Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er naturlig blondine, men har farget håret mitt siden jeg var 13 år (er nå 17) i sommer var jeg blond, men ettersom jeg fikk grønnskjær som ikke ville vekk var jeg nøtt til å farge håret. Jeg ville prøve en mahogny brun og gikk for det. har vært Mahogny brun helt til i dag (Mars) og vil nå bli blond igjen. har noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette hjemme? (går ikke til frisør ettersom jeg ikke har vært fornøyd de andre gangen frisøren har gjort noe med håret mitt og har heller ikke penger til det. Både klipper og farger håret selv)
vurderte å farge håret og tone det med lilla sjampo slik at jeg fikk en mørk blond farge så kunne jeg tatt lyse striper. tror dere det er lurt eller burde jeg prøve noe annet?
her er slik blond jeg vil bli:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/d8/c2/25/d8c22556f0f324f82330e72537f5cf4f.jpg

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/ed/ef/04/edef045b421dc1cc441561f64dbd797b.jpg

post-91654-0-82257700-1429107386_thumb.j

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Av erfaring kan jeg si at det er ganske vansklig (og veeeeldig slitsomt for håret) å gå fra mahogny brun til blond. Fargen i det første bildet er ganske kald, så du må regne med at du må ta dette over noen dager for ikke å ødelegge håret totalt.
Da jeg gjorde det selv (har en venninne som er frisør, så jeg fikk litt anbefalinger fra henne) begyndte jeg først med en avfarging. Denne fikk jeg kjøpt på Vita og den skal fjerne det meste av den unaturlige fargen. Etter det gikk jeg over med en helbleking av håret, brukte to pakker av den lyseste varianten fra depend (også kjøpt på vita), og etter det farget jeg over med en askeblond farge fra L'Oreal, tror den het stockholm et eller annet. Jeg hadde fremdeles litt rødskjær i håret, men jeg gikk til en frisørsalong og kjøpt en pigmentbehandling som skal fjerne rødskjæret, i tillegg til at jeg brukte sjampo med lilla pigmenter. Etter ca 2 uker hadde jeg en veldig fin blond farge som jeg fikk veldig mye komplimenter for.

MEN, jeg må virkelig anbefale deg, gjør dette over tid, ikke ta alt på en dag, hels én ting i uken, og kur håret som bare fanden i mellomtiden. Mitt hår ble til slutt så slitt at det bokstavelig talt nesten smuldret når jeg dro fingrene gjennom det, og jeg måtte ha sinnsykt mye olje i håret for at det skulle se fint ut. Endte til slutt opp med at jeg måtte klippe vekk 12 cm av håret mitt for å bli kvitt alt som var slitt, og jeg har alltid hatt ganske sterkt og tykt hår.

Så om du velger å gjøre det selv, vær forsiktig, kur masse og lykke til :)

Anonymous poster hash: f8566...c99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...