Gå til innhold

Klær fra vaskemaskinen var våte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

vasket nettopp en maskin med klær og når jeg tok de ut var de fremdeles veldig våte. Kunne vri de opp. Har aldri hatt det problemet før, hva kan det være?

Nettopp flyttet hjemmefra og er fremdeles ikke noe husmoremne hehe :)

Anonymous poster hash: 4650d...178

Skrevet

Har du hatt for mye klær i maskinen? Se om det ikke er eget program for kun sentrifugering. Den har tydeligvis ikke gjort det skikkelig. Sånt skjer hos meg og av og til. Hvis du har mye klær inni og den står på for lite omdreining så får heller ikke maskinen gjort jobben skikkelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha ser nå at overskriften var skikkelig teit!!

Mener at vasken var veldig våt (mye våtere enn vanlig) 😛

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt for mye klær i maskinen? Se om det ikke er eget program for kun sentrifugering. Den har tydeligvis ikke gjort det skikkelig. Sånt skjer hos meg og av og til. Hvis du har mye klær inni og den står på for lite omdreining så får heller ikke maskinen gjort jobben skikkelig.

Nei hadde bare litt over halvfull maskin, men skal prøve å sentrifugere vasken nå :) tusen takk!

Skrevet

Haha ser nå at overskriften var skikkelig teit!!

Mener at vasken var veldig våt (mye våtere enn vanlig)

Da har ikke maskinen sentrifugert skikkelig. Hiv klærne inni og sett på kun sentrifugering. Da får og maskinen tømt seg for resten av vannet som ligger i maskinen.

Skrevet

Herregud, dette var nesten litt nifst. Jeg opplever det samme akkurat nå! Men det ser ut til å funke med sentrifugeprogrammet alene...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet enkelte maskiner der en må velge at man vil at den skal sentrifugere vasken(teit egentlig), så det kan jo være noe å sjekke. Du finner nok også bruksanvisning på nettet om du googler merke og modell:) Eller så kan det jo være noe galt med den.

Anonymous poster hash: 1ccc4...7a1
Skrevet

Kan være så enkelt som at klærne har samlet seg på et sted i tromlen.

Da blir det ubalanse, og lavere hastighet ved sentrifugering.

• Liker 1
Skrevet

Kan være så enkelt som at klærne har samlet seg på et sted i tromlen.

Da blir det ubalanse, og lavere hastighet ved sentrifugering.

Stemmer det. Høres ut som den vil lette og går helt bananas når det skjer :) Som regel ordner det seg.

Skrevet

Høres ut som den vil lette og går helt bananas når det skjer

Akkurat som når man glemmer å fjerne transportsikringene. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

I den gamle maskinen min kunne jeg vaske bare et plagg og den ville sentrifugere normalt. Den jeg har nå sentrifugerer ikke bare f.eks en bluse men den tar halvfull maskin. Sett den på ekstra sentrifugering eller hi i mer klær og vask på nytt.

Skrevet

Dette har skjedd med meg et par ganger. Da har jeg kommet borti en knapp og satt ned til 600 omdreininger istedet for 1400 som jeg pleier å ha på.

Håper det gikk greit med en ekstra sentrifugering!

AnonymBruker
Skrevet

Se også på hvilket program du bruker. Noen programmer inkluderer ikke sentrifugering. Har brent meg på det et par ganger selv, når jeg har hatt det litt for travelt når jeg har skrudd programbryteren og plutselig vasket ting på finvask i stedet for ull...

Anonymous poster hash: 0beeb...418
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger når jeg vasker dynetrekk, så legger alt sammen seg inni lakenet, og da er alt dryppende vått etterpå

Anonymous poster hash: dbf54...84e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...