Gå til innhold

Vedrørende barnebidrag - kroner 0,-?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

er i ett samlivsbrudd. Barnefar er selvstendig næringsdrivende og gjemmer lønnen sin i selvangivelsen. I 2013 stod han oppført med 175.000,-Realiteten er langt annerledes - kan jeg melde han inn til skatteetaten siden jeg vet han har snusk i regnskapet sitt?

Vil barnefar bli bidragspliktlig med en ¨årslønn¨på 175.000,-? Hva er grensen for å være bidragspliktig? Dersom han ikke blir bidragspliktig vil jeg da motta noe fra staten? Jeg tjener over grensen til overgangsstønad.

Anonymous poster hash: 6bb49...534
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du må betale bidrag til han?

Anonymous poster hash: f4916...bcd

AnonymBruker
Skrevet

Barnefar skal kun ha barna 3 netter per 14.dag. Dvs. 6.65 netter på en måned.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

er i ett samlivsbrudd. Barnefar er selvstendig næringsdrivende og gjemmer lønnen sin i selvangivelsen. I 2013 stod han oppført med 175.000,-Realiteten er langt annerledes - kan jeg melde han inn til skatteetaten siden jeg vet han har snusk i regnskapet sitt?

Vil barnefar bli bidragspliktlig med en ¨årslønn¨på 175.000,-? Hva er grensen for å være bidragspliktig? Dersom han ikke blir bidragspliktig vil jeg da motta noe fra staten? Jeg tjener over grensen til overgangsstønad.

Om du tjener for mye for overgangsstønad tjener du også for mye til å få bidragsforskudd fra staten...

Nav kan skjønnsfastsette hans inntekt om han ikke utnytter sin inntektsevne. Om de godtar at han kun har under 200 000 i inntekt vil du sannsynligvis ikke få bidrag pga han har for lav inntekt..

Anonymous poster hash: 793d6...7a3

• Liker 2
Skrevet

Hei,

Hvordan "gjemmer" man lønn i selvangivelsen?

Hvis fyren er selvstendig næringsdrivende som du skriver, så er lønn lik inntekter minus utgifter. Hvis han har 1 million i inntekt og 800 tusen i utgifter, så har han bare tjent 200 tusen. Dette har isfåll ingenting med "gjemming" å gjøre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...