AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Hva gjør dere ut av russetiden? Kjøper dere russebukse eller lue? Knuter? Hvor mye er planen å bruke russeefektene? Sønnen min får russebukse og lue og en tskjorte så skal han få ta russeknuter og lage kort:)Anonymous poster hash: ce49d...88a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Jeg har ikke hørt om at de blir rosaruss i vår barnehage, men min er førskolegutt nå så det hadde jo blitt rosaruss på han i disse tider om det hadde vært tradisjon for det her. Jeg var selv rosaruss da jeg var liten jente. Om vi hadde hatt tradisjon for det i lokalmiljøet her så hadde jeg gjort som deg og kjøpt russebukse, lue, t-skjorte og russekort. Kan jeg spørre om hvordan du ble informert om rosaruss-tiden i barnehagen til ditt barn? Anonymous poster hash: 67fb7...55a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Jeg har ikke hørt om at de blir rosaruss i vår barnehage, men min er førskolegutt nå så det hadde jo blitt rosaruss på han i disse tider om det hadde vært tradisjon for det her. Jeg var selv rosaruss da jeg var liten jente. Om vi hadde hatt tradisjon for det i lokalmiljøet her så hadde jeg gjort som deg og kjøpt russebukse, lue, t-skjorte og russekort. Kan jeg spørre om hvordan du ble informert om rosaruss-tiden i barnehagen til ditt barn? Anonymous poster hash: 67fb7...55a En av mødrene dro igang, men vi flytter i helga så vi får ikke vært med på det. Kjøpt de tinga så må vi gjøre litt ut av det selv., derfor jeg lurer på hva som er tradisjon:)Anonymous poster hash: ce49d...88a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 En av mødrene dro igang, men vi flytter i helga så vi får ikke vært med på det. Kjøpt de tinga så må vi gjøre litt ut av det selv., derfor jeg lurer på hva som er tradisjon:)Anonymous poster hash: ce49d...88a Jeg tror det er svært varierende rundt omkring i landet hvordan det blir gjort. Tror også det kan være store forskjeller på dette innad i en og samme kommune. Anonymous poster hash: 67fb7...55a
Gjest HeiHade Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 ...Rosaruss? En skal tidlig krøkes.. 11
Gjest Honeyblossom Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Er det vanlig å ferie rosaruss nå for tiden? Spør av ren nyskjerrighet. Har ikke barn og ingen av søsknene mine går i barnehagen lenger så.da er det litt vanskelig å få med seg alt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 ...Rosaruss? En skal tidlig krøkes.. Jeg har vært både rosaruss, orangeruss og rødruss. De aktuelle russefargene var tradisjon på de stedene jeg bodde på da. Har med tradisjon å gjøre rett og slett. Hilsen hun som svarte lengre oppe i tråden. Anonymous poster hash: 67fb7...55a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Her feires det ikke på noen måte. Blir bare sommeravsluttning. Anonymous poster hash: 32c65...140 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #10 Skrevet 15. april 2015 Eh.. Hva i alle dager er rosaruss?? Det var det for 25år siden også 😉Anonymous poster hash: 2116b...574 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #11 Skrevet 15. april 2015 AnonymBruker, on 15 Apr 2015 - 21:48, said: Det var det for 25år siden også Anonymous poster hash: 2116b...574 Men hvid hun ikke vet var det er hjelper det fint lite at det fantes for 25 år siden også. Eh.. Hva i alle dager er rosaruss?? Det er førskolebarn. Anonymous poster hash: f6a95...ba8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #12 Skrevet 15. april 2015 Hos oss kjøper bhg inn rosa russeluer (som foreldrene betaler) også får alle barna ett "russenavn" på lua, som de bærer under 17 mai toget. Synes det er veldig greit, en liten markering, men ikke masse utstyr og surr. Hadde aldri giddi å bruke penger på russebukse og russekort til en 6 åring. Den gleden får vente til de er "ordenlig" russ Anonymous poster hash: e6599...c7f 2
peppermyntete Skrevet 16. april 2015 #13 Skrevet 16. april 2015 Men hvid hun ikke vet var det er hjelper det fint lite at det fantes for 25 år siden også. Det er førskolebarn.Anonymous poster hash: f6a95...ba8 Takk for et ordentlig svar Har virkelig aldri hørt om noe sånt på mine 22 år!
mimi82 Skrevet 16. april 2015 #14 Skrevet 16. april 2015 Vår eldste er rosaruss. Det er barnehagen som ordner alt, de får russelue, har russekroer (egne samlinger der de tar forskjellige russeknuter) i tillegg til russekro på pizzarestaurant. Så har de selvsagt på seg russelua i 17 mai toget. Vi betaler ingenting, barnehagen dekker det de trenger.
Amens Skrevet 16. april 2015 #15 Skrevet 16. april 2015 Jeg var rosaruss i sin tid og da lagde vi luene selv av papp og kreppapir. Kan ikke huske om vi brukte dem på 17.mai eller hva som var greia, husker bare at vi hadde dem på i klasserommet når de var ferdige.
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #16 Skrevet 16. april 2015 Eh.. Hva i alle dager er rosaruss?? Små smurfer med rosa klær? Idunno. Men det er visst de som slutter i barnehagen som går med rosa russelue i 17mai-toget til barnehagen. Men at barnehagebarn skal løpe rundt og ta russeknuter, har jeg aldri hørt om i hele mitt liv.
Tøytigern Skrevet 16. april 2015 #17 Skrevet 16. april 2015 Vår eldste er rosaruss. Det er barnehagen som ordner alt, de får russelue, har russekroer (egne samlinger der de tar forskjellige russeknuter) i tillegg til russekro på pizzarestaurant. Så har de selvsagt på seg russelua i 17 mai toget. Vi betaler ingenting, barnehagen dekker det de trenger. Russe-kro? Med andre ord begynner de opplæring til grøftefylla allerede siste året i barnehagan. Jey for Norge... 3
sweg Skrevet 16. april 2015 #18 Skrevet 16. april 2015 Jeg har vært både rosaruss, orangeruss og rødruss. De aktuelle russefargene var tradisjon på de stedene jeg bodde på da. Har med tradisjon å gjøre rett og slett. Hilsen hun som svarte lengre oppe i tråden. Anonymous poster hash: 67fb7...55a Orangeruss er jo bare bullshit. Feire at man er ferdig med skolen når man ikke er det? Synes det er søtt at barna har russeluer i barnehagetoget på 17. mai, men russeknuter og russekro? Jaja... 1
peppermyntete Skrevet 16. april 2015 #19 Skrevet 16. april 2015 Små smurfer med rosa klær? Idunno. Men det er visst de som slutter i barnehagen som går med rosa russelue i 17mai-toget til barnehagen. Men at barnehagebarn skal løpe rundt og ta russeknuter, har jeg aldri hørt om i hele mitt liv. Høres unødvendig ut spør du meg! Men Det er vel ikke alt her i verden man skal forstå seg på! 1
Millimani Skrevet 16. april 2015 #20 Skrevet 16. april 2015 Russeknuter og russekro er jo noe ganske annet i barnehagen enn på skolen... Min eldste lillesøster var rosaruss, jeg og min yngste lillesøster var ikke det. Min yngste søster gikk i en annen barnehage enn oss to andre, og rosaruss-opplegget begynte det siste året min eldste lillesøster gikk i barnehagen. De hadde russeluer som de laget i barnehagen, brukte luene i 17.mai-toget, og det var det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå