AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #1 Skrevet 15. april 2015 Jeg har kommet hjem fra ferie, og folk har spurt meg om reisen. Så er det noen som bare er opptatt av hotellet, hvordan var hotellet? Fin utsikt? God frokost? Osv osv. Er ikke det litt merkelig? I mitt tilfelle er hotellet det minst interessante, jeg sover jo bare der jeg spiser ikke middag på hotellet, ligger ikke ved bassenget, henger ikke på hotellrommet. Har dere opplevd dette før?Anonymous poster hash: 86ee7...c0b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #2 Skrevet 15. april 2015 Det er da et helt vanlig spørsmål? Anonymous poster hash: e715b...7c4 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #3 Skrevet 15. april 2015 Om du har vært på et typisk sydensted er vel det bare spørsmål du må regne med å få. For majoriteten er jo hotellet veldig viktig! Anonymous poster hash: f8bd6...303 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #4 Skrevet 15. april 2015 Det er et helt naturlig spørsmål, synes jeg. Anonymous poster hash: 33baa...6d1 1
Gjest gloria Skrevet 15. april 2015 #5 Skrevet 15. april 2015 Så klart er det relevant. Hvis ikke hadde jo sider som tripadvisor vært ubrukte. Folk vil så klart vite hva slags sted de bor på, og hvorvidt det er verdt pengene eller ei. Synes hotellet har mye og si for det totale inntrykket av ferien/oppholdet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #6 Skrevet 15. april 2015 Jeg synes ikke det er så rart. Jeg er også en sånn som ikke synes det er så nøye med hotellet, fordi jeg stort sett bare bruker det til soving uansett. Men mange tilbringer en del tid på hotellet og benytter seg av fasilitetene der mer enn jeg gjør. Noen har også hatt en uheldig hotellerfaring eller to som har satt sitt preg på en ferietur, og da spør de hvordan den delen av turen gikk for deg. Litt som når folk spør meg om hvordan servicen var på en restaurant: Jeg bryr meg egentlig bare om maten og tildels lokalet så lenge ikke kelneren kaster maten i ansiktet på meg, sånn har jeg alltid vært. Jeg tenker sjelden over om servicen er god eller dårlig, og jeg har ikke opplevd at den har ødelagt noen middagsopplevelse, så jeg blir stort sett bare stående og svare "Ja, den var vel helt fin" fordi jeg ikke egentlig har noen tanker om det. Men for mange andre er det viktig, så da spør de om det. Og det er helt greit. Anonymous poster hash: 2a6e8...704 3
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 15. april 2015 #7 Skrevet 15. april 2015 (endret) Det er jo interessant om man er glad i å reise. Dessuten er det jo ypperlige smalltalkemner om ikke annet. Bedre å snakke om det enn bare å fylle tiden man tilbringer sammen med hverandre på i stillhet om man først er sosial. Selv har jeg opplevd både det ene og det andre på hotell i utlandet. En ferie da jeg reiste sammen med mine foreldre og søsken ble mine foreldre tildelt et rom som de holdt på å male veggene til da vi kom opp i den etg. Jeg tror ikke mamma og pappa var blitt informert om oppussing på forhånd i og med at de selvsagt byttet rom da vi fikk øye på dem. Dette var i Tyrkia. Et sted vi var i Frankrike en gang måtte vi bytte sengetøy selv. Slike ting kan jo være greie å vite om dersom man er ute på reisefot relativt ofte, eventuelt dersom man er spesielt interessert i akkurat det aktuelle landet. Det har en del å gjøre med ønskelig standard på hotell, hvordan kundeservicen er etc. Endret 15. april 2015 av Mrs. Random Nick
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. april 2015 #8 Skrevet 15. april 2015 Fordi det finnes så mange rævva hotell og steinharde senger der ute i verden. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #9 Skrevet 16. april 2015 Vanlig spørsmål men enig i at det er et uinteressant spørsmål, det er vel mere fordi mange ser på hotellet som et sted man BOR, men de fleste sover jo bare der. Er nok mere et spørsmål bare for å få samtalen til å gå føler jeg Anonymous poster hash: 3595a...64a
Gjest Anastasia Skrevet 16. april 2015 #10 Skrevet 16. april 2015 Jeg er veldig opptatt av hotellstandard, men det er fordi jeg reiser mye og vil ha det komfortabelt. Derfor kan jeg spørre folk om hvordan hotellet deres var for å få tips for eksempel Mange spør meg om hotelltips og, så det er jo greit å dele info. Men alle er ikke like opptatt av standard, siden de kun skal sove der. 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #11 Skrevet 16. april 2015 For meg er hotellet veldig viktig, selv om jeg "bare" sover der. Jeg vil ha en komfortabel seng, god plass til bagasje og stæsj, og et bra bad. Da jeg var endel yngre, var det ikke så nøye. Da sov jeg gjerne på feltseng i ungdomsherberger og synes fellesbad var greit. Nå vil jeg ha komfort når jeg reiser. Også på hotellrommet. Anonymous poster hash: db0c8...55b 2
Luckiness Skrevet 16. april 2015 #12 Skrevet 16. april 2015 Jeg synes hotellet er veldig viktig. Jeg betaler jo tross alt gjerne en del for det. Og da er det jo rimelig å forvente at man får en god frokost med valgmuligheter, en god seng, rent og greit bad, internett og gjerne andre fasiliteter som svømmebasseng eller treningsrom. Alt etter hvor jeg skal da. I tillegg forventer jeg at hotellet er rent og ryddig. Man vil ikke ligge i en seng med flekker på sengetøyet eller dusje i en dusj med hår i sluken.
AnonymBruker Skrevet 17. april 2015 #13 Skrevet 17. april 2015 Smalltalk? Folk flest spør ikke om hvordan du har det fordi de vil tilbringe de neste 25 minuttene til å høre nøyaktig hvor jævlig du har hatt det i det sisteAnonymous poster hash: e653e...979
Puny Skrevet 20. april 2015 #14 Skrevet 20. april 2015 Det spørs på reisen tenker jeg. Reiser man en uke til "syden" så er jo hotellet veldig viktig, har man vært på safari eller noe, så tenker jeg at hotellet er mindre viktig. Da er man der for opplevelsesns skyld. Uansett er det jo et helt vanlig spørsmål?
AnonymBruker Skrevet 28. april 2015 #15 Skrevet 28. april 2015 Å -bare- spørre om hotellet er litt rart. Men å spørre om hotellet i seg selv er da helt normalt. Selv om man bare sover der har jo det mye å si for hvordan ferien blir. Sover man skikkelig dårlig vil det for de fleste føre til redusert glede over ferien. Om det kryr av maur på rommet (som jeg har opplevd) er det også ekkelt, selv om man sover (ikke gøy å våkne med maur i munnen nei). Har man gledet seg til god hotellfrokost er det skikkelig nedtur med svett gulost og skinke som er hard i kantene som eneste pålegg. Er det varmt vil ikke-fungerende aircondition ødelegge søvnen. Er det nattklubb rett over gaten, eller tungtrafikk rett utenfor, ødelegger dette også søvnen. Er rengjøringen dårlig er det lite kult, ikke gøy med skitt. Anonymous poster hash: 7b3ae...2fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå