_LanciA_ Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Har brukt myfitness pal. Har skrevet inn hvor mye jeg veier og alt det der. Og at jeg vil ned i vekt ca 0,5 kg. Vekta betyr forøvrig ikke så mye bare jeg blir fastere. Jeg har spist 1600 kalorier de dagene jeg ikke har trent og 1800-2000 de dagene jeg har trent. Litt etter hvor mye. Jeg hadde seff krysset av for stillesittende jobb. Er jo it admin så rolige dager blir det fort litt mye sitting. Men jeg trener fra 1 time til max 3 hver dag. Varier selvfølgelig treninga. Så jeg frykter at jeg har rota det til litt nå. Lite framgang i det siste og litt slapp. Har kommet frem til at min bmr er 1568 kalorier. (kvinne, 76 kg,175cm, 31år) Da har jeg spist muligens litt lite??? I tillegg så ser jeg at jeg har dager jeg spiser kanskje >50g protein. Er det nok til å bygge muskler? Tåler ikke egg, melk, gjær og gluten så mister en del gode protein kilder der.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #2 Skrevet 16. april 2015 I tillegg så ser jeg at jeg har dager jeg spiser kanskje >50g protein. Er det nok til å bygge muskler? Matematisk betyr dette at du har spist mer enn 50 g protein. Du mener kanskje at du har spist mindre enn 50 g protein (<50 g)? Det er i så fall litt i minste laget. Du bør få i deg minst 0,8 g protein pr kg kroppsvekt. Min mening er at du bør ligge i området 1-1,5 gram per kg kroppsvekt dersom du ønsker å bygge litt musker. Alstå ca 75-115 gram protein per dag, Anonymous poster hash: 6f66d...4a4
_LanciA_ Skrevet 16. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 16. april 2015 Ja seff mente jeg mindre enn :) Gikk litt fort i svingene. Det samme sa min kollega som er ekspert på trening å helse. Så nå har jeg kjøpt protein pulver Måtte lete litt for å finne uten gluten og melk. Tror det jeg har nå skal gå. Vet jeg kan få det i mat, men er ikke flink nok Jeg vil bygge mye muskler. se hvor sterk jeg kan bli. Før hadde jeg sikkert synes det var verden største krise å veie 76 kg. Men når jeg måler med målbånde så har jeg aldri hatt smalere midje og flatere mage
Pringle Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 (endret) Spiser du ikke fisk, kjøtt, sjømat, bønner, nøtter? Det er det mer protein i enn melk, gjær og gluten! Og antageligvis både sunnere, billigere, mer velsmakende og praktisk/sosialt enn pulver. Endret 16. april 2015 av Pringle 1
lillsunshine Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Har brukt myfitness pal. Har skrevet inn hvor mye jeg veier og alt det der. Og at jeg vil ned i vekt ca 0,5 kg. Vekta betyr forøvrig ikke så mye bare jeg blir fastere. Jeg har spist 1600 kalorier de dagene jeg ikke har trent og 1800-2000 de dagene jeg har trent. Litt etter hvor mye. Jeg hadde seff krysset av for stillesittende jobb. Er jo it admin så rolige dager blir det fort litt mye sitting.Men jeg trener fra 1 time til max 3 hver dag. Varier selvfølgelig treninga. Så jeg frykter at jeg har rota det til litt nå. Lite framgang i det siste og litt slapp.Har kommet frem til at min bmr er 1568 kalorier. (kvinne, 76 kg,175cm, 31år) Da har jeg spist muligens litt lite??? I tillegg så ser jeg at jeg har dager jeg spiser kanskje >50g protein. Er det nok til å bygge muskler? Tåler ikke egg, melk, gjær og gluten så mister en del gode protein kilder der. Bmr, betyr det ikke forbrenningen din om du ligger i koma? Jeg synest dette hørtes litt lavt ut. Uansett så sjekket jeg litt forskjellige kalkulatorer på internett nå, og da tok jeg utgangspunkt i hvor mye du forbrenner ved veldig lavt aktivitetsnivå, med din alder, vekt og høyde. Da kom jeg frem til at du normalt sett skal ligge på ca 2145 kcal for å holde vekta. En fin regel er å ligge ca fem hundre under hver dag for å gå ned et halvt kg i uka. Det vil si 1645 kcal sånn ca på dagene du ikke trener. Men nå trener jo du hver dag sier du og minst en 1 time og noen ganger 3?. Hvordan er intensiteten på treninga? Har du pulsklokke slik at du får et ca estimat på kaloriforbrennign? Jeg vil tro du uansett forbrenner rundt iallfall 500 kcal på en 1 times treningsøkt i gjennomsnitt. Så jeg tror egentlig du bør ligge på ca 2100 kcal de dagene du trener og helst ikke under to tusen. Viss du føler deg slapp så kan det være et tegn på at du får i deg for lite, i tillegg til at vekten stagnerer. Så må du huske at om du trener styrke så samler musklene opp vann etter trening og muskel veier mer en fett. Så det er lurt å bruke måleband også for å se fremgang.
