Gjest kassycat Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jeg er på angreåret på GLU 5.-10. Til neste år reduseres arbeidsmengden en god del, siden vi er ferdig med hovedfaget norsk som har vært veldig krevende. Ingenting skal fylle den plassen, eneste er jo at det er tid for å jobbe med bachelor. Så, jeg tenker å ta et årsstudium i samfunnsfag i tillegg, samlingsbasert, i en annen by. Ei jeg kjenner har gått studiumet,og hun sa man møter maks 6 ganger per halvår. Noen som har gjort noe lignende før og kan dele? Og det blir ikke noe tull med studiet jeg alt går i samordna, og ikke minst, med lånekassen?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Jeg er på angreåret på GLU 5.-10. Til neste år reduseres arbeidsmengden en god del, siden vi er ferdig med hovedfaget norsk som har vært veldig krevende. Ingenting skal fylle den plassen, eneste er jo at det er tid for å jobbe med bachelor. Så, jeg tenker å ta et årsstudium i samfunnsfag i tillegg, samlingsbasert, i en annen by. Ei jeg kjenner har gått studiumet,og hun sa man møter maks 6 ganger per halvår. Noen som har gjort noe lignende før og kan dele? Og det blir ikke noe tull med studiet jeg alt går i samordna, og ikke minst, med lånekassen? Dette hjelper ikke deg. Men jeg lurer på hvordan det er å gå glu 5-10? Er du fornøyd ? Hvilken skole går du på ?Anonymous poster hash: 3c1d8...690
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Og det blir ikke noe tull med studiet jeg alt går i samordna, og ikke minst, med lånekassen? Nei og nei, i alle all så lenge det andre studiet er ved et annet universitet/høyskole. Hvis du søker deg inn på et nytt studium ved samme institusjon som du allerede er student ved, kan du - avhengig av reglene ved hvert uni/høyskole - risikere å miste studieplassen din ved det studiet du egentlig går på. Om det er to forskjellige skoler er det null problem. Lånekassen klager selvfølgelig ikke om du tar flere studiepoeng enn det du egentlig "skal". Anonymous poster hash: bde22...9b2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #4 Skrevet 16. april 2015 Det går helt fint. Jeg går to fulltidsstudier ved samme universitet og gikk egentlig også et tredje, men måtte avslutte det fordi det var praksis på studiet og det passet dårlig med to fulltidsstudier og jobb. Ikke noe kluss med lånekassen, skole eller eksamen. Du må bare passe på å søke lån og stipend for et av studiene og se til at eksamner ikke krasjer.Anonymous poster hash: 45943...fdd
Gjest kassycat Skrevet 16. april 2015 #5 Skrevet 16. april 2015 Dette hjelper ikke deg. Men jeg lurer på hvordan det er å gå glu 5-10? Er du fornøyd ? Hvilken skole går du på ?Anonymous poster hash: 3c1d8...690 Jeg går på UiN og jeg er kjempefornøyd med opplegget, det at man får velge et hovedfag og to fag til, at det går så greit å ta master, passe med praksis... Det eneste jeg iblant savner, er flere timer. Det er nesten aldri timer på skolen, alt trykket er lagt til samlingsuker (6 i året) selv om jeg ikke er nettstudent. Vet ikke hvordan det er på andre universiteter da!
Gjest kassycat Skrevet 16. april 2015 #6 Skrevet 16. april 2015 (endret) Takk for svar, anonymbrukere! Wow, nesten tre studier...:O Det er snakk om to ulike skoler ja. Da må jeg bare høre når oppmøtene er på begge skolene for neste år, og eksamene, og praksisen på det ene... Vil gjerne høre flere erfaringer^^ årstudiumet jeg vil ta er samfunnsfag på UiT, kanskje noen her har tatt det?^^ Endret 16. april 2015 av kassycat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå