere Google mer, jeg husker ikke alle steder og navn)

- Besøke historiske ruiner

- Shopping (merk: her er det mange feller)

- Strand- og bassengfester

- Flere utesteder/barer/nattklubber om dette er av interesse

Du kan lese deg opp på de "typiske" charterselskapene (deTour, StarTour, Ving etc), så finner du mer info. Så kommer det jo an på hvem du reiser med, om du reiser med barn etc.

Det jeg vil si er at enkelte lokale kan være i overkant masete, ja. Noen blir faktisk sure om du ikke stopper/handler i deres butikk. Det har jeg opplevd selv. Men, når jeg er med kjæresten min oppfører de seg selvfølgelig ikke slik. Jeg anbefaler ikke at dere handler i de typiske "turistbodene". Det finnes et kjøpesenter og sentrumsbutikker hvor vi handler. Min kjæreste nekter å handle i turistbodene pga. dårlig kvalitet på varene, pluss at alt der er falskt. Jeg vil heller ikke anbefale å kjøpe gull.

Om du reiser hit, forbered deg på at ansatte ved hotellet og restauranter enten kan snakke litt norsk, svensk og dansk.

Er det noe mer du lurer på, bare spør :)

Gjest Elseby13
Skrevet

Dim Cahi (piknik på elven) må oppleves.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...