Mysmys Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Hei, var litt usikker på hvor jeg skulle legge ut dette, men fant ut at det var sikkert mest logisk her. Jeg så ganske klart og tydelig sist måned at jeg ikke hadde fått utbetalt riktig lønn på grunn av at jeg skulle ha utbetalt for ca 5-6 vakter og fikk bare for 1, da begynte jeg å sjekke opp i tidligere lønnslipper fra August 2014, og oppdaget at jeg har fått ca 40 000 kr for lite i lønn fra august til nå! Dette trodde jeg rett og slett ikke var mulig, men litt og litt for lite blir plutselig til mye. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg fikk ikke tilgang til lønnslippene mine før etter kanskje 2 måneder jeg begynte på jobben så hadde ikke mulighet for å sjekke de, samtidig tenkte jeg at alt var riktig ettersom jeg ser på sjefen min som ganske riktig person, men nå har jeg hørt at det ofte er feil blant ekstravaktene, og ble ekstra obs på dette.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Alle timer der du kan dokumentere at du har jobbet feks som du har holdt styr på selv eller der du er satt opp på timeplanen skal være null problem å få betalt for. Anonymous poster hash: af847...e43
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Tror du først og fremst burde snakke med sjefen, og se hva h*n sier. Hvis h*n ikke vil utbetale pengene kan du ta detvidere. Her er en artikkel du burde lese: http://ledernett.no/Nyttig/Ukens-dilemma/Hva-har-ansatte-krav-paa-ved-feil-loennsutbetaling Anonymous poster hash: 3c0b7...c26
Mysmys Skrevet 15. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2015 Han sier at han skal utbetale dette, men var også litt frem og tilbake med det og spurte hvorfor jeg ikke har signert osv, noe jeg faktisk har gjort - Men vil bare vite rettigheter i tilfelle Er snakk om ganske mye penger, men også ganske lang tid tilbake .
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 I slike saker er det en fordel å være fagorganisert. Meld det inn og få hjelp, eller oppsøk advokat privat. Du er ansvarlig for å følge med. Anonymous poster hash: ccd1e...99c
Gjest Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 Fagforeninger har vel gjerne en karantenetid, slik at de ikke går inn i eksisterende konflikter. For å unngå de som melder seg inn (og ut) pga enkeltsaker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå