Gå til innhold

Nevn èn sunn kvelds/frokostrett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Din favoritt innen sunn kvelds/frokost. Trenger inspirasjon :)

Anonymous poster hash: 39777...ac2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregrynsgrøt med honning :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg er blitt hekta på en ting! To brødskiver (jeg velger alltid et av Ingers etellerannet-brødene) ristet med litt olivenolje over. Hakker opp en stor tomat, og strør salt, pepper og basilikum over. Tar de oppå skivene, og tar deretter skinke/kalkunkorv/salami oppå. Kjempegodt! Bruschetta-inspirert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det heter havregrøt. !

Sykt irriterende at folk sier "havregrynsgrøt" slutt med det. punktum. #havregrøt

Anonymous poster hash: 9664e...fc8

• Liker 5
Skrevet

Omelett med egg, noen eggehvitter, skvett melk, skjær opp kokt skinke, løk/vårløk, stek litt i panna først, hell over eggeblandingen. Tomater på toppen.

Serveres med avokado ved siden av.

Skrevet

Det heter havregrøt. !

Sykt irriterende at folk sier "havregrynsgrøt" slutt med det. punktum. #havregrøt

Havregrynsgrøt havregrynsgrøt havregrynsgrøt

• Liker 16
Gjest Ennasus
Skrevet

Wasa delikatesse sesam knekkebrød med hamburgerrygg toppet med finhakket rødløk, tomat, vårløk og kinakål :)

Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i å ha middag til frokost og kvelds. Spiser gjerne en pakke seibiff med poteter, brokkoli og lettrømme (ikke fordi lettrømme er sunnere enn vanlig rømme, men fordi det er billigere) til kvelds, nå om dagen. Har blitt litt hekta :ler:

Og rosiner, om man hadde litt lite karbohydrater den dagen! Det er veldig godt oppi havreGRYNSgrøten ;)

Endret av Yme
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Havre(gryns)grøt med blåbær og honning er favoritten til frokost, men siden den alt er nevnt er jeg glad i smoodie. Favoritten for tiden er laget med gresk yoghurt med vanilje, mango, banan og en skvett appelsinjuice:)

Anonymous poster hash: 523f1...6e6
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det heter havregrøt. !

Det mådda værra lov! Grøten er jo laget av havregryn. "Risengrøt", derimot, gir meg frysninger! Det heter, som ved grøt laget på andre gryn- og meltyper, risgrøt eller risengrynsgrøt.

Slenger meg på "grøt" jeg også. Men bare én? Det er jo så mange! Polentagrøt, hirsegrøt, havregrøt, eller som jeg prøvde å lage selv for første gang i dag, semulegrøt! Jeg lager alle etter samme "mal", 40 gram gryn/mel, 100 gram helmelk, 100 gram vann, 1/2 ts salt, smørøye. Semulen trenger mer væske og konstant røring i 10 minutter, og salt til slutt. Polentaen krever påpasselig innrøring i små porsjoner, men så passer den seg selv og bare 3 minutter koketid..Havregrøten tar jeg i mikroen 2x2 minutter. Hirsefrøene legger jeg i bløt, helst kvelden før, heller av vannet, heller/skyller så over kokende vann før jeg har i melk og salt. Og ja, 10-14 minutter koketid.

Endret av Pringle
Skrevet

Havre(gryns)grøt med blåbær og honning er favoritten til frokost, men siden den alt er nevnt er jeg glad i smoodie. Favoritten for tiden er laget med gresk yoghurt med vanilje, mango, banan og en skvett appelsinjuice:)

Anonymous poster hash: 523f1...6e6

Det heter smoothie. !

Sykt irriterende at folk sier "havregrynssmoodie" slutt med det. punktum. #havregrøtsmoothie

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Mager kesam og hytteost med bringebær (eller andre bær) og nøtter, litt vaniljeessens, og noen dråper stevia som søtning. Spesielt digg om man bruker frosne bær, og kjører det med stavmikser til en is, og så har nøttene på toppen...

Anonymous poster hash: a67cb...bd9
Gjest Loveheartx
Skrevet

Cottage cheese blandet med yoghurt (ca 50/50).

Godt med bær, frukt, nøtter, mandler, havregryn eller lignende oppå :jepp:

Skrevet

Det heter havregrøt. !

Det er jo greit å presisere at det er grøt av havregryn og ikke havremel det snakkes om?

Btw; Yme ❤

To av favorittene mine akkurat nå;

- Oppskåret frukt i skål med litt yoghurt naturell og kokosflak.

- (hjemmelaget) knekkebrød med spinat, tykke skiver av leverpostei, tomat og gressløk. Et smilende egg ved siden av er et must!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

HavreGRYNsgrøt (mwahaha) med banan, noen mandler (hakker de litt opp) og kanel.

Så sykt godt.

Anonymous poster hash: ca32c...980
Skrevet

Det mådda værra lov! Grøten er jo laget av havregryn. "Risengrøt", derimot, gir meg frysninger! Det heter, som ved grøt laget på andre gryn- og meltyper, risgrøt eller risengrynsgrøt.

Slenger meg på "grøt" jeg også. Men bare én? Det er jo så mange! Polentagrøt, hirsegrøt, havregrøt, eller som jeg prøvde å lage selv for første gang i dag, semulegrøt! Jeg lager alle etter samme "mal", 40 gram gryn/mel, 100 gram helmelk, 100 gram vann, 1/2 ts salt, smørøye. Semulen trenger mer væske og konstant røring i 10 minutter, og salt til slutt. Polentaen krever påpasselig innrøring i små porsjoner, men så passer den seg selv og bare 3 minutter koketid..Havregrøten tar jeg i mikroen 2x2 minutter. Hirsefrøene legger jeg i bløt, helst kvelden før, heller av vannet, heller/skyller så over kokende vann før jeg har i melk og salt. Og ja, 10-14 minutter koketid.

Semulegrynsgrøt, stemmer den er så goood. Hadde glemt den, kanskje det blir frokost i morgen.

AnonymBruker
Skrevet

Semulegrynsgrøt, stemmer den er så goood. Hadde glemt den, kanskje det blir frokost i morgen.

Semulegrøt.

Anonymous poster hash: dd8a6...f80

AnonymBruker
Skrevet

Grove brødskiver eller knekkebrød med rømme, avokado og pepper på. Gjerne juice eller smoothie til, og alltid en kopp te.

Samme grove brødskiver med peanøttsmør og store eplebåter på.

Anonymous poster hash: d595e...a84

Skrevet

Gresk yoghurt eller yoghurt naturell med litt bær/honning/kanel og havregryn/annen blanding/nøtter.

AnonymBruker
Skrevet

Og hva så om folk sier "risengrøt", de fleste forstår hvilken grøt det er snakk om. Jeg sier selv risengrynsgrøt, og "risengrøt" kan være en forkortelse, selv om det er enklere å si "risgrøt".

Anonymous poster hash: 8c4b3...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...