_LanciA_ Skrevet 16. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2015 Spiser du ikke fisk, kjøtt, sjømat, bønner, nøtter? Det er det mer protein i enn melk, gjær og gluten! Og antageligvis både sunnere, billigere, mer velsmakende og praktisk/sosialt enn pulver. Jo jeg spiser kjøtt kylling og laks/ørret. Ellers så er jeg dårlig på sjømat. Jeg er allergisk mot nøtter og en del frukt. Så mat er en utfordring Så akkurat mat og meg er ikke praktisk uansett Ender som regel opp med salat:)
_LanciA_ Skrevet 16. april 2015 Forfatter #7 Skrevet 16. april 2015 Bmr, betyr det ikke forbrenningen din om du ligger i koma? Jeg synest dette hørtes litt lavt ut. Uansett så sjekket jeg litt forskjellige kalkulatorer på internett nå, og da tok jeg utgangspunkt i hvor mye du forbrenner ved veldig lavt aktivitetsnivå, med din alder, vekt og høyde. Da kom jeg frem til at du normalt sett skal ligge på ca 2145 kcal for å holde vekta. En fin regel er å ligge ca fem hundre under hver dag for å gå ned et halvt kg i uka. Det vil si 1645 kcal sånn ca på dagene du ikke trener. Men nå trener jo du hver dag sier du og minst en 1 time og noen ganger 3?. Hvordan er intensiteten på treninga? Har du pulsklokke slik at du får et ca estimat på kaloriforbrennign? Jeg vil tro du uansett forbrenner rundt iallfall 500 kcal på en 1 times treningsøkt i gjennomsnitt. Så jeg tror egentlig du bør ligge på ca 2100 kcal de dagene du trener og helst ikke under to tusen. Viss du føler deg slapp så kan det være et tegn på at du får i deg for lite, i tillegg til at vekten stagnerer. Så må du huske at om du trener styrke så samler musklene opp vann etter trening og muskel veier mer en fett. Så det er lurt å bruke måleband også for å se fremgang. Var det jeg lurte på ja. Siden jeg valgte stillesittende jobb i mfp mener den at jeg skal ha 1380 kalorier for å droppe 0,5 i uken. Idiotisk valg forøvrig i myfitness pal. Ja jeg sitter på ræva i jobben, men er jo ikke i koma resten av døgnet :S Har heldigvis ikke fulgt 1300 kalorier som den foreslår. Men har nok ligget for lavt ja. Har dager med intervall sykkel /bakkeløp og kettlebell. Trener alltid med pulsbelte. Prøver å trene med høy intensitet minst 3 ganger i uka. Så moderat og lav på langøktene. Så 500 er det nok i gjennomsnitt ja. Tusen takk Da skal jeg skru opp spisinga igjen. Har alltid vært den som sliter med å spise nok. Har egentlig gitt opp vekta etter jeg begynte å trene styrke. Jeg har gått ned 10 kg siden nov. Men etter harde økter så går jeg fort opp i vekt ja. Men har gått fra 78 i midja til 66. Og hoftene har gått fra 110 til 96. Nesten 10 cm har gått den siste tiden selv om vekten har vist 76 lenge nå. Så speil og målebånd Viktigste er å få ned fettprosenten.
lillsunshine Skrevet 17. april 2015 #8 Skrevet 17. april 2015 (endret) Var det jeg lurte på ja. Siden jeg valgte stillesittende jobb i mfp mener den at jeg skal ha 1380 kalorier for å droppe 0,5 i uken. Idiotisk valg forøvrig i myfitness pal. Ja jeg sitter på ræva i jobben, men er jo ikke i koma resten av døgnet :S Har heldigvis ikke fulgt 1300 kalorier som den foreslår. Men har nok ligget for lavt ja. Har dager med intervall sykkel /bakkeløp og kettlebell. Trener alltid med pulsbelte. Prøver å trene med høy intensitet minst 3 ganger i uka. Så moderat og lav på langøktene. Så 500 er det nok i gjennomsnitt ja. Tusen takk Da skal jeg skru opp spisinga igjen. Har alltid vært den som sliter med å spise nok.Har egentlig gitt opp vekta etter jeg begynte å trene styrke. Jeg har gått ned 10 kg siden nov. Men etter harde økter så går jeg fort opp i vekt ja. Men har gått fra 78 i midja til 66. Og hoftene har gått fra 110 til 96. Nesten 10 cm har gått den siste tiden selv om vekten har vist 76 lenge nå. Så speil og målebånd Viktigste er å få ned fettprosenten. Men det er jo kjempebra at du har gått inn så mye med måleband. Det viser jo resultater! Kanskje du snart har nådd din idealvekt? Høres iallfall lurt ut å øke matinntaket litt ja, for din egen helses del. Du skal jo fungere i hverdagen, ikke kjekt å føle seg slapp. Spiser du litt mer, så klarer du kanskje å gi mer på øktene også. Liker du avocado så er det litt kaloririk og veldig sunn mat å få i seg. Nøtter er også veldig kalorikerike i store mengder og sunt. Du kan jo prøve å spise mer av det Kanskje er det også nødvendig for deg å øke karbohydratinntaket litt. Ser du er allergen mot en rekke matvarer, men frukt har jo en del karbohydrater også. Banan særlig! Folk fungerer ulikt med tanke på det, men det er mange som ikke klarer å prestere så godt på trening om de spiser for lite karbohydrater, særlig om en trener så mye som du gjør Vei deg på dager der du ikke har trent styrke dagen i forveien. Rett etter en styrkeøkt så samler som sagt muskler opp vann etter treningsøkten, som igjen forsvinner under restitusjon. Dvs., du får en mer reel vektmåling om du ikke har "pumpa" dagen i forveien Endret 17. april 2015 av lillsunshine
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #9 Skrevet 17. april 2015 Har egentlig gitt opp vekta etter jeg begynte å trene styrke. Jeg har gått ned 10 kg siden nov. Men etter harde økter så går jeg fort opp i vekt ja. Men har gått fra 78 i midja til 66. Og hoftene har gått fra 110 til 96. Nesten 10 cm har gått den siste tiden selv om vekten har vist 76 lenge nå. Så speil og målebånd Viktigste er å få ned fettprosenten. Dette er jo et kroneksempel på at vekta er ubrukelig som måling på fremgang. Med 12 cm nedgang i midja og 14 cm rundt hoftene har du fått en mye sunnere fettprosent. Anonymous poster hash: 6f66d...4a4
Gjest The damned Skrevet 17. april 2015 #10 Skrevet 17. april 2015 Myfitnesspal, Lifesum osv ligger vel ofte litt for lavt. Jeg bruker Lifesum, og satte den på en stillesittende jobb. Da fikk jeg opp 1600 kcal. Jeg er 187 cm, og trener 3 ganger i uka. Altfor lavt. Så er galskap å stole på slike apper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